PC60 bevalt niet, Welke aluminium case?

Pagina: 1
Acties:

• spoon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 06:33
Wat voor aluminium kast raden jullie mij aan?? Heb al een Lian-li PC60 gehad, maar deze beviel mij niet echt!!

Wat ik met de kast wil gaan doen:

* naar LAN Parties, moet dus wel licht zijn
* modden :P

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

move van SM (:?) naar OH

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 23:54

Remi

Moo!

Cooler Master natuurlijk.

[topic=287219/1/25]

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 21:57 schreef Remi het volgende:
Cooler Master natuurlijk.

[topic=287219/1/25]
Idd die zijn <kwijl>... wij verkopen die dingen ook... (ATC210 @ 350 euro of zo) maar dan heb je ook wat.

In alle reviews die ik gelezen heb krijgt die kast 10 van de 10 punten of vergelijkbaar.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 23:54

Remi

Moo!

Op zaterdag 18 mei 2002 22:00 schreef mgfun het volgende:

[..]

Idd die zijn <kwijl>... wij verkopen die dingen ook... (ATC210 @ 350 euro of zo) maar dan heb je ook wat.

In alle reviews die ik gelezen heb krijgt die kast 10 van de 10 punten of vergelijkbaar.
Tuurlijk, die dingen zijn gewoon perfect. Maar dat merk je ook wel aan de prijs. :(

Verwijderd

Zie YCC case bij computerland is nu actie model!
http://www.computer-land.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=2573

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 10:50
zelf maken, paar goede aluminium hoekprofielen, 2 plaatjes van 1 meter bij 60cm, snijden en knippen en schroeven en voila een case naar eigen wens!

Dat ga ik doen zodra ik geld heb..

• Dennizz
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

wtf? das nou de allereerste die een pc60 niet bevalt voor zover ik weet :) wat beviel je niet dan ?

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Bij de computerland (www.computerland.nl) hebben ze een mooie grote, ruime, ALUMINUIM serverkast in de aanbieding voor 200 €.

Dit is echt een erg mooie kast, je kan er 9 3-1/2" drives indoen en 4 5-1/4. Standaard zijn inbegrepen 2 erg stille 120*120 mm fans (0.18 amp) en een voeding krijg je er van de CL bij, dit is een niet erg goede, maar leuk voor bv internetserver (codegen = merknaam)

Ik heb em bij iemand thuis geinstalleerd, draait als een trein, lekker stil, en dat met 2 * 120 @ 12 volt, 1 * 80 @ 12 volt en 1 * 60 @ 12 volt.

De laatste 60 word binnenkort vervangen door een delta 60 HP op 12/7/5 volt.

Oh ja nog iets leuks aan de kast,

2 * HDD led
1 * BLAUWE power led

klepje waarachter 2 normale usb drives zitten en een "pci-slot" voor de losse insteekkaarten voor usb, daar komen dus de schakelaartjes voor 5/7/12 volt in.

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-land.nl/pics/prodinfo/ycc_aluminium_case.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarepub.com/reviews/cases/globalwinycc-61f1/61f1.jpg

hier een revieuw: http://www.hardwarepub.com/reviews/cases/globalwinycc-61f1/index.shtml

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarepub.com/reviews/cases/globalwinycc-61f1/caseinside.jpg

op=op...... (zijn er toch niet veel die zo'n kast kope)

offtopic:
die watercooling van de compuland ZUIGT!!! 47 graden op een p4

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
HQ en daar gewoon wieltjes onder zetten :z

• spoon
Design van de Lian-li vond ik niet zo mooi en er zitten standaard niet echt goede fans in. Weet het je kan ze omruilen met papst fans maar had daar niet zoveel zin in.

Die Coolermaster Cases zien er echt :9~ uit. Ik denk dat ik de ATC-210 neem met een Enermax voeding.

• Munchkin
  • Laatst online: 09:48
Op zaterdag 18 mei 2002 22:07 schreef Tasma het volgende:
zelf maken, paar goede aluminium hoekprofielen, 2 plaatjes van 1 meter bij 60cm, snijden en knippen en schroeven en voila een case naar eigen wens!

Dat ga ik doen zodra ik geld heb..
Hmmm, daar denk je toch iets te makkelijk over denk ik!
(Ik spreek uit ervaring). Vooral het maken hdd en cdrom rekjes is klotuh... Verder je raad ik je iig een dremel aan.
Als ik die bij aanvang bouw alu kast gehad had dan had de kast er nu qua afwerking er wat beter uitgezien (hoewel ik hem nu ook wel mooi vind).

