Toon posts:

[3dMax] extrude errors?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik heb het volgende probleem bij zowat alles dat ik probeer te moddelen... als ik iets wil modelen dmv box moddeling, dan werk ik veel met extrude om zoals hieronder bv vleugels te maken, maar soms , "overlappen" de pixels elkaar of iets dergelijks? weet iemand waarom ik op onderstaande picture

1. er is een overlappend gedeelte op de vleugel (no idea why..)
2. er is een gat aan de onderkant voor de vleugel, hij heeft dus niet heel het vlak ge-extrude...

alle advies is welkom, ik kan er enkel van bijleren..

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/skempi/plane.gif

Verwijderd

Zie je dit ook in de render?

Verwijderd

Topicstarter
jah, in de renders is het net hetzelfde, ook als ik force 2-sided aanklik

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
3dMAX geeft inderdaad regelmatig extrude- en bevel-errors, maar die zijn bij mij altijd op de manier dat wel alle polygonen geëxtrude worden, maar dat de vertex-posities door elkaar staan. Ik heb geen idee wat ik er aan zou moeten doen, behalve handmatig de vertices goed zetten, maar staan al die vertices bij jou nog goed in deze model?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
jah, dat is net hetgene ik niet goed begrijp, ik heb 8 verticles en die staan in 2 rijen van 4

x

x

x

x

zo staan ze en dan boven elkaar voor boven en onderkant... en ze staan in goede volgorde.... ik heb dit echt regelmatig voor als ik iets model... i'm clueless :(

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

link je model eens.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
zo gevraagd, zo gedaan....

linkje naar .max file

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 20 mei 2002 11:26 schreef 3d-dude het volgende:
zo gevraagd, zo gedaan....

linkje naar .max file
Hmm, zie nog steeds niet hoe je die extrude nou gedaan hebt, heb je ook nog een model net voor dat je die extrude doet?

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik zie het al, het probleem zit in je smoothing. Je gooit 3 mesh-smooths over elkaar heen, dat werkt niet. Je moet alle faces selecteren waarop je de mesh-smooth toe wil passen en dan 1 maal mesh-smooth selecteren. Dan zet je "apply to whole model" uit, dan gebruikt ie de mesh-smooth alleen voor de geselecteerde faces. De rest van het model kun je iets verder naar onder instellen (surface parameters: smooth result). Als je dan in je originele mesh goede smoothing-groups aanmaakt dan gebruikt ie mesh-smoothing alleen voor de geselecteerde faces en normale smoothing voor de rest van het model.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.54/var/max013.jpg

Als je echt meerdere mash-smooths wil gebruiken (dus andere instellingen bij bijvoorbeeld de cockpit dan bij de vleugels) dan moet je onderweg je model omzetten naar een editable-mesh (collapse all of collapse to...). Dan heeft een volgende mesh-smooth geen invloed op je bestaande model.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
hey merci voor de uitleg! nu ik weet dat ik niet meerdere smooths mag gebruiken kan ik dit hopelijk in de toekomst vermijden! thx!!!
Pagina: 1