DVD-A / SACD demo in baarn review

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Hier een reviewtje/mening/verslagje van de luisterochtend.

Vanochten met dopy en duck-twacy naar baarn geweest.

Allereerst even duck-twacy bedanken voor zijn toegangskaarten , en dopy voor het vervoer.(coole bMW B-( (

Ik hoop dat duck-twacy even de foto's erop zet van alle apperatuur.

Wat er dus is gedaan is het volgende, er waren 2 demo's om bij te wonen.

1. DVD-A in 6.0 opstelling (2 voor, 2 voor-midden en 2 achter) De opstelling van Chesky (hij haalde zen neus op, dus ik vond het niet erg fris om hem aan te spreken en dingen te vragen >:) ) ( Chesky ofzoiets :P verbeter me maar!) Wat we beluisterd hebben is het verschill tussen stereo / 4.0 / 6.0
Het was wel indrukwekkend, maar ik vond dat je naar een paar minuten stereo luisteren het wat ruimtelijker word, qua wenning. Ik vond het ten opzichten van andere surround systemen niet veel bijzonder.

2. Super Audio CD
De voormalige studio van polymnia (onuitspreekbare naam, zoals duck-twacy zegt : Het lijkt net een ziekte" En dat was het geluid ook. :9~ Het was gewoon ziek als je het hoorde. De kwaliteit van de SACD ten opzichte van de DVD-A is zoveel ebterm en zuiverder, maar ik denk niet dat de demo1 geheel tot zijn recht is gekomen (6x de B&W nautilus)
En hier stonden de 800 series van de B&W. Wat ik erg mooi vond dat ze het omgevingsgeluid op hadden genomen buiten in schotland. het klonk wel B-)
De helderheid van de SACD is gewoon veel groter naar mijn mening. Alleen wat jammer was dat die kerel niet over de sacd convertoren begon... (Ik vond het een ebetej verwaande rijkeluisgast, maar hij zou er wel het recht op hebben dnek ik :7 )

Ik hoop dat dopy en duck-twacy hier hun mening van deze dag posten.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Oeps, nu hebbem we gedubbelpost (was ook zo'n lang verhaal ;) )
[topic=498965/1/25]
Kan dit nog worden samengevoegd?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

knippen en plakken ,he

Vandaag is ondergetekende samen met Gitaarwerk en Dopy (prima chauffeur) te gast geweest bij Polyhymnia voor een 2tal demo's van multi channel opnames op DVD en SACD. Voor de geinterresseerde een impressie.

De eerste demo betrof een 6.0 opstelling volgens David Chesky, dat wil zeggen 2 front speakers, 2 front/zij en 2 achter speakers. De zij en achter kanalen moeten het indirecte geluid weergeven van de opname ruimte. Een 4.0 opstelling als compromis (zonder zij speakers) is ook mogenlijk.
De fronts waren B&W Nautilus 802, voor de rest werd 803 gebruikt. Bron is een Integra Research DVD-A speler Voor en eind verstekers zelfbouw van studio Polyhymnia, omdat ze dat beter kunnen zeggen ze (ik vermoed vooral omdat het goedkoper is ;) )

De 6.0 DVD opnames (op 96 Khz PCM sampling, dus nog niet de top van DVD-A) klonken in eerste instantie zeker indrukwekkend. 1 van de opnames betrof een live jazz opnamen met een xylofonist (?) die uit zijn dak ging. Het gevoel dat je zelf in een of ander jazz club aanwezig was, kwam wel bij mij op. Klassiek (massaal koor op Wagner) vond ik minder indrukwekkend. Maar over het algemeen zat je midden in de muziek (soms zowel tussen het orkest al tussen het publiek, wat een beetje vreemd is).
Toch beviel mij het luisteren naar deze vorm uiteindelijk niet zo geweldig, het had ook iets "vermoeiends", soms kwam de muziek te veel van achteren (kan ook met de luisterpositie te maken hebben) wat met name met die Xylofoon (zo heet zo'n ding toch?) niet altijd prettig was (had min of meer het gevoel dat er op mijn hoofd werd geramd). Normale stereo weergaven is "afstandelijker", je luistert (kijkt) naar een ruimte voor je waar muziek gemaakt wordt, dat is iets meer relaxed, iets rustiger. 6.0 is zeker niet geschikt als "achtergrond muziek" imo.
Overigens indrukwekkende impuls weergave van de B&W's.

