Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn in jullie ogen de beste printservices die er zijn?

Natuurlijk in vergelijking van kwaliteit en prijs!

ik zou het liefst op 4:3 formaat willen printen en tot nu toe ken ik er maar 1 die dat doet,
nml www.colormailer.com ,

maarrrrrr deze is relatief erg duur, nml 0.34 p. foto + 2.50 verzendkosten tegenover de 0.26 p.f. + 1.70 van de hema! die ook goed schijnt te zijn (alleen weer 2:3 en ik hou niet van photoshop gebeuren ivm snijden in ps :) )

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik vind de hema de beste, is het goedkoopste en heeft heel erg redelijke afdrukken. Hij komt ook uit veel tests als beste prijs/kwaliteit verhouding uit de bus.

Je goeft je foto's niet bij te snijden. De Hema zal automatisch een deel van de onderkant en bovenkant wegnijden als de foto's in 4:3 formaat zijn. Je kan op de Hema site al een afrukvoorbeeld beijken hoe je foto zal worden bijgesneden. Dus je hoeft ze alleen bij te snijden als je een groter deel van de ene kant af wilt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Ik gebruiik altijd de service van FotoQuelle. Voordeel is dat indien je foto's het 'verkeerde' formaat hebben, je ze van tevoren kunt bijsnijden. Dit gebeurt gewoon offline met de te downloaden software. Na bijsnijden kun je formaten en aantallen per foto opgeven en tenslotte in 1 batch de handel uploaden. De prijzen zijn concurrerend, de kwaliteit goed.

Nadeel: Bij thuis afleveren is FotoQuelle op z'n zachts gezegd niet bepaald de snelste....

Overigens staat in de laatste PCM een review van 18 centrales...

Verwijderd

Over dat afsnijdserviceje van de HEMA ben ik zelf nog niet uit, maar blij is een ander verhaal.

bij www.spector.nl kan je iig 10 gratis proefdrukken krijgen en krijg je een witte rouwrand cadeau (kan je zelf snijden :)). Hij beviel best wel en er is overal wel een spector te vinden.

Onlinezaken moeten goede interface hebben. Als ik 3000 foto's opstuur wil ik in 1 keer een map selecteren en uploaden, bij de Hema moet je het per stuk invoeren.
Da's nogal vermoeiend.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op zaterdag 18 mei 2002 23:39 schreef Mikado het volgende:
Over dat afsnijdserviceje van de HEMA ben ik zelf nog niet uit, maar blij is een ander verhaal.

bij www.spector.nl kan je iig 10 gratis proefdrukken krijgen en krijg je een witte rouwrand cadeau (kan je zelf snijden :)). Hij beviel best wel en er is overal wel een spector te vinden.

Onlinezaken moeten goede interface hebben. Als ik 3000 foto's opstuur wil ik in 1 keer een map selecteren en uploaden, bij de Hema moet je het per stuk invoeren.
Da's nogal vermoeiend.
Als je 3000 foto's wilt opsturen heb je of een hele snelle upload. Of geen CD-writer. Anders had je gewoon een CD-rtje afgeleverd :)

3000 foto's zijn wel zo'n 750 eurotjes.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Ik heb van de week bij Kruidvat online een aantal pic ge-upload en vandaag ben ik ze wezen ophalen. Het is echt net een normale foto.....en super mooie kwaliteit en zeker niet duur...behoort tot de goedkoopste! 0,27 cent voor kleinste formaat.

Verwijderd

Ik heb v/d week pics laten afdrukken bij de Hema.. :)
Werkt perfect en ziet er haarscherp uit.. :9
Echt een aanrader!!! ;)

(goede service, mooie kleuren, haarscherp,etc...)

• Johnny

Johnny

Op zondag 19 mei 2002 00:42 schreef SuuZZjie het volgende:
Ik heb van de week bij Kruidvat online een aantal pic ge-upload en vandaag ben ik ze wezen ophalen. Het is echt net een normale foto.....en super mooie kwaliteit en zeker niet duur...behoort tot de goedkoopste! 0,27 cent voor kleinste formaat.
Kruidtvat en Hema zijn even goedkoop, maar de Hema heeft geen maximum resolutie. Ik heb ook gehorod dat de kwaliteit van de Hema beter is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:50

smallboy

N/A

Ik heb geen ervaring met andere printservices dan de hema, maar ik ben erg tevreden over de Hema. Erg mooie foto's, niet van een normaal fototoestel te onderscheiden, en niet te duur.

Hoeveel kost nou een normale foto afdruk (incl. kosten van het rolletje enz.)? Scheelt dat erg veel met laten afdrukken van een digitale foto?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-03 17:26

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb alleen ervaring met de hema en daar ben ik erg tevreden over. Redelijk vlot klaar niet te duur en heel aardige foto's. de < a4 formaten kunnen tegen normale analoge foto's op.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zondag 19 mei 2002 11:45 schreef smallboy het volgende:
Ik heb geen ervaring met andere printservices dan de hema, maar ik ben erg tevreden over de Hema. Erg mooie foto's, niet van een normaal fototoestel te onderscheiden, en niet te duur.

Hoeveel kost nou een normale foto afdruk (incl. kosten van het rolletje enz.)? Scheelt dat erg veel met laten afdrukken van een digitale foto?
Kleinbeeldfilm laten ontwikkelen is ongeveer 2x goedkoper. Rond de 10 eurocent.

APS en digitale foto's zijn ongeveer even duur. rond de 20 cent.

En daarnaast moet je nog ontwikkelkosten van rond de 2 euro betalen.

