Toon posts:

Hellup!! Asus A7V of Abit KT7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, de titel is heel duidelijk. Nou wil ik nog graag wat mensen horen die ook werkelijk ervaring met zo'n boardje hebben!
ik ga er waarschijnlijk morgen op de beurs 1 halen, ben er alleen nog niet helemaal uit welke, dus als jullie de ervaringen willen vertellen ben ik jullie harstikke dankbaar!!! :):)

Verwijderd

Dat is toch niet moeilijk! De KT7! Die heeft softmenu, daarmee kun je overklokken via de bios. Ik heb nu mijn duron 600 op 800 draaien met een cheapo heatsink. Bovendien kon ik met wat tweaks in de bios de snelheid van mijn geheugen met meer dan 100mb/s verhogen!

Verwijderd

ABIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb een a7v en ik kan het weten, hij loopt gewoon vast als hij er zin in heeft en ik ben niet de enigste met dat probleem!!!!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

A7V !!!

Superstabiel, veel instelmogelijkheden (zoals per 1 Mhz FSB ophogen en JumperFree), geen ISA-zooi meer.

Heerlijk bord !

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

KT7,
Superstabiel, veel/meer instelmogelijkheden (zoals per 1 Mhz FSB ophogen in de bios ipv switches en JumperFree), er zit tenminste wel ISA op.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>(zoals per 1 Mhz FSB ophogen in de bios ipv switches[/quote]Wat de A7V (iig mijn exemplaar) dus ook kan....

Virussen? Scan ze hier!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 16:51
ISA zooi? Daar heb ik juist de KT7 voor gekocht (heerlijke plank trouwens), heb je meer aan als aan zo'n AMR ding (past mijn trouwe netwerkkaart niet in).

Flickr | Lego collectie

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>heb je meer aan als aan zo'n AMR ding[/quote]Agreed. Maar je bent niet verplicht om AMR te gebruiken hoor ! Wil je het niet ? Prima toch, dan gebruik je het niet, je hebt er geen last van ofzo...

Virussen? Scan ze hier!

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
* Helldesker heeft een A7V. >:) Zeer tevreden over. :)
Blijkt uit testen ook wel dat het verschil tussen de twee borden minimaal is. Tis een geval van persoonlijke voorkeur dus.
Neem een Abit als je alles vanuit de bios wilt doen of als je perse een ISA slot nodig hebt.
Neem een Asus als je liever met jumpertjes alles insteld. ( Ik heb dat liever, weet ik tenminste zeker dat de instellingen goed zijn.)
Verhalen over "instabiele" Asusborden zijn onzin. ( trouwens die van "instabiele" Abitborden ook. >:) ) Typisch gevallen van usererrors.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 16:51
Ok, je hoeft em niet te gebruiken, maar veel mensen hebben nog oude ISA zooi (netwerk, ISDN, geluid) en dan was het toch verstandiger van ASUS geweest om er een ISA slot op te maken ipv AMR.

Flickr | Lego collectie

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 12:10
ASUS A7V, topplankje.

Ik hoor alleen maar problemen met de KT7 en dat sommige dingen eraan niet werken e.d. Nou ik kan je vertellen dat mijn A7V'tje superstabiel draait en heb er nog geen 1 probleem mee gehad, niks nakkes nada.
Ik wil nooit meer van ASUS af :).

Verwijderd

Wees SLIM NEEM !!!!!!!!!!!! A B I T !!!!!!!!
abit rules for tweakers :) abit is stabiel ik vertrouw het merk 100 % nog nooit problemen mee gehad en je kan er verdomt makelijk mee overklokken

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Als je een echt tweaker bent neem je asus, omdat je echt hardwarematig dingen (jumpers) moet veranderen, ben je eeen softie neem dan abit(softmenu)

Verwijderd

hehehe volgens mij helpt dit bovenstaande niet echt veel :).
Ik denk dat je moet kijken of je nog een ISA slot nodig hebt, zo niet ..puntje voor asus maar als het jouw geen zak uitmaakt blijven er twee dingen over, 1: de prijs, ik weet zo gauw niet welke goedkoper is maar een beetje zuinig kan geen kwaad, 2:Hoe makkelijk (en snel) kan je er aankomen, als er bij jouw een comp.boer in de buurt is die asus verkoopt heb je em morgen al(ik ga er vanuit dat hij nu gesloten is :) ) als je em besteld duurt het altijd 'iets' langer.

Als het bovenstaande je allemaal toch niets uitmaakt zou ik gewoon de specs naast elkaar leggen van de borden en kijken wat wil ik of heb ik nodig, ata100 raid firewire e.d.

Maar ik zou maar niet meer kijken naar de reviews het zijn allebei beesten van borden dat staat vast het gaat nu om de details m.a.w. specs. & finance

tis aan U :D

succes

egh vergeten de beurs tsja je bent nu al terug laat eens horen wat je hebt

Verwijderd

Neem Asus. De ultra ata controllers van highpoint op het abit board zijn zwaar klote. In testen komt naar voren dat promise controllers die op de asus boarden gebruikt worden veel sneller en stabieler presteren. De drivers van highpoint hebben bij mij veel problemen gegeven.

Kortom een mainboard is meer dan alleen tweaken. Ga voor duurzaamheid. Neem Asus.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de tips guys!!

Ik ben sinds gister de trotse eigenaresse van een Asus A7v met een Duron 600@840 (stabiel), het ding gaat als een trein:):)

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Boeoeoeooeoeo
snik snik ik ben vreemd gegaan. Na jaren trouwe aanhanger geweest te zijn heb ik gister op die zelfde beurs ook een Asus A7V gekocht en een AMD Duron 600. snik snik

Sorry Abit

MAAAAAAAARRRRRRRRRRR HIJ FIKT ALS EEN MONGOOL en is een superflex boardje met een prima layout :) :)

ASUS Roels

GreetingZ,

[KotR]Ridge

www.tradealliance.nl

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:39

Bloodclot

Jawier!

Ik zat ook zwaar te twijfelen tussen de Asus en de abit. Ik neem nu ok een Asus A7V naar het door lezen van deze topic.

Tnx rose!

Verwijderd

Topicstarter
np :)
blij dat je ermee geholpen bent:):)

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik weet niet precies wat voor problemen er allemaal met de KT7 zouden zijn maar volgens mij is dat alleen met de RAID versie.

Ik heb zelf een ABIT KT7 zonder RAID en die werkt prima met mijn TBird700 (en ik heb alle PCI sloten vol)

Softmenu 3 is echt moddervet en als je je bios ff flashed dan heb je ook niet het kleine voltage probleempje meer (had ik eigenlijk sowieso nooit last van)

Het is vooral belangrijk een 300W voeding te hebben als je een beetje een stabiel systeem wil, volgens mij.

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

JONGENS !!!!!!! als jullie moeten kiezen tussen a7v/ kt7 ( raid) kijk dan op mijn topic
A7v- kt7 raid showdown , ik heb beide borden oc-ed en daar vind je veel info om de juiste keuze te kunnen maken !!!!!!!
Pagina: 1