• Mauzer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 14:55

Mauzer

Wololoo

Als je naar LAN's gaat, moet je toch eens goed nadenken over die glasplaat die ervoor hangt... "t kan nogal eens gebeuren dat het zooitje gaat schuiven, en je glasplaat ineens breekt....

Wololoo

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Op zondag 19 mei 2002 10:27 schreef Mauzer-BtB het volgende:
Als je naar LAN's gaat, moet je toch eens goed nadenken over die glasplaat die ervoor hangt... "t kan nogal eens gebeuren dat het zooitje gaat schuiven, en je glasplaat ineens breekt....
Luister ik denk heus wel, als je die kast hebt, je zo supervoorzichtig bent met die kast. Da wil je niet weten.

* FireStarter gaat een goedkope Lian Li PC 70 kast kopen [€300,-]

w00t

• bassio
  • Laatst online: 07:49
Ik heb sinds vorige week de Chieftec Aluminium AX-01SL-D, P3/P4/AMD 340W. Ik vind het een erg mooit kast me veel ruimte en goed afgewerkt.

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Je moet nu ff goed gaan overwegen wat je wil...
licht... mooi... inbouw mogelijkheden... mod-mogelijkheden enz...

Daarna pas beslissen

Hoi.

• bassio
  • Laatst online: 07:49
Kijk maar even in de pricewatch bij de kast en kies dan voor de tweakshop. Daar zie je dan de kast staan. Hij is erg mooi en volgens mij ook best wel tweakable.

• spoon
uhm lijkt er dus wel op dat de Lian-li die ik nu nog heb het meest geschikt is. Maar vindt het design niet echt mooi.

Kan natuurlijk ook een A-open H600 nemen, is ook wel een leuk kastje!!! :P

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik heb wel eens begrepen dat op de lian li een soort coating laag zit en op de Coolermasters niet. Probleem zou dan zijn dat op zo'n Coolermaster je na verloop van tijd allemaal vingerafdrukken krijgt die er niet meer of heel moeilijk afgaan (klopt met mijn ervaring met kaal aluminium).
Is dat zo??

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

<hr>Topictitel gewijzigd.<hr>

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.target-int.nl/photo/50302.jpg
http://www.target-int.nl/txt/tx50302.htm

90 euro bij eynstein
saaie alu-kast, dus veel modplezier. ;)

Verwijderd

Zelfmaken is natuurlijk de TWEAK... :)

ga er namelijk nu ook zelf 1 maken :D

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 16:56 schreef DigitalFX het volgende:
Zelfmaken is natuurlijk de TWEAK... :)

ga er namelijk nu ook zelf 1 maken :D
Heb ik ook gedaan (alu en plexi kubus), aanrader!

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoiets :?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/alu/alu-front.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/alu/alu-side.jpg

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 23:07 schreef Treb het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
Volgens mij is dit precies dezelfde kast als de Targetkast hierboven -maar dan met een ander frontje. Kijk maar naar die inkeping linksonder aan de achterzijde, en de rand aan de drivebay...

Hoeveel kost deze?
InWin(?) levert deze kast ook -met een ander frontje- voor 150 dollar.

• Treb
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 23:49 schreef augustus het volgende:

[..]

Volgens mij is dit precies dezelfde kast als de Targetkast hierboven -maar dan met een ander frontje. Kijk maar naar die inkeping linksonder aan de achterzijde, en de rand aan de drivebay...
Nee, dit is een andere kast.
Hoeveel kost deze?
InWin(?) levert deze kast ook -met een ander frontje- voor 150 dollar.
149,00 Euro incl. 300Watt voeding (dual fan) en 2 casefans.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 12:35 schreef Treb het volgende:
[..]
Nee, dit is een andere kast.
[..]
149,00 Euro incl. 300Watt voeding (dual fan) en 2 casefans.
Volgens mij is het wel dezelfde kast. Kijk maar naar kleine details als inkepingen, gaatjes, de sleuven in de 5" slots... naast de grote overeenkomsten (4 5"slots, steunbalk, rooster achterop...)

Ik denk dat er één fabriek is die deze kast bouwt, met per afnemer kleine verschillen met de indeling aan de voorzijde -en steeds een ander frontje.

Je bespaart dus 60 euro als je die Targetkast koopt!

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 23:07 schreef Treb het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
Nee, dat is niet die Chieftec die Bassio bedoelt. Hij heeft deze:

http://www.tweakshop.nl/img/case/ax/ax-sld-back.jpg

• Treb
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 13:20 schreef augustus het volgende:

[..]

Volgens mij is het wel dezelfde kast. Kijk maar naar kleine details als inkepingen, gaatjes, de sleuven in de 5" slots... naast de grote overeenkomsten (4 5"slots, steunbalk, rooster achterop...)

