Toon posts:

MacOS floppys maken op pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een LC475 met een 80 mb hd, daarvoor heb ik een Quantum 2 gb hd opgescharreld, maar die moet klaar gemaakt worden en voorzien worden voor MacOS, nou heb ik op ftp.apple.com de diskimages voor MacOS 7.5.3 en voor de drivesetup gedownload, maar als ik die met rawrite op floppy zet werken ze niet, met welk programma kan dit wel? Ik heb wel een bootflop van een projectgroepje die ik met rawrite kon maken maarja die was ook geripped op een pc btw ik gebruik winxp en win98

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

zover ik weet kan dat niet; je zal aan een bootflop moeten komen met PC Access (of hoe het ook heet in sys 7.x) zodat je pc floppen kan lezen...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu die 80mb hd weer geplaatst, en de 1e installatie disk gemaakt met rawrite, maar die pakt de mac ook niet en die 80 mb disk leest wel Fat12 (windows) floppy's

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 22:03 schreef SySTeRRoR het volgende:
ik heb nu die 80mb hd weer geplaatst, en de 1e installatie disk gemaakt met rawrite, maar die pakt de mac ook niet en die 80 mb disk leest wel Fat12 (windows) floppy's
Je zou Basilisk kunnen downloaden, een Mac emulator die systeem 7 t/m systeem 8.5 emuleert. Daar zit het programma HSV explorer bij en vanuit dat programma is het o.a. mogelijk om Mac Floppies te lezen en te schrijven. Een bootdiskette moet ook wel lukken (als je raw-data copy gebruikt)

Mocht dat niet werken dan kan de Apple dealer bij je in de buurt kan vast wel zo'n flop voor je maken tegen een kleine vergoeding.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op zaterdag 18 mei 2002 23:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Mocht dat niet werken dan kan de Apple dealer bij je in de buurt kan vast wel zo'n flop voor je maken tegen een kleine vergoeding.
pcies... heb je geen cd-speler die je aan dat ding kan hangen?
evt. kan ik wel een flopje voor je maken (moet ik even een oude Mac scharrelen ergens + een floppy) en per post sturen, maar dat zal wel even duren...

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:12
Je kunt 100% zeker MAC bootfloppen op een PC maken, ik heb het zelf namelijk voor elkaar gekregen. het slechte nieuws is dus dat ik niet meer precies weet hoe ik dat heb gedaan :).

Ik heb daar een heleboel problemen mee gehad, maar uiteindelijk was er een programma wat MAC floppies op een PC kon lezen, wat ook in staat bleek te zijn om bootable floppies te schrijven vanuit disk images.

Op mijn harde schijf staan nu nog StuffIt en MacDisk geinstalleerd, waarschijnlijk is het 1 van deze programma's geweest.

ps. Nu heb ik dus een MAC-bootdisk voor A/UX die werkt, alleen boot A/UX dus niet op BASILISK :(. Moet ik toch nog op zoek naar een echte MAC onder het motto klein en "snel". De eerste keus was Quadra 650, is dit een beetje goede keus? Er moet dus wel A/UX op draaien...

• chem

chem

Reist de wereld rond

StuffIt is een compressie proggel a la winzip, dus het zal macdisk zijn dan :)

Q650? tsja, ik weet de specs van A/UX niet, maar het is een redelijk goed ding (alhoewel rete oud, uiteraard)

Verwijderd

HSV Explorer (mijn favoriet)
alternatieven genoeg

het enige wat je nu nog nodig hebt is een MacOS 7 boot disk, die kun je vast wel ergens achterhalen via google. Ik kan 'm zo snel niet vinden, misschien heeft iemand 'm op z'n server staan. :)

Met Raw-data copy in HSV explorer of een ander PC-Mac programma kun je vervolgens de diskette maken.

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
Download Executor op www.ardi.com.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een werkende MacOS 7 bootdisk maar als ik die plaats zegt mn mac dat die een nieuwere versie nodig is. tis trouwens een LC475 en die heeft helaas alleen floppy, de reden voor de herinstal is dat ik een andere hardeschijf wil plaatsen

• chem

chem

Reist de wereld rond

nou, zorg dan voor een recentere bootflop?

uit de apple kbase:

Mac OS Supported:
7.1
7.5
7.1.1 (Pro)
7.5.1
7.5.3
7.5.5
7.6
7.6.1
8.0