Toon posts:

Emailaliassen afzonderlijk post ontvangen

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
weet niet of dit in het juiste onderwerp geplaatst is, maar ik heb de volgende vraag
hoe krijg ik dit voor elkaar:
ik heb bijvoorbeeld 3 aliassen : x@xs4all.nl x2@xs4all.nl en x3@xs4all.nl
mn normale emailadres is y@xs4all.nl
op dit moment krijg ik alle post van alle email adressen op y@xs4all.nl binnen
maar het vervelende is dat ik ook alle post binnenkrijg op de aliassen
hoe kan ik het zo veranderen dat ik alleen alle post in y@xs4all.nl komt en als ik reply op een post dan ook als afzender het juiste alias vermeld wordt?

Verwijderd

Welk mail programma gebruik je dan? (outlook express ofzo?)je vraag past overigens beter in Software Algemeen (move is aangevraagd) :)

Voor meer info zie de [topic=471457/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik gebruik outlook express, en aangezien microsoft altijd heeft beweerd dat het bij windows hoort, poste ik het hiero, maar ik wist het dus niet zeker :)

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 16:49
Ik weet niet of dat in OLE zit maar met rules kun je dat toch aangeven? Correct me if i'm wrong..

Ik zat fout sorry..

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

Verwijderd

Als je in outlook verschillende accounts aanmaakt met de zelfde settings maar de verschillende email adressen kan je bij een reply kiezen met wel adres hij moet versturen.
Hij zal eerst de standaart account nemen maar dat kan je dan veranderen in je mail zelf

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik ben er niet zo in thuis, dus een beetje idiotproof beschrijvingkje is welkom :+

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48
[forum=11] >> [forum=10].

Verwijderd

Topicstarter
heeeeeelp?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet dan meerdere accounts aanmaken, en dan bij het replyen het gewenste account aanmaken.

Ik zie dat je bij XS4ALL zit. Daar kan je tot max 4 POP3 boxen aanvragen. Misschien is dat voor jou een betere oplossing. Dan kan je met behulp van 'Identiteiten' in Outlook Express namelijk per account gegevens (naam + email adres) invoeren, en krijg je de email adressen gescheiden binnen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mwa, met een beetje regels en zo kom je ook een heel end:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/got/mailzooi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/got/mailregels.jpg

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• blackd
  • Niet online
Ja, maar hoe los je dan het probleem op wanneer je gaat replyen, dat kan toch niet automatisch, of wel? Mij is het nog nooit gelukt iig.

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Bij een reply wordt altijd je default account gebruikt. Door meerdere identities te gebruiken kan je dus voor iedereen een aparte default account gebruiken lijkt me.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je replied, dan kun je toch een e-mail account kiezen uit een drop down box?
Je maakt dan gewoon voor elk alias een account aan, en dan kun je gewoon kiezel met welk e-mail adres je het verstuurd :)

• blackd
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 18:12 schreef SH007 het volgende:
Als je replied, dan kun je toch een e-mail account kiezen uit een drop down box?
Je maakt dan gewoon voor elk alias een account aan, en dan kun je gewoon kiezel met welk e-mail adres je het verstuurd :)
Jep, maar automatisch gaat niet, afaik. Daarom zou ik met identities werken. Kost wel meer tijd om mail te checken :(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou zeker niet voor verschillende Identities kiezen.

Dan staan je mails bij elke identity in een andere store root, da's lekker handig met backuppen (not) en zoeken naar dat ene mailtje ( :P ) met die login.
Op maandag 20 mei 2002 18:14 schreef blackd het volgende:
Jep, maar automatisch gaat niet, afaik.
Daarnaast is het zo dat je alleen bij het maken van een nieuwe mail een adres hoeft uit te kiezen, als ik een mail krijg op een bepaald account, en ik reply daarop, pakt mijn OE keurig netjes de bijbehorende email account als afzender op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• blackd
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 18:25 schreef BackSlash32 het volgende:
Daarnaast is het zo dat je alleen bij het maken van een nieuwe mail een adres hoeft uit te kiezen, als ik een mail krijg op een bepaald account, en ik reply daarop, pakt mijn OE keurig netjes de bijbehorende email account als afzender op.
Hmmm, dat heb ik niet :(
Ik gebruik overigens nu Outlook, en heb maar 1 account, maar toen ik 't met meerdere accounts probeerde, was 't me niet gelukt. OE6 doet dit 'automatisch', of moet je daarvoor nog wat instellen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

VZIW "beantwoord" OE automatisch met de account/email adres waarvoor de mail binnen is gekomen, ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik m'n OE instellingen vanuit win98 overgezet heb (registry) naar win2k, en dat ik het daar ook al zo had.

Bij Outlook (office) is het inderdaad zo dat je handmatig aangeeft welk adres je wilt gebruiken als afzender.
OL2000 vind ik wat dat betreft ook niet zo handig, ander voorbeeldje van een onveilige instelling is dat de preview in OL2000 + XP alleen per map werkt, in tegenstelling tot OE (waar preview uitzetten gelijk vooral je submappen geldt)

Verwijderd

pas....als het niet lukt kun je nog switchen naar The Bat, daar zit alles standaard in, alleen nog een regel instellen welke alias in welk account je wil binnen laten komen. Als je meerdere PC's hebt waar de accounts lopen kan het ook, mits de regels goed staan.
The Bat is alleen niet gratis. Jr krijgt er wel een e-mail cleint mee die veel midner gevoelig is voor MS-virussen.
E.e.a. ter overweging, geen direkte oplossing.

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-08 12:55

mmniet

De beetje weter

bedankt mensen, heb nu zelf ook zo een vaag probleem binnen het bedrijf op kunnen lossen. Thanx B)

It's me Mario

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

OK dan, dan lijkt verdere discussie me hier overbodig: als je met zoeken een vraag oplost is danken bij zeer recente topics aardig maar hier is het wat overdreven: dan zouden er dagelijks homderden topics worden geschopt wat het forum wat onopverzichtelijk zou maken :P

[ Voor 66% gewijzigd door F_J_K op 10-12-2004 12:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.