Toon posts:

Computer start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik vanmiddag even een brander van mijn vader had omgewisseld met die van mij, starte de computer van mijn vader niet meer. Ik heb echt alles geprobeerd:
Alles pci/agp kaarten eruit gehaald, IDE apparten ontkoppeld of omgewisseld, geheugen, videokaart en processor vervangen, alle jumpers een keer omgeswichd.

Als ik de computer aanzet, gaat de processor koeler en harde schijf wel draaien, maar ik krijg geen beeld. En ik heb het gevoel dat ie ook niet doorstart (ik heb de videokaart door 3 andere proberen te vervangen).

Weet iemand wat het probleem is?

De moederbord is MSI K7T Turbo.

Verwijderd

doe eerst eens een biosreset.
Misschien heb je per ongeluk een dimm gesloopt. Probeer met 1 dimm te booten, waarvan je zeker weet dat hij goed is. En dan elke geheugenbank proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nooit aan het geheugen gezeten voordat het probleem er was. Ik heb het geheugen (1 dimm) vervangen door een ander, maar dat hielp niet.

Over dat bios resetten, daarmee was iets raars aan de hand.
De jumper zat al voordat ik die pc openmaakte op de bios reset plek. Wanneer ik die jumper op de andere plek zette, starte de pc helemaal niet (dus geen draaiende processor en hd)

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit dus met de bios te maken hebben?

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 21:31 schreef GrunGe het volgende:
Kan dit dus met de bios te maken hebben?
kicken mag pas na een uur of 6, niet na een minuut of 6 |:(

Maar je moet natuurlijk de jumper wel goed er neer zetten. Sloop die kast maar weer eens open en zet de jumper op de goede plek. De pc kan niet opstarten als de jumper op clear bios staat, dat klopt. Als je dit toch probeert kan dit schade opleveren |:(
Overigens heeft mijn Epox 8kha+ dit overleefd, maar het is nu niet echt aan te raden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat? Dus je bedoelt dat als je je bios wilt resetten de computer uit moet zetten en de jumper op de 2 reset pinnetjes zetten en dan weer terug op normaal zetten, en dan pas de computer aanzetten?

Iedergeval via het het boekje van de mobo wordt uitgelegd dat de huidige plek (pinnetjes 2 en 3) van de jumper bios reset is. Wanneer ik hem op de pinnetjes 1 en 2 (dus normaal) zet wil de pc helemaal niet starten.

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 21:43 schreef GrunGe het volgende:
Wat? Dus je bedoelt dat als je je bios wilt resetten de computer uit moet zetten en de jumper op de 2 reset pinnetjes zetten en dan weer terug op normaal zetten, en dan pas de computer aanzetten?
JA
Iedergeval via het het boekje van de mobo wordt uitgelegd dat de huidige plek (pinnetjes 2 en 3) van de jumper bios reset is. Wanneer ik hem op de pinnetjes 1 en 2 (dus normaal) zet wil de pc helemaal niet starten.
De handbijbel is altijd heilig
Doe het eens overnieuw zoals het hoort, zoals hierboven dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mare wat gebeurd er precies als je pc start met jumper op bios reset? Gaat dan de cmos naar de klote, of gaat het batterij flippen?

Want ik weet nu wel bijna zeker dat het daar aanligt, alleen nu moet ik weten hoe ik dat weer kan oplossen.
Gewoon batterij vervangen gaat niet dus niet (heb ik al geprobeerd). En de cmos, moet ik die dan ook vervangen?

Verwijderd

probeer het ?
rateld je floppy drive ook niet ?

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dat MSI moederbord heeft toch van die D-LED's? Daaraan kun je zien waar het booten precies stopt...

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/support/techexpress/images/led.gif

Verwijderd

je moet eerst nog eens helemaal op de goede manier proberen je bios te clearen. Misschien dat dat al genoeg is. Anders is waarschijnlijk je bios kaduk en mag je een nieuwe gaan bestellen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Van die ledjtes zitten er jah, maar ik had er verder niet opgeled, omdat ik niet echt verandering tussen die ledjes zie. Als de lampjes alle vier rood zijn gebeurd er niks.
Het systeem krijgt dus wel stroom, en zou die nu de chipsets moeten controleren, maar dat loopt ie dus vast (volgens het schema). Betekent dit dat het aan de chipsets ligt en niet aan de bios?

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Had je niet per ongeluk statische electriciteit aan je handen?

