msn en imesh doen het niet, IE wel

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
als ik verbinding maak met zonnet en msn aanmeld krijg ik een melding van msn dat hij de service niet gevonden heeft, en ik verbinding met internet moet maken, maar dit heb ik al. internet explorer doet het wel gewoon(vandaar dat ik dit bericht kan typen. en imesh doet het ook niet, als ik dan iets opzoek en wil douwnloaden doet hij dat niet. ik heb bij netwerk instellingen aleen externe toegangs adapter staan en tcp/ip, ik had een netwerk kaart erbij staan, heb deze verwijderd omdat ik d8 dat het daaraan lag, dat blijkt dus niet het geval.
de modem is goed ingesteld, nu heb ik dus enkel twijfels over de configuratie, maar waar kan het aan liggen, zag met de search wel dingen staan over de ip en poort, maar wat je daarmee moet doen, ikke niet wete.

oja heb win.95 :( |:( en IE.5 en msn 4.6

Verwijderd

hm meestal ligt het aan de poorten dicht worden gegooid door een firewall o.i.d.
heb je een firewall geinstalleerd en daarna werkt het niet meer of was t gwoon zomaar ineens zonder dat je iets vreemds deed ?

of is t niet gwoon te druk op msn (en imesh)
ik kom rond deze tijd ook welles niet op msn omdat het te druk is...
en netwerkkaart verwijderd ?? klinkt beetje vaag
hoe maak je verbinding ? rechtsteeks of via het netwerk (lijkt me sterk dat het nog werkt dan na verwijderen van kaart :P )

probeer anders gewoon ff alle protocollen enzo te verwijderen en alles opnieuw te installeren en instellen :)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik had netwerk kaart erin gezet, toen begon het dus, dus heb hem er weer uitgehaald(softw.+hardw) en het blijft, heb geen firewall aanstaan, en het is op elk moment dat ik het doe, al 3 dagen, dus het is niet de drukte
msn opnieuw geinstaleerd hielp ook niet.

Verwijderd

hm dus je deed die netwerkkaart erin, toen begon het
nu netwerkkaart eruit is heb je er nog steeds last van ?
dus het ligt zeker aan de software
geen firewall software draaien ? software bij die netwerkkaart geinstalleerd ofzo ?
en heb je winxp ? win98 ?
...

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 22:47 schreef effex het volgende:
hm dus je deed die netwerkkaart erin, toen begon het
nu netwerkkaart eruit is heb je er nog steeds last van ?
dus het ligt zeker aan de software
geen firewall software draaien ? software bij die netwerkkaart geinstalleerd ofzo ?
en heb je winxp ? win98 ?
...
win 95 |:( en heb alles van de netwerk kaart verwijderd, alles bij het windowtje van netwerk en toen weer toegangs adapter neergezet, toen kwam er meteen ipx/spx enzo te staan, maar ook bijv. client voor windows netwerken, maar dat hoeft toch niet? dus vraag ik me af welke er moeten staan, en welke niet.

Verwijderd

ik had ook zoiets met MIRC en imeshcdat gaat niet echt samen ofzo blokkeerd elkaar maar msn en imesh ging altijd prima bij mij.

OS = XP

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
tja, ik vat t nie echt, maar binnenkort ga ik win. wel effe opnieuw instaleren+formatteren, wel win.95, want die comp. is van 97 en al die gare troep ken je haast geen drvers voor vinden, beter gezegd, die WIL ik niet vinden, want ben nu toch eigen computer aan t opbouwen en gebruik die dan gewoon lkkr, daar zet ik denk win.2000 ofzo op, en dan ben ik van t gezeik af, maar wel zo handig al werkt het toch wel, dus blijf t probere

Verwijderd

win95 drivers werken ook wel met 98 meestal hoor
en van oude hardware best nog wel drivers te vinden
kwerk bij bedrijfje waar ze hele hoop oude bakken hebben staan en je verbaast je nog welles dat je drivers vind van die gare troep
20 cm lange isa kaarten enzo :P

anyway, ik zou toch win98 proberen
kheb met win95 niet zoveel ervaring maar t lijkt me dat als je alle netwerkdingen goed instelt alles weer moet werken
en natuurlijk software die t evt. kan tegenwerken unistalled, dus firewalls, proxies, filesharing proggies (kazaa etc.)

daarna moet alles gwoon werken

client voor windows netwerken hoeft niet per se, windows family is goed

en je maakt toch gewoon directe verbinding ?
haal anders ff nieuw gratis accountje bij tmfweb, in 5 min gedaan en kijk of msn en imesh t daarmee wel doen..

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik heb nu geformatteerd, win95 op, nu doet het internet het weer, leen binnenkort effe win98 en upgrade ik em effe,
Pagina: 1