Wat plaatjes
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1260737262
De opstelling links/voor (bigger picture)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2342087045
Rechts voor (more of the same)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1533612214
De Integra DVD speler (larger)

De tweede demo was een meer "traditionele" 5.1 opstelling met center, 2 maal voor en 2 maal achter. Alle speakers waren ouder B&W Matrix (de grootste), dus die sub was niet echt nodig. Bron was DSD op SACD (philips SACD1000) of harddisk. Wederom versterking uit eigen keuken. Polyhymnia probeert met zijn 5.1 multichannel opnames het geluidsbeeld wel "voor" te houden, zodat je dus niet het gevoel hebt om midden in het orkest te zitten. Polyhymnia gebruikt de achterspeakers voor de ruimtelijke weergave (microfoons staan bij de opname op de plaats van de speakers). Truuc is dat het geluid van de achterspeakers een paar msec vertraagd is tov de fronts, waardoor de speakers zelf niet opvallen (het oor registreert de richting van de bron waar het geluid het eerst vandaan komt, ook als de 2e bron 10 dB luider). Ik zat dicht bij 1 van de achterspeakers, maar miste hem pas toen die even uit ging. Eigenlijk gaf deze techniek wel een mooier geluid, minder vermoeiend maar nog steeds heel ruimtelijk.
Men beweert ook dat multichannel de klankkleur van instrumenten verandert (beter of "echter" maakt, neem ik aan), maar dat heb ikzelf niet gehoord (ben ook geen kenner op dit gebied).

De DSD opnames klonken zeker goed en de Matrixen waren fantastisch (wat een laag :) ), maar 5 in een kamertje van 5 * 6 is wel wat vol. Er werd geen CD muziek gedraaid, dus enige vergelijking daarmee was niet mogenlijk. Datzelfde geldt voor DVD en SACD, verschillende ruimtes, muziek en installatie maakte vergelijking niet mogelijk (als dat al zou kunnen in zo'n korte tijd).
Hoewel de 5.1 opnames van Polymhymnia zeker erg mooi klonken (als je van klassiek houdt) zal ik toch niet naar de winkel rennen voor 3 extra speakers en amps. Ten eerste denk ik dat bij modernere (electonische) muziek die ruimtelijke informatie minder een rol speelt (evenals de klankkleur van een synthesizer, wat is "echt"), maar de kosten en ruimte problemen zijn toch wel forse opstakels (iig als je dit niveau wilt). Houd je van (live) akoutische jazz of klassiek (kamerorkest of zo), dan heb je er zeker wel wat aan.

plaatjes
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2749601333
De Matrixen (fat boys)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2301291704
De Plieps en pre amp (beetje ugly die philips)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2795311415
1 van de 5 amps en wat kabelzooi (opgerold!)

Er was niet zoveel tijd voor het nemen van foto's, dus ze zijn een beetje donker en vaag (die autofocus stelt zich niet altijd in op het juiste object :( )
Zo, genoeg getiept weer. (met typos)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
wat een stuk :P
ik denk dat wij er hetelfde over denken, ik dacht dat het aan mij ligt, maar toch ook. Vond het redelijk vermoeiend, ik wil niet altijd voor men plezier moe worden als ikw at gaat lusiteren >:)

Ik vond overigends de dvd-a opnamen heel onrealistisch, omdat de drumz achter hoorde, de gtaar voor, en het ubliek ook achter,..
Ik heb nooit een drummer achter in de zaal gehoord, terwijl de rest van de band vooraan speelt.. beetej vreemd misschien :9

Maar ik vond het wel tof om gegaan te zijn

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:21

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als ik t zo eens lees, dan was het met de apparatuur iets minder gesteld dan bij de SACD demo in de Doelen :+
Wat ik vooral uit jullie verhaal lees, is dat er verschillende opnametechnieken werden gebruikt, alsmede andere speaker opstellingen, wat een vergelijk lastig maakt.
Dan ook nog 2 (kleine) ruimtes met verschillende speakers, waarom niet een dvd-a en sacd in dezelfde setup?

