[Debian] select debian archive path

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Alstublieft geen n00b-geroep, ik vind het leuk om een beetje te klieren met linux, maar het moet wel leuk blijven.

Ik heb na veel klieren met s.u.s.e 4.nog wat de stap gemaakt naar Debian Linux 2.2 r6.

Nu ben ik bezig met het instalatie programma en moet ik kiezen waar het Archieve path is. "please select the directory containing a file images-1.44/compact/rescue.bin that you will use to install the kernal and modúles"

Nu druk ik op list, choose from a list .. waar de mogelijkheiden instaan. vervolgens is hij een minuut of 10 bezig en lijkt hij niks te doen... ik hoor nisk nadenken ofzo.

dus dan maar reboot, opnieuw proberen alleen dan manually: enter de directory manually.

maar dan moet ik een path invullen, waar ik heb geen flauw idee welke :(

Alles staat op 3 cd's, niet op de hd...

Alvast bedankt.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik snap niet helemaal wat je nu doet? Je boot van diskette ofzo? Dan moet je 'rescue' erin stoppen, en dan 'boot' op een gegeven moment erin stoppen. Maar aangezien je zegt dat je ook de cd's hebt kun je veel beter gewoon cd1 erin stoppen, en dan installeren.
Check ook een op de andere console's (ctrl + alt + F2, F3, etc) of je een bericht ziet waarom het niet lukt, waarschijnlijk wel namelijk ;)

• Icey
ik heb geen rescue disk, gewoon geboot van de cd1.

daarom kan hij misschien niks vinden ofzo?

als ik op crlt-alt f2 druk zegt hij een paar honderd keer achter elkaar "no file ......... blablablab... found, kernel not in default location"

wat moet ik doen :?

• Icey
OKay, ik heb een foutje gemaakt, cd2 erin gepropt i.p.v. 1... hij ging iets verder :)

Maar nu is hij al bijna 20 minuten bezig met het volgende:

-Installing the resuceu floppy from floppy images on mounted medium...

daar heeft hij toch niks mee te maken?? ik ging instalerern van cd's!

Verwijderd

Je CD bevat een set images die je anders op floopy had moeten zetten (root, rescue en driver 1 t/m ..)
Deze moet ie wel even installen en dat is dus zijn bedoeling als ie dat zegt. Hij zegt toch dat ie ze van het mounted medium aftrekt
--> HINT: de cd is mounted >:)

• Icey
hmm.. hij staat nu al 1 uurt aan, nogsteeds geen respons, naja, ik laat hem maar een dagje :)

• Icey
Er staat nu naar een paar uur nogsteeds "rescue Floppy from floppy image mounted medium..."

nu druk ik op ctrl-alt-f4 en zie daar een heleboel keer staan:

<4>hdc: lost interrupt

is mijn hardeschijf dead? of doe ik iets fout?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 12:35 schreef Icey het volgende:
Er staat nu naar een paar uur nogsteeds "rescue Floppy from floppy image mounted medium..."

nu druk ik op ctrl-alt-f4 en zie daar een heleboel keer staan:

<4>hdc: lost interrupt

is mijn hardeschijf dead? of doe ik iets fout?
Nee, het apparaat wat op secondary master zit, dat zal je cd-romspeler wel zijn. Het zou dan ook kunnen zijn dat de cd niet goed is. md5sum gecontroleerd voor het branden? CD even opnieuw branden?

• Icey
Op zondag 19 mei 2002 13:22 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Nee, het apparaat wat op secondary master zit, dat zal je cd-romspeler wel zijn. Het zou dan ook kunnen zijn dat de cd niet goed is. md5sum gecontroleerd voor het branden? CD even opnieuw branden?
op me secudairy master zit de 2e hd, daarop wil ik hem instaleren. op de primairy staat winhoos, die wil ik in leven laten.

• Icey
na een reset heb ik nogsteds hetzelfde :s

• Icey
probleem opgelost, alls gaat nu heeel snel :D nu 2 secoden was het al voorbei waar hij vannacht iets van 8 uur mee bezig was :D

eerst was het namelijk zo:

primary -hd1(master) hd2(slave)
secudairy -cdrom(master

nu is het

primary -hd1(master cdrom9slave
secudary -hd2

zo werkt alles perfect :D

thx allemaal!
Pagina: 1