Shares binnen domein benaderen

Pagina: 1
Acties:

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 21:06
Ik heb problemen met het benaderen van shares van een pc in het domein. Mijn buurjongen en ik hebben een netwerk en sindskort zit daar een Windows2000 server genaamd "server" in die als domeinserver fungeert. Ik heb weinig verstand van Windows2000 server dus ik hoop dat ik het een beetje kan uitleggen:

De windows2000 server heeft het domein thuis.nl aangemaakt en ook active directory waar ik overigens geen gebruik van maak. Mijn pc genaamd abc met Windows XP Pro is succesvol aan het domein gejoind. Ik kan nu de gesharede mappen op server benaderen. Een andere pc van hem genaamd p-400 (zit ook in het domein) kan ik ook benaderen. Zijn derde pc in het domein genaamd p-1700 kan ik echter NIET benaderen.

Ik krijg dan een venster met "Verbinding maken met p-1700.thuis.nl" Daaronder kan ik gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Als ik daar de gebruiker en bijbehorend password invoer die op de server zijn aangemaakt voor mij, dan krijg ik geen toegang. Dit terwijl ik dezelfde gebr. naam en wachtwoord eerder heb gebruikt om toegang te verkrijgen tot p-400 en server (en toen voor wachtwoord opslaan heb gekozen).

Mijn zusje d'r pc met Windows 98 SE heb ik ook aangemeld bij het domein door bij netwerkinstellingen "aanmelden bij NT domein" o.i.d. te kiezen. Zij kan nu de shares van mijn pc, p-400, server EN p-1700 benaderen.

De vragen zijn dus:
1. Waarom kan zij dat wel en ik niet.
2. Wat moet ik (op de server waarschijnlijk??) veranderen zodat mijn pc ook op de shares van p-1700 kan?

Ik log op mijn pc in als lokale gebruiker met admin rechten die gejoind is aan het domein.

Als ik niet genoeg informatie heb gegeven, vraag het dan even... ik heb ook toegang tot de server d.m.v. extern bureaublad.

Metal up your ass

• JaymzHetfield
Weet niemand hier een antwoord op of ben ik te onduidelijk?

Metal up your ass

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Heb je de rechten op de share op die P-1700 wel goed ingesteld? Hebben domain users wel toegang? En kun je vanaf die machine wel shares op jouw eigen PC benaderen?

En had je deze vraag niet beter is WOS kunnen stellen? Zoals je de vraag nu stelt lijkt het eerder een Windows issue dan een netwerk-issue, misschien had je er dan meer respons op gekregen.

• JaymzHetfield
Op woensdag 22 mei 2002 00:31 schreef /downtime/ het volgende:
Heb je de rechten op de share op die P-1700 wel goed ingesteld? Hebben domain users wel toegang?
Die pc staat 5 huizen verderop dus dat kan ik nu helaas niet checken, ik zal dat z.s.m. doen.
En kun je vanaf die machine wel shares op jouw eigen PC benaderen?
Ja, op mijne en op alle anderen.
En had je deze vraag niet beter is WOS kunnen stellen? Zoals je de vraag nu stelt lijkt het eerder een Windows issue dan een netwerk-issue, misschien had je er dan meer respons op gekregen.
Dat is misschien wel een idee. Is Network Troubleshooting dan alleen voor hardware? Of is dit gewoon te windows specifiek?

Metal up your ass