Bij de SACD-demo kreeg ik te horen dat de rear speakers inderdaad bijv. het laag ondersteunen, waarom het zo is wisten ze niet, maar het laag wordt realistischer als je een opname maakt met de mikes op de speaker positie.

DVD-a kan echt wel helder klinken, alleen heb je daar wel de juiste opname en -technieken voor nodig.
De opnametechnieken bij SACD kun je ook voor dvd-a gebruiken en andersom.
Ik vraag me af of deze demo "neutraal" was, SACD moest volgens mij winnen, maar ik had er natuurlijk beter zelf bij kunnen zijn :+

Hebben jullie nog gelet op slissende stemmen, een VIBRAFOON die onnatuurlijk klinkt (en niet op je hoofd timmert 8-) ), verminderde ruimtelijkheid (je ziet de speakers opeens staan) en dat soort dingen, of was je overrompeld door het sfeertje?
Ik begrijp dat de opnamen niet je-van-het waren....

En waarom niet David Chesky uitgehoord, hoe vaak krijg je zo'n kans nou, dan maar een druppel aan je hand hoor! (8>

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 19 mei 2002 12:19 schreef Speedy-Andre het volgende:
Als ik t zo eens lees, dan was het met de apparatuur iets minder gesteld dan bij de SACD demo in de Doelen :+
Wat ik vooral uit jullie verhaal lees, is dat er verschillende opnametechnieken werden gebruikt, alsmede andere speaker opstellingen, wat een vergelijk lastig maakt.
Dan ook nog 2 (kleine) ruimtes met verschillende speakers, waarom niet een dvd-a en sacd in dezelfde setup?
Zelf waren ze erg trots op hen zelfbouw apparatuur ("beter dan er op de markt te koop is"). Of dat echt zo is, weet ik ook niet. Kan me kwa voorversterker wel voorstellen dat je wat speciale wensen hebt, die je niet zo makkelijk bij commerciele produkten vindt. Voor de eindversterkers, ze hebben er waarschijnlijk een stuk of 10 (of 20) nodig. Dan is zelfbouw misschien dan prettiger steeds een merknaam te moeten betalen.
De demo was gericht op de "voordelen" van multi channel muziek. en niet zozeer de verschillen van SACD of DVD-A (heb dat dus ook echt niet kunnen vergelijken). Gezien de verschillende speaker opstelingen kom je dan aan aparte ruimtes. De speakers waren duidelijk uitgemikt op ideale posities, gezien markeringen op de vloer, dus 7 speakers in 1 kamer had niet gekunt (of je moet ze steeds gaan versjouwen)
Bij de SACD-demo kreeg ik te horen dat de rear speakers inderdaad bijv. het laag ondersteunen, waarom het zo is wisten ze niet, maar het laag wordt realistischer als je een opname maakt met de mikes op de speaker positie.

DVD-a kan echt wel helder klinken, alleen heb je daar wel de juiste opname en -technieken voor nodig.
De opnametechnieken bij SACD kun je ook voor dvd-a gebruiken en andersom.
Ik vraag me af of deze demo "neutraal" was, SACD moest volgens mij winnen, maar ik had er natuurlijk beter zelf bij kunnen zijn :+

Hebben jullie nog gelet op slissende stemmen, een VIBRAFOON die onnatuurlijk klinkt (en niet op je hoofd timmert 8-) ), verminderde ruimtelijkheid (je ziet de speakers opeens staan) en dat soort dingen, of was je overrompeld door het sfeertje?
Ik begrijp dat de opnamen niet je-van-het waren....

