Toon posts:

Power problemen ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zonet mijn computer gebruikt en normaal afgesloten. Wanneer ik hem terug wil opstarte gebeurd er niets. En met niets bedoel ik ook helemaal niets.

Ik dacht dat misschien mijn powerknop naar de zak is maar wanneer ik een andere powerknop aansluit op mijn moederbord gebeurd er nog altijd niets.

Ik hoop/denk niet dat het mijn voeding is want hoe kan deze kapot gaan wanneer mijn computer af staat ???

Er is nog iets raar. Wanneer ik mijn stroomkabel uit trek en dan opnieuw insteek. Vervolgens op de powerknop druk hoor ik mijn boxen eventjes 'kraken'. Dit gebeurd wel alleen indien ik mijn stroomkabel uit trek en dan opnieuw insteek en vervolgens op power druk.

Ik snap niet wat het probleem is, Ik hoop iemand van jullie wel ...

Ik hoop snel het probleem vinden, want ik heb mijn pc nodig voor de examens !!!

Verwijderd

ik denk toch dat het je voeding is. Ik hoop het iig voor je want anders is het je mobo ..
Heb je niet ergens anders een andere voeding liggen :? Desnoods uit een andere pc ? Sluit die dan ff aan.s

Verwijderd

ruik eens aan de achterkant van je voeding? als hij doorgefikt is, moet hij behoorlijk stinken

misschien even wat kaarten aandrukken... of cpu + dimms ff checken of ze goed zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Als hij is doorgebrand zou je het normaal al wel geroken hebbe.

Verwijderd

snoertje naar je moederbord vanaf powerknop op goede pin gezet?

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 21:09 schreef kaasie het volgende:
snoertje naar je moederbord vanaf powerknop op goede pin gezet?
hij deed het ook al niet toen hij daar nog niet aan had geprusts. Dus dat zal het wel niet zijn. Maar een voeding kan ook zonder doorfikken kaduk zijn. Als hij doorgefikt was had je het echt wel geroken, en geloof me, dat is niet lekker :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik riek echt wel niets, ik denk niet dat de voeding is doorgebrand... En hoe kan mijn voeding doorbranden als mijn pc uit staat (hij was goed afgesloten!!!)

Is er niet een eenvoudige manier om een voeding te testen terwijl ze nog in je pc steekt? (een led of zo?)

Verwijderd

draait je fan? je zou effe kunnen kijken of je zekering van je voeding nog heel is. (hiervoor moet je wel je voeding open schroeven, dus denk aan eventuele garantie)

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

eens een pc-speaker aan je mobo hangen en zien of er de bekende Beeps uit komen of anders de voeding doormeten met een multimeter. voeding aansluiten en dan meten hoeveel spanning eruit komt aan de aansluitingen. en kijken of die overeenkomt met de spanning die die moet leveren.
Als je geen spanning krijgt zou ik kijken of de zekering nog werkt.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Verwijderd

Topicstarter
Neen, ik hoor geen beep, er begint geen fan te draaien niet gewoon. Er gebeurd niets helemaal niets. Als mijn moederbord naar de zak is moet de fan van mijn voeding dan draaien of niet?

• moser

moser

als je voeding stuk is niet. >:)

... No further comment.

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 21:17 schreef hoedje-van-papier het volgende:
Neen, ik hoor geen beep, er begint geen fan te draaien niet gewoon. Er gebeurd niets helemaal niets. Als mijn moederbord naar de zak is moet de fan van mijn voeding dan draaien of niet?
ligt eraan wat van het mobo precies kaduk is. Ik raad je toch aan de voeding met die van een andere pc te verwisselen, zodat je het tenminste zeker weet.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij is uitleggen hoe zo iets kapot kan gaan zonder dat je comp. aan staat ???

Straks de vlieger op naar taiwan of waar ze ook is gemaakt en wa van mijn klote gaan maken >:)

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 21:26 schreef hoedje-van-papier het volgende:
Kan iemand mij is uitleggen hoe zo iets kapot kan gaan zonder dat je comp. aan staat ???

Straks de vlieger op naar taiwan of waar ze ook is gemaakt en wa van mijn klote gaan maken >:)
Misschien heb je een te hoge spanning perongeluk erop gehad bij het afsluiten ofzo. Doe maar eerst eens wat ik al zei, dan komen we een stap verder.

Verwijderd

Ik denk dat het je voeding is zo te horen, probeer en andere voeding en dan zul je het wel zien. Computers zijn vreemde dingen en kunnen zomaar in een keer naar de kl*te gaan.

Verwijderd

Heb je niet een stop kapot,je moet bij het begin beginnen.

• moser

moser

1. steek de voeding in de prise en kijk of er spannig op staat: multimeter, lampje,...
1. spanning?
ja? 2.a. kijken of je de juiste spanning krijgt
neen? 2.b. voeding kapot -> als je wilt maken eerst kijken of de zekering niet is door gebrand.
doe dat al eens en dan praten we verder.
edit stofzuig je voeding misschien eens.

... No further comment.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere voeding in mijn computer gestoken. Hij werkt nog altijd niet :'(

Ik heb ook mijn voeding in de andere pc gestoken en dan gaat die ook niet. Mijn voeding is dus al zeker kapot.

Maar niet alleen mijn voeding. Mijn moederbord dan ook waarschijnlijk??? Normaal zit er toch een zekering in een voeding zodat een stroomstoot de rest van je hardware toch niet om zeep kan helpen ???

Wat een klote dag

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 23:18 schreef hoedje-van-papier het volgende:
Ik heb een andere voeding in mijn computer gestoken. Hij werkt nog altijd niet :'(

Ik heb ook mijn voeding in de andere pc gestoken en dan gaat die ook niet. Mijn voeding is dus al zeker kapot.

Maar niet alleen mijn voeding. Mijn moederbord dan ook waarschijnlijk??? Normaal zit er toch een zekering in een voeding zodat een stroomstoot de rest van je hardware toch niet om zeep kan helpen ???

Wat een klote dag
het zit er nu dik in dat je mobo ook gaar is. Het zou zo ook kunnen dat je processor gemold is ;(. Maar laten we vooralsnog niet van het ergste uitgaan ;).
Vertel eens al je specs, van beide pc's.

Verwijderd

Topicstarter
De 2 pc's zijn ongeveer hetzelfde.

De pc die kapot is:
athlon 1.4
256 DDram
300w voeding
abit kg7 raid
geforce 2 GTS
SB live 5.1
maxtor 40 Gb
dvd