Cooling > Kleine Kast vs Grote Kast

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:26
Beste Tweakers.

Ik ben toe aan een nieuwe pc behuizing. Nu zit ik zo eens te denken , Als je een Big-tower heb , is een grotere kast meer volume [ inhoud] dus moet er MEER gekoeld worden. integendeel als je een kleine kast heb , weinig ruimte dus minder koelen , en de warmte kan je er uit al pompen met 1 outtake fan aan de bovenkant. In zo`n bigtower heb je dus meerdere coolers nodig voor de optimale airflow. Of zie ik nu iets over het hoofd ?

Verwijderd

Neehoor, volgens mij zit je helemaal goed.

Omdat je als de coolers te ver uit elkaar staan luchtstilstand krijgt, of langzamere lucht.

• Galaxis
Op zaterdag 18 mei 2002 21:40 schreef MasterOverdrive het volgende:
Neehoor, volgens mij zit je helemaal goed.

Omdat je als de coolers te ver uit elkaar staan luchtstilstand krijgt, of langzamere lucht.
Dat d8 ik dus ook al....

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

Nakebod

Nope.

Mja, je kan het ook anders zien
kleine kast, dicht op elkaar, veel warmte, goede koeling om af te voeren.
grote kast, veel ruimte, warmte verspreid beetje in de case, warmte omhoog dus, en dan daar 1/2 coolers bovenin, en 1 onderin.
Verders agree ik wel met je verhaal

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 21:51 schreef Nakebod het volgende:
Ha een wasrukker ;)

• Galaxis
Op zaterdag 18 mei 2002 21:51 schreef Nakebod het volgende:
Mja, je kan het ook anders zien
kleine kast, dicht op elkaar, veel warmte, goede koeling om af te voeren.
grote kast, veel ruimte, warmte verspreid beetje in de case, warmte omhoog dus, en dan daar 1/2 coolers bovenin, en 1 onderin.
Verders agree ik wel met je verhaal
zo kan je het dus ook bekijken :)

Nu wordt de keuze alleen maar moeilijker ,kleine kast of groote kast ?

Ps; ik ga hem ook modden *D

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 21:53 schreef Galaxis het volgende:
denk big, denk GoT ;) vooral als je een WC in je kast gaat plaatsen. Dan hoef je niet uit je stoel :+

• Galaxis
Op zaterdag 18 mei 2002 21:54 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

denk big, denk GoT ;) vooral als je een WC in je kast gaat plaatsen. Dan hoef je niet uit je stoel :+
Nee, water-coloing is niks voor mij , heb er niet genoeg geld voor , en zo mega warm word kijn duron toch niet , nu met dit warme weer 50 c stressed.

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 21:53 schreef Galaxis het volgende:

[..]

zo kan je het dus ook bekijken :)

Nu wordt de keuze alleen maar moeilijker ,kleine kast of groote kast ?

Ik zou een hele simpele bigtower kopen. Dan heb je veel te modden, en heb je de ruimte. Ik heb ook voor die keuze gestaan, en uiteindelijk voor een Bigtower gekozen. De goedkoopste die ze hadden :P Hij is nu mooi zwart, en incl. raam :)

• Galaxis
Op zaterdag 18 mei 2002 21:58 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Ik zou een hele simpele bigtower kopen. Dan heb je veel te modden, en heb je de ruimte. Ik heb ook voor die keuze gestaan, en uiteindelijk voor een Bigtower gekozen. De goedkoopste die ze hadden :P Hij is nu mooi zwart, en incl. raam :)
En wat heb je met de cooling gedaan ?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

Nakebod

Nope.

Ok, ehm, om het nog leuker te maken, koop een kleine bigtower? :):):)
Maar ligt altijd ook aan je eigen wensen, heb tot nu toe 2x een 2x 3.5", 3x 5.15" gehad, dus een normaal formaat, maar ik weet wel, dat me volgende wel een big wordt, niet dat ik echt veel ruimte te kort kom, maar zou wel meer ruimte willen ;)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Galaxis
Op zaterdag 18 mei 2002 23:03 schreef Nakebod het volgende:
Ok, ehm, om het nog leuker te maken, koop een kleine bigtower? :):):)
Maar ligt altijd ook aan je eigen wensen, heb tot nu toe 2x een 2x 3.5", 3x 5.15" gehad, dus een normaal formaat, maar ik weet wel, dat me volgende wel een big wordt, niet dat ik echt veel ruimte te kort kom, maar zou wel meer ruimte willen ;)
Geef dan eens een voorbeeld van een kleine Bigtower :)

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LAN Party's = Kleine kast, je krijgt daar veel in hoor. Ik heb alles in een desktop steken, CD-ROM, CD-RW, HDD. Maar nu heb ik er een rail bij gelast om een raid array te steke :-)

• Galaxis
Op zondag 19 mei 2002 10:08 schreef poing het volgende:
LAN Party's = Kleine kast, je krijgt daar veel in hoor. Ik heb alles in een desktop steken, CD-ROM, CD-RW, HDD. Maar nu heb ik er een rail bij gelast om een raid array te steke :-)
ik zit nie zoveel heel veel op lan partys [ lees : bijna nooit ] KOmt over een tijdje wel :) .Eerst een fatsoenlijke kast ,want mijn huidige heb ik nogal vernuekt met modden :+

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 10:19 schreef Galaxis het volgende:

[..]

Eerst een fatsoenlijke kast ,want mijn huidige heb ik nogal vernuekt met modden :+
Pics???? :)

Verwijderd

Nog even over die kast, Grote kast zou ik zeggen.
Heb zelf kleine en bigtower van zelfde merk.
Met dezelfde specs er in scheelde dit toch 9/a 10oC proc temp. meer ruimte boven de proc, warmte stijgt opzeggen ze en de lucht die je er bove uit trekt moet er van onder ook eerst in dus lucht stilstand ontstaat niet

Verwijderd

true maar als je er nou een enermax voeding (of gelijke) met een zuigfan aan de onderkant koopt dan is die warmte ook weg Bigtower of MidiTower. Ik zit dus met zelfde probleem als topic starter ik ben van om een chaintec te halen en ik wil ook naar lans (denk ik hangt er van af of studie het toelaat). Daarnaast zijn er mensen met een chieftec kast hier want ik heb een raam die ik in die nieuwe kast wil bouwen maar ik vraag me dus af hoe breed dat ding is waarmee je de zijkant er zo kan uit liften :)
ik vin het nogal mooi dat je met een raam uitkijkt op de proc met koeler niet ernaast?
Pagina: 1