En waarom niet David Chesky uitgehoord, hoe vaak krijg je zo'n kans nou, dan maar een druppel aan je hand hoor! (8>
Nogmaals, ik had niet het gevoel dat ze DVD-A versus SACD wilden demonstreren. De DVD-A opname was dus ook 96 Khz. De man die de DSD opnames demonstreerde is helemaal niet ingegaan op de voor of nadelen van SACD.
Qua opnames de Chesky Jazz opname klonk wat mij betreft erg realistisch (behalve kwa plaatsing). Het Wagner koor vond ik een brei, maar dat zijn massale koren bijna altijd. Er was ook ng een stukje country, maar die muziek vond ik echt niet te pruimen. (de laatste muziek stukken ben ik vergeten)

In de 5.1 ruimte klonken de "vogeltjes in het bos" en een soort modern klassiek stuk fantastisch. Er was ook een piano opname (Schubert), waar de demonstrant erg laaiend over was, maar dat vond ik eigenlijk niet zo bijzonder. De laatste 2 stukken waren best goed (Dvorak en die Kraayendingens met zijn bandolero). Er was alleen te weinig tijd om steeds de verschillen met stereo te horen (2e demo was korter dan 1e)

Bij de 6.0 opstelling kon ik de links achter speaker duidelijk horen (evenals de linker zij speaker). Misschien omdat ik daar dichter bij zat. Gekke is dat bij de 5.1 opstelling ik nog veel dichter zat bij de linker achter speaker, maar die niet bewust kon horen.

David Chesky keek een beetje hooghartig, zou niet weten wat ik m moet vragen (kun je niet eens goede muziek opnemen :) )

Was misschien wel beter geweest als hij zelf de demo gaf ipv een redactielid van HVT (op zich best een aardige vent)

Ik kan me trouwens voorstellen dat er mensen zijn die het "er midden in gevoel" van de 6.0 aanpak mooier vinden (muziekanten misschien). Denk overigens dat wat je per kanaal voor signaal aanbied, belangrijker is dan de 5.1 versus 6.0 opstelling (een achter speaker blijft toch een achter speaker). In de 5.1 opstelling was er dus een hoge correlatie tussen de voor en achter kanalen (rondom gevoelige mics), maar waren de achter kanalen wat in tijd verschoven. De 6.0 mics hebben denk ik echte de muurreflexies staan registreren (?)

Verwijderd

Tja, met al 2 reviews hoef ik er toch niets meer aan toe te voegen *D
Nu ja, m'n eigen mening wil ik toch wel even ventileren:

Het dvd-a gebeuren had mij in het begin doen twinkelen van plezier. Stel dat je jezelf eens voorsteld dat je één van de muzikanten bent en naast / voor / achter / welke hoek dan ook, je collega's hoort spelen. Of dat je bijvoorbeeld toeschouwer bent en achter je de anderen hoort juichen... Er zijn eindeloze mogelijkheden als ik erover nadenk.
Maar helaas, wanneer je langer en geconcentreerd naar muziek luistert die volgens de 6.0 techniek is opgenomen wordt het vermoeiend.
De demonstratie sacd heeft me wel positief verrast. Het muziek vind ik meer "een geheel". Met name het klassieke gebeuren is erg mooi om naar te luisteren (al kan dat ook liggen aan de machtige monitoren die zij daarvoor gebruikten :) )

Wat ik trouwens een belachelijk iets vind is dat je voor een dvd-a speler een monitor of tv nodig hebt terwijl er echt geen videobeelden op bekeken worden :?
Mijns inziens hadden ze bij dit systeem beter moeten weten en ervoor moeten zorgen dat alle info op een display op het apparaat weergegeven kan worden. Verder is de opstarttijd van een dvd-a wat lang.

Of de dag nog gevolgen heeft voor mij? Ik denk het wel. Ik zal toch serieus overwegen om een sacd speler te halen. Ik heb altijd het idee gehad dat muziek alleen uit twee speakers zou moeten komen, maar blijkbaar kan het dus mooier.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik heb geloof ik dezelfde mening als duck-twacy, dus ik voeg daar niets meer aan toe, alleen ff een kleine aanval! >:)
Dat country met bluesinvloeden was wel degelijk bijzonder, maar daar moet je denk ik gitaar voor spelen.