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik ook aan te denken....Maar als dat zo is, dat de chipset naar de kl*te zijn, wordt het zeker een nieuwe moederbord aanschaffen?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Als het niet lukt om de bios te resetten met de jumper, kun je ook de biosbattarij eruit halen, en de pootjes van de battarijhouder met elkaar verbinden. Bios leeg!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• SoulCollector208
  • Laatst online: 12-08 08:54
Heb hier het zelfde probleem gehad. pc wou nie meer aan om vage reden. Toen heb ik de knop aan 8terkant uit gezet, tijdje gewacht en toen weer aangedaan. Dan pc aan, en het werkte weer. Totdat vandaag weer het zelfde probleem voordeed. Weer zelfde geprobeerd maar tervergeefs. Toen heb ik de powercable even eruit gehaal, en een andere powercable erin gedaan van oude pc. En voila, hij doet het weer :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 13:03 schreef SoulCollector het volgende:
Heb hier het zelfde probleem gehad. pc wou nie meer aan om vage reden. Toen heb ik de knop aan 8terkant uit gezet, tijdje gewacht en toen weer aangedaan. Dan pc aan, en het werkte weer. Totdat vandaag weer het zelfde probleem voordeed. Weer zelfde geprobeerd maar tervergeefs. Toen heb ik de powercable even eruit gehaal, en een andere powercable erin gedaan van oude pc. En voila, hij doet het weer :D
dat heb ik allemaal al us geprobeerd

maar wat ik hier net tegen kwam op GoT:
System Power ON
- The D-LED will hang here if the processor is damaged or not installed properly
Dus dit zou moeten betekenen dat het weer aan de cpu ligt.

Hoe erg kan je in de war worden zeg :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de CPU er maar uitgehaald en wat beter bekeken.
Kwam er achter dat hoekjes van de core een beetje afgebrokeld zijn. Kan dit voor een probleem zorgen?

Verwijderd

Kan wel, hoeft niet, maar lijkt me sterk dat dat verandert is als je alleen maar een drive eruit hebt gehaald

• SoulCollector208
  • Laatst online: 12-08 08:54
Yupz, ya cpu is dood ;(

Geloof het of niet, maar kheb ook een msi k7t turbo mobo en had er een 1.2 ghz tbird inzitten. Op gegeven moment (2 weken trug was dat) deed pc egt helemaal niks meer. De leds van mobo gaven aan dat cpu kaduk was. En idd de core was afgebrokkeld, waarschijnlijk door me super orb van thermatalke. Heb new cpu en koeler gehaald, viel helaas nie onder garantie, maar dat was wel te verw88.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dus ff die processor vervangen door die van mij...en dan gebeurd het ergste wat je niet wilt dromen...de koeler zat er niet goed, waardoor de CPU is doorgebrand :( :( :( |:(

Dus nu moet ik 2 dagen wachten om een nieuwe CPU te halen, en als blijkt dat de mobo die CPU ook niet pakt, word het ook nog een nieuwe moederbord halen...en ik krijg die CPU van de MSI K7T Turbo ook niet aan de gang...dus dat word dus ook een nieuwe halen

Dus bij elkaar een nieuwe mobo en 2 nieuwe cpu's :'( , leuk weekendje :(

Verwijderd

Idd :) das een heel leuk weekeendje
NOT :(

k heb 1keer met mijn duron dat gehad deed nix meer op mijn bord
prik hem op een ander iedentiek bord deed die het weer
prik um weer op de mijne en alles werkte weer :-)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb dus een nieuw moederbord binnen + 2 nieuwe processoren.

Ik heb de moederbord van mij (Epox 8KTA3) in de case van mijn vader gezet en ja hoor....Precies het zelfde probleem als de MSI k7T Turbo.

Ik dus nog us de voeding vervangen door die van mij, maar dat maakte niks uit. Ik begin nu bijna te geloven in duistere krachten, dat die case gewoon vervloekt is :@.

Ik ben nu onderhand al 3 dagen bezich, en het probleem is nog steeds niet opgelost.

Ik zal het probleem nog eens uitleggen:

Toen ik op de pc van mijn vader een andere koeler had gezet en de pc wou opstarten, deed ie niks. Het enigste was dat de moederbord en voeding stroom kregen, er werd verder niks geladen. De 4 ledjes van de moederbord gaven ook de eerste fase van de laadproces aan. (Rood-rood-rood-rood)

Nu 3 dagen later na 2 processoren na de kl*te verholpen te hebben, is er nog steeds het zelfde probleem.
Door de moederbord van mijzelf in de kast van mijn pa te zetten heeft ook geen invloed gehad. Die moederbord gaf het zelfde probleem aan.

Natuurlijk heb ik geprobeerd alles werkend te krijgen buiten de kast, maar is niet gelukt.

De MSI K7A Turbo heeft 2 processoren overhit gemaakt, waardoor ze niet meer bruikbaar waren. Kan dit de moederbord beschadigen?

Voor wie is dit probleem bekend, en weet een oplossing?
Pagina: 1