Ik denk dat er één fabriek is die deze kast bouwt, met per afnemer kleine verschillen met de indeling aan de voorzijde -en steeds een ander frontje.
Nee, die groene dingen zitten b.v. niet in deze kast, dus dit is echt een hele andere kast.
Je bespaart dus 60 euro als je die Targetkast koopt!
Euh, dat is een beetje simpel gerekend.
Deze kast komt incl. 300 Watt AMD certified PSU, type CWT-300ATX12D met dual fan en 2 casefans standaard.
In die Target kast zit een of andere no-name voeding en daar zitten geen casefans bij .....

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 14:20 schreef Treb het volgende:Nee, die groene dingen zitten b.v. niet in deze kast, dus dit is echt een hele andere kast.
[..]
Euh, dat is een beetje simpel gerekend.
Deze kast komt incl. 300 Watt AMD certified PSU, type CWT-300ATX12D met dual fan en 2 casefans standaard.
In die Target kast zit een of andere no-name voeding en daar zitten geen casefans bij .....
Die groene schuifjes hebben ze gewoon weggelaten: verder is de kast hetzelfde -dus het frame. Alleen het frontje verschilt.
Je kunt dus ook zeggen dat Target de schuifjes wél meelevert: gratis!
--------------
Ik geloof niet zo in het grote kwaliteitsverschil tussen voedingen. Zeker niet om de 60 euro prijsverschil te verantwoorden.

OK: twee extra ventilators van 5 euro per stuk. Je bespaart dus 50 euro = 110 gulden.

• Treb
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 14:46 schreef augustus het volgende:

Ik geloof niet zo in het grote kwaliteitsverschil tussen voedingen. Zeker niet om de 60 euro prijsverschil te verantwoorden.
Daar maak je een hele grote fout.
Juist de kwaliteit van een voeding is een zeer bepalende factor voor een stabiel systeem.
Goedkope voedingen is een en al problemen en ze maken ook nog eens verschrikkelijk veel herrie.
En helaas worden er erg veel slechte voedingen gemaakt.

Wel eens een systeem gezien dat is opgeblazen door een voeding :?
Als je er een keer een gezien hebt, dan praat je wel anders...... en wil je nooit meer zo'n goedkoop ding.

Dat ziet er b.v zo uit....
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2118558631

Verwijderd

Ik heb nog niemand horen zagen over het Dragon design van chieftech.

En die bestaat ook in een aluminium versie wel ongeveer €230 dokken maar kom. ze is het waard

Verwijderd

Daar maak je een hele grote fout.
Juist de kwaliteit van een voeding is een zeer bepalende factor voor een stabiel systeem.
Goedkope voedingen is een en al problemen en ze maken ook nog eens verschrikkelijk veel herrie.
Nu suggereer je dat alleen de peperdure Enermaxen geschikt zijn voor je PC, en de goedkopere voedingen je PC laten crashen of zelfs vernielen.
Hoevaak branden PC's met een taiwan-voeding uit? Zelden!
De meeste doorsnee PC's draaien probleemloos met een el cheapo voeding.

Herrie? Geen probleem als je een temperatuurregeling voor de ventilator inbouwt. Zo heb ik i.i.g. mijn taiwanees stil gekregen voor 5 gulden. De 7Volt truuk doet het ook goed.

Hier een mooi testje:
http://www.chip.de/produkte_tests/unterseite_produkte_tests_8713924.html
De dure Enermax op 2, en een betaalbaardere HEC op 1.
Je moet wel een fanaat zijn om 100~200 euro's voor een voeding uit te geven. Ik redeneer liever vanuit de doorsnee-gebruiker.

• spoon
Heb al een mooie case gekocht bij ICOP Computers.

Heb nu de Antec 1030Ec, mooie case met veel ruimte.
Meer dan de Lian-li >:)

Verwijderd

Zelf kwijl ik liever over een ThermalTake Xaser 5000 plus.(aangepaste Chieftec Dragon Da01) :9~
Deze is weliswaar zonder voeding maar wordt met fancontrol en vijf fans gelevert.(correct me if ir wrong)
En dat voor €124,-! (Bargain :9)

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 13:50 schreef MiniTech het volgende:
Zelf kwijl ik liever over een ThermalTake Xaser 5000 plus.(aangepaste Chieftec Dragon Da01) :9~
Deze is weliswaar zonder voeding maar wordt met fancontrol en vijf fans gelevert.(correct me if ir wrong)
En dat voor €124,-! (Bargain :9)
hoezo veel later ?

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 14:10 schreef T-Mug het volgende:

[..]

hoezo veel later ?
Ik lette niet op de leuke topics.
En deze was nog open.
Bij deze
Pagina: 1