Ik vond die David Chesky niet echt bijzonder, ik vond zijn systeem ook niet mooi, maar dat is puur smaak denk ik. Daar ga ik niet snot aan me mouw voor wagen >:)

Wat inderdaad die knakker zei van de presentatie van de SACD, dat je de muziek toch grotendeels in het voorgebied moet zetten. Ik vond dat na die demo toch wel erg juist. Hij kon dan wel een beetje een lulletje-rozenwater zijn, maar hij wist wel waar hij het over had. Die 6.0 was gewoon onrealistich vond ik.
Op zondag 19 mei 2002 12:19 schreef Speedy-Andre het volgende:
Hebben jullie nog gelet op slissende stemmen, een VIBRAFOON die onnatuurlijk klinkt (en niet op je hoofd timmert 8-) ), verminderde ruimtelijkheid (je ziet de speakers opeens staan)
Wat me idd opviel was dat de vibrafoon ging resoneren, hij was heel duidelijk aanwezig. Het kan door de ruimte komen, maar het was net of hij de frequenties "boostte". Maar over die plaatsing, dat je de speakers "zag staan", dat viel wel mee, maar wel een beetje ja.

Ik denk niet dat je bij DVD-A dat ook kan vermijden.
Wat ik zelf denk is dat de SACD voor de high-enders blijft en de dvd-a meer voor de commerciele markt word.
Op zondag 19 mei 2002 14:40 schreef dopy het volgende:
Het dvd-a gebeuren had mij in het begin doen twinkelen van plezier. Stel dat je jezelf eens voorsteld dat je één van de muzikanten bent en naast / voor / achter / welke hoek dan ook, je collega's hoort spelen. Of dat je bijvoorbeeld toeschouwer bent en achter je de anderen hoort juichen...
Dat is zeer juist, erg gaaf, msischien moeten ze dat een optie maken, de manier van luisteren : Als band zelf en Als toeschouwer. dat zou erg B-) zijn! *D

Wat ik verder nogmaals gewoon KUT vond is dat de publiek achter je was EN de drums ook.. :? :? :?
maar goed.
Of de dag nog gevolgen heeft voor mij? Ik denk het wel. Ik zal toch serieus overwegen om een sacd speler te halen. Ik heb altijd het idee gehad dat muziek alleen uit twee speakers zou moeten komen, maar blijkbaar kan het dus mooier.
Ik denk dat het beter weergeven zowiezo beter is, meerdere spekears geven een dan een breder spectrum aan, heowel et toch wel weer anders is. Ik zit er zelf ook aan te denken, (mijn portomonnee nog niet btw) Als ik besluit ooit zo een ding te halen, wil ik wel die fantastische monitoren! :D :P O+

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Een second opinion van Dick van de Merwe

Het "last is best" effect?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op maandag 20 mei 2002 19:36 schreef Duck-Twacy het volgende:
Een second opinion van Dick van de Merwe

Het "last is best" effect?
Hey, die had geen last van David's drupneus! :+
Ook hier wat minder enthousiasme over de 6.0 opstelling, terwijl de "slechter" klinkende 5.1 opstelling (akoestiek) al vertrouwd was?
Wel leuk vind ik zijn opmerking over een productietekort van SACD's, dat betekent of hogere prijzen of intekenen op nieuwe opnames, beide niet erg aantrekkelijk >:)
Zou dvd-a er met de software beter voor staan en het stokje overnemen in Europa?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
wie zal et zeggen,.. ik denk dat het de manier van opnemen het doet, ik vind dat van david chesky gewoon neit super, maar dat is denk ik helemaal op meningen gebaseerd.

Verwijderd

Ik denk dat ik je daar wel met je eens ben. Want zoals ik al zei, de 6.0 opstelling klonk wel mooi. Maar ik vind het gewoon echt vermoeiend als je er langer naar gaat luisteren. Ik ga moet me de hele tijd orienteren op nieuwe geluiden uit andere hoeken. Dat idee had ik met de 5.1 techniek niet. Overigens had ik zelf geen klachten over de opstelling bij de 5.1 workshop, maar ik ben dan geen echte audiofiel.

