Ik heb een aantal problemen met PHP op m'n webserver sinds ik hem heb geupgraded van windows 98(firstedition) naar windows XP professional.
welke vragen ga ik stellen:
Als ik probeer mails te versturen via een script dat ik sinds de update van mn server niet heb gewijzigd, krijg ik nu opeens:
Ik heb in mijn php.ini de volgende waarden gezet:
Voor meer info over mijn configuratie van de php-server, klik hier.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Wat doe ik verkeerd
fpassthru werkt niet goed
Ik heb een random icon script gemaakt, waarbij users zelf icons kunnen uploaden naar de server, die automatisch random uit die map een icon kiest. Dit script werkte perfect totdat ik m'n server upgradede van windows98 naar windowsXP...
Nu krijg ik op zn hoogst de helft van de GIF terug: overzicht-pagina waarop het dus mis gaat... De fout zit dus niet zozeer in het script, want dat werkte goed, maar ik denk dus dat het toch ergens in mn config van mn server zit... waar zou dat aan kunnen liggen? Ik dacht zelf aan een versie van GD, maar als ik de hele php-directory nu vervang door degene die ik in win98 had gebackupped werkt het nog steeds niet...
Voor de compleetheid, hier een kleine "samenvatting" van het script icon.php:
Hopelijk kan iemand hier wat mee...
nog een vraagje tot slot
Een laatste klein vraagje: als ik iets heb gewijzigd in php.ini, ben ik dan verplicht mn server helemaal opnieuw op te starten voordat die settings er in zitten, en is er geen andere mogelijkheid om die binnen 10 seconden door te kunnen voeren?
welke vragen ga ik stellen:
- mail() - doet het niet
- fpassthru werkt niet goed
<<probleem opgelost
- nog een vraagje tot slot.
Als ik probeer mails te versturen via een script dat ik sinds de update van mn server niet heb gewijzigd, krijg ik nu opeens:
code:
1
| Warning: Server Error in d:\webserver\doel\scripts\adduser\makeuser.php on line 30 |
Ik heb in mijn php.ini de volgende waarden gezet:
code:
1
2
| SMTP = mail.chello.nl sendmail_from = automailer@innovatix.tk |
Voor meer info over mijn configuratie van de php-server, klik hier.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Wat doe ik verkeerd
fpassthru werkt niet goed
Ik heb een random icon script gemaakt, waarbij users zelf icons kunnen uploaden naar de server, die automatisch random uit die map een icon kiest. Dit script werkte perfect totdat ik m'n server upgradede van windows98 naar windowsXP...
Nu krijg ik op zn hoogst de helft van de GIF terug: overzicht-pagina waarop het dus mis gaat... De fout zit dus niet zozeer in het script, want dat werkte goed, maar ik denk dus dat het toch ergens in mn config van mn server zit... waar zou dat aan kunnen liggen? Ik dacht zelf aan een versie van GD, maar als ik de hele php-directory nu vervang door degene die ik in win98 had gebackupped werkt het nog steeds niet...
Voor de compleetheid, hier een kleine "samenvatting" van het script icon.php:
PHP:
1
| <?Header("Content-type: image/gif");Header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");$fn = fopen("icons/$nr.gif","r");fpassthru($fn);?> |
Hopelijk kan iemand hier wat mee...
nog een vraagje tot slot
Een laatste klein vraagje: als ik iets heb gewijzigd in php.ini, ben ik dan verplicht mn server helemaal opnieuw op te starten voordat die settings er in zitten, en is er geen andere mogelijkheid om die binnen 10 seconden door te kunnen voeren?