Voordeel is natuurlijk wel dat je bij digital je zelf de foto's kan selecteren en opsturen. BIj kleinbeeld heb je vaak toch nog een hoop foto's die je niet leuk vind/mislukt zijn. Maar je moet er nog steeds voor betalen.

Dus...ze verschillen echt niet veel van elkaar.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er toevallig iemand ervaring met deze colormailer.com, ze schijnen de service ook voor sony-europe te verlenen!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op zondag 19 mei 2002 12:33 schreef demonz het volgende:
Heeft er toevallig iemand ervaring met deze colormailer.com, ze schijnen de service ook voor sony-europe te verlenen!
geen ervaring. maar weet wel dat de sony-print service ook 4:3 kan printen.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:15

knakworst

Get more sats!

Ik heb ervaring met Dixons en met pixum (www.pixum.nl), en ik vind de foto's van pixum echt super!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:40

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 18 mei 2002 23:13 schreef Coen het volgende:
Overigens staat in de laatste PCM een review van 18 centrales...
En wat was de uitkomst van de tests?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 16:55 schreef -Stef- het volgende:

[..]

En wat was de uitkomst van de tests?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.vanroekel4/plaatjes/pcmresults.jpg

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:40

-Stef-

Slainthe!

Bedankt.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:03
PCM schreef het volgende:

[..]
Ook 12x15 (3:4)
Volgens mij is 3:4 niet gelijk aan 12x15...

Verwijderd

Txs.

albert Heyn is dus het goedkoopste. En meestal wel in de buurt te vinden.

/me heeft nieuwe hofleverancier.

• kmf
  • Niet online

kmf

Die test zegt ook lekker veel zeg. Bijna alleen een "goed" als resultaat.

Of staat er ook (in de rest van die artikel) bij dat Albert Heijn, Kruidvat en Dixons een waas over de foto hebben?

Ik had vorig jaar deze grotere (lees landelijk bereikbaar) afdrukcentra's getest. Ik had toen een testfoto meegestuurd (zo eentje met een kleurenbalk, etc) en Hema was toch de beste. dus ik blijf wel daar.

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 20:50 schreef Mikado het volgende:
Txs.

Een groot aantal aanbieder gebruikt gewoon dezelfde (Duitse) afdrukcentrale, aldus PCM. Dat Kruitvat niet het predikaat GOED krijgt, is te wijten dat zijn ongevraagd een 'sharpen' bewerking laten uitvoeren.

Inderdaad is AH het goedkoopst. Tenminste... tot 22 foto's. Bij meer dan 22 foto's gaat de meerprijs van 4 eurocent negatief doorslaan tov het vaste starttarief van enkele andere aanbieders.

• Johnny

Johnny

edit:
zat weer te blaten

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

OK, hier is het onbezoldigde lid van het "Sony spam team"
There can be only one...
http://www.sony-europe.com/imaging/

Absolute top kwaliteit ++ de mogelijkheid om je foto's op VGA (3:4) formaat af te laten drukken. (normaal moet je bij gaan snijen om je digi foto's op 2:3 te krijgen)
(33 eurocent per 11x15 foto 2,50 euro verzendkosten)

Heb hier twee l33t panootjes van 25x75cm aan de muur hangen

* cutter nu 20 gratis* ;)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 19:16 schreef Coen het volgende:

[..]

[afbeelding]
De 10x15 kost bij de Hema €0,27. Blijkbaar is die prijs pas ingevoerd :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 20:50 schreef Mikado het volgende:
Txs.

Ik zie in die test strook dat de kwaliteit van de Albert Heijn foto's goed is maar dat is dus mooi niet meer zo!
Ik heb meerdere keren mijn foto's daar af laten drukken en zagen er toen erg goed uit
De laatste twee keer dat ik ze verstuurde heb ik ze elke keer erg lelijk terug gekregen; erg bleek of erg rood. Ik heb ze telkens weer terug gestuurd omdat ik ze er niet uit zag vinden, en kreeg ik weer nieuwe en weer oer lelijk!
Dat was dus de allerlaatste keer dat ik daar kwam!
Betaal liever wat meer zeg ik maar en ga gewoon naar een andere afdrukservice (bijv hema)

Verwijderd

Topicstarter
okay, kheb net de foto's terug van colormailer.com en ik vindt ze errug mooi geprint. ik heb alleen geen vergelijkingsmateriaal.

Ik heb alleen nog een andere vraag, nml weten jullie welke printservice met 400dpi printen, ik weet 100% dat ze er zijn, maar kan ze niet meer vinden.
Normaal is het namelijk 300dpi

p.s. ik heb 1 uitvergroting ook laten maken op 20*27 en is nog steeds prachtig. (kheb dan ook een 4mp camera)

• hduijn
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik had hier zwaar problemen met vrijwel alle java of HTML applicaties.. Timeouts.

Eerder had ik al iets bij de AH laten uitprinten en de kwaliteit was erg ok.. maar ook daar had ik toch nog wel wat problemen met uploaden. sommige foto's gingen goed en bij anderen kreeg ik weer een timeouts..

uiteindelijk toch maar foto quelle www.internet-print-service.nl geprobeerd en deze applicatie werkte echt super.. ik kan alles van te voren goed selecteren en laten uitvullen en het uploaden ging ook zonder problemen en erg snel (+/- 1 minuut voor 8 MB).

Nu is het alleen even afwachten voordat de foto's thuisgestuurd worden.. (kan wel even duren als ik de meeste reacties hoor)

Andere handige site: http://www.xs4all.nl/~wiskerke/artikelen/afdrukcentrales.html
Pagina: 1