En of dvd-a het gaat winnen? Misschien, maar zolang ik er een tv/ monitor voor nodig heb en de opstarttijden voor zo'n disc eindelijk gaat spelen niet drastisch verbeterd begin ik er niet aan.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
volkomen gelijk.. een stukje techniek wat beter toegepast moet worden... dat wilt ook gelijk zeggen dat het nog lang niet in gevorderde status is. Zometeen hebben ze hopelijk dan ook betere DA filters in de SACD spelers

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 20 mei 2002 23:32 schreef Speedy-Andre het volgende:

[..]

Hey, die had geen last van David's drupneus! :+
David heeft dus wel ook demo's gegeven (studio 1), wij zaten helaas in studio 3. Jammer want het ligt voor de hand dat de bedenker van het systeem iets meer info kan leveren.
Ook hier wat minder enthousiasme over de 6.0 opstelling, terwijl de "slechter" klinkende 5.1 opstelling (akoestiek) al vertrouwd was?
Ik ben het niet eens met Dick zijn kritiek op de center speaker, ingeval van de Polyhymnyiahyja (hoe was het ook al weer?) opnames. Ik heb de center nauwelijks gehoord. Misschien was hij wel overbodig? Overigens was de akoustiek van studio 4 (waar de matrixen 801 stonden) een stuk minder). De opstelling stond in de breedte van de kamer en het plafond was veel lager (2,5 m versus 5 meter).
Dick houdt kennelijk wel van koormuziek ;)
Wel leuk vind ik zijn opmerking over een productietekort van SACD's, dat betekent of hogere prijzen of intekenen op nieuwe opnames, beide niet erg aantrekkelijk >:)
Zou dvd-a er met de software beter voor staan en het stokje overnemen in Europa?
Wat is hier zo leuk aan?

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ikd enkda tik op mijn site ook maar even een review moet agan maken (ik denk dat ik te wienig op heb zitten letten :P )

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op dinsdag 21 mei 2002 16:00 schreef Duck-Twacy het volgende:
Het houdt maar niet op :)

http://www.hifi.nl/allesoverlees.asp?TekstID=1404
http://www.hifi.nl/allesoverlees.asp?TekstID=1405
Oh gaaf! :9
Hoe meer indrukken hoe beter >:)
Ik ben ff weg tot 23:xx, commentaar volgt nog ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 19:55 schreef Speedy-Andre het volgende:

[..]

Oh gaaf! :9
Hoe meer indrukken hoe beter >:)
Ik ben ff weg tot 23:xx, commentaar volgt nog ;)
waar blijft je reactie? >:)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op hifi.nl nu ook een wat uitgebreider interview met David Chesky. De man die wij niet "durvden" aan te spreken omdat ie zo zuur keek (maar nu weet ik het: "we're not worthy" :) )

Maar alle gekheid op een stokje (waar slaat die uitdrukking eigenlijk op?), vind het nog steeds erg jammer dat we hem niet hadden als demonstructeur van de 6.0 demo.

(ps de plaatjes doen hier niet meer ivm Endoria)

ed. essentieel woordje vergeten

Verwijderd

aanspreken is het probleem niet haha. Maar wat ik zou moeten vragen aan de beste meneer. Hij had een theorie die in de praktijk bij de eerste 10 minuten overweldigend gaaf was vanwege de ideëen die in me opkwamen. Wat je er allemaal mee kon doen.

Maar op de lange duur wordt je gewoon wat moe omdat alles overal vandaan komt. En omdat ik bij het produceren al moeite genoeg heb met stereo was zijn gedachtengang wat minder belangrijk voor me... Het is gewoon een eenmalige ervaring die ik niet had willen missen maar daar blijft het bij. Ik zie mezelf al precies in het midden van de huiskamer zitten. Niet bewegend met 6 boxen om me heen om maar het maximum aan luisterplezier te kunnen beleven ;)
Dan mag je hopen dat de cd's niet lang duren, stilzitten is niet mijn pakkie aan.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

(Ik post m hier maar)

Voor de geintresseerden, de door Polyhymnyia(?) gebruikte Philips SACD 1000 speler (ook DVD-video) kost nu euro 899 bij Staffhorst in Utrecht (uitverkoop, normal prijs iets van 1800 euro, ook bij Stassen. Als ik geen Sony 555 had, rende ik nu naar de winkel).

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
sorry..keine geld meer over :9

Pagina: 1