Toon posts:

[fan's] zalman standaard fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik lees net in een topic dat de standaard zalman fan erg slecht is (waar??? of niet???) m'n cpu is idle rond de 40 en vind dat wel een beetje warm met een kamer temp van 19 graden (brrr koud jah :D) nu heb ik nog een globefan(92mm) en een Delta (92mm) vooral de Delta maakt veel herrie en als ik die aansluit op de standaard fanmate kan ik dat wel een beetje regelen maar heeft het zin om de standaard fan van zalman te vervangen voor een globe fan of een Delta (ASB0912M)

Verwijderd

ik zou zeggen probeer het eens..

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 20:10 schreef Fewture het volgende:
ik zou zeggen probeer het eens..
das dus het probleem dan moet ik de fanmate modden en dat wil ik nog niet

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

laat die fanmate dan weg :?
probeer standaard fan zonder fanmate en delta zonder fanmate...
btw die zalman is gemaakt voor stilte, niet performance.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 20:06 schreef T-Mug het volgende:
Hey,

Ik lees net in een topic dat de standaard zalman fan erg slecht is (waar??? of niet???) m'n cpu is idle rond de 40 en vind dat wel een beetje warm met een kamer temp van 19 graden (brrr koud jah :D) nu heb ik nog een globefan(92mm) en een Delta (92mm) vooral de Delta maakt veel herrie en als ik die aansluit op de standaard fanmate kan ik dat wel een beetje regelen maar heeft het zin om de standaard fan van zalman te vervangen voor een globe fan of een Delta (ASB0912M)
40 graden vind ik wel mee vallen maar is wel wat aan de hoge kant
vergeet niet dat je een kleine kast hebt die vol gedouwd
doe eerst wat aan airflow b.v maak een 12 cm enermax fan aan de zijkant van je kast ter hoogte van je cpu in take die 90mm fan van je cpu kan je ook wel weg laten als je op die 12 cm een stuk plastic buis er om heen maakt die er voor zorgt dat de lucht niet versprijd word maar direkter op de koeler komt soort fandukt
en die 92 mm boven in het dak van je kast maken als outake
kost het enkel een 12 cm fan de pc blijft stil en kijk dan eens naar je temp

wil je dit niet doe in iedergaval wat aan je airflow voor je een zwaardere fan op je koeler zet

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 10:55 schreef klikodog het volgende:

[..]

40 graden vind ik wel mee vallen maar is wel wat aan de hoge kant
vergeet niet dat je een kleine kast hebt die vol gedouwd
doe eerst wat aan airflow b.v maak een 12 cm enermax fan aan de zijkant van je kast ter hoogte van je cpu in take die 90mm fan van je cpu kan je ook wel weg laten als je op die 12 cm een stuk plastic buis er om heen maakt die er voor zorgt dat de lucht niet versprijd word maar direkter op de koeler komt soort fandukt
en die 92 mm boven in het dak van je kast maken als outake
kost het enkel een 12 cm fan de pc blijft stil en kijk dan eens naar je temp

wil je dit niet doe in iedergaval wat aan je airflow voor je een zwaardere fan op je koeler zet
boven de cooler hangt zul je bedoelen ik heb een zalman 6500ACU

aan airflow heb ik wel een beetje (80x80 achter in kast uit)
in heb ik geen want in een Aopen hq45 zit er geen optie om dat te doen (ik moet toch eens een andere case versieren :))

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 11:14 schreef T-Mug het volgende:

[..]

in heb ik geen want in een Aopen hq45 zit er geen optie om dat te doen (ik moet toch eens een andere case versieren :))
De echte tweakert maakt dan toch gewoon ff een gaatje.. ;)

>:)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 11:27

JT

VETAK y0

[..]

Doe er nog is een fan aan de voorkant bij, dan word er koele lucht aangezogen, kan nog wel wat schelen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 12:22 schreef JT het volgende:

[..]

Doe er nog is een fan aan de voorkant bij, dan word er koele lucht aangezogen, kan nog wel wat schelen.
is geen optie voor in de midi verzie alleen voor achter

oeloe, ten eerste ben ik dan nu benoemt tot echte tweaker :+ ???

ten tweede wil de case niet vernielen (dus geen gaatje maken) ivb een andere case later en dan raak ik deze nooit weer kwijt...

Verwijderd

[..]

ja boven de koeler hangt ja bedoel ik
en opties zijn er te maken

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 12:42 schreef T-Mug het volgende:

[..]

ten tweede wil de case niet vernielen (dus geen gaatje maken) ivb een andere case later en dan raak ik deze nooit weer kwijt...
een echte tweaker vernielt zijn case niet !!!!!

maar maakt de kast beter en mooier

en kast kwijt raken is wel een goeie optie ja koop dan een echte

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 13:55 schreef klikodog het volgende:

[..]

een echte tweaker vernielt zijn case niet !!!!!

maar maakt de kast beter en mooier

en kast kwijt raken is wel een goeie optie ja koop dan een echte
ik heb deze case voormijn verjaardag gekregen dus mag niet zeuren! (case van 80Eurotjes)

Verwijderd

Ik heb ook de zalman koeler met de 90mm fan, ik heb de CNPS6000Cu en die draait standaard op 35c

heb je de fan wel zo geplaatst dat ie de maximale flow over je koelvin heen blaast?

nnyway een fan met een hogere CFM zal natuurlijk een betere koeling geven...

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 17:55
Ik heb een Zalman gekocht omdat ie stil is, wil je er een andere fan op gaan zetten, dan krijg je hierdoor bijna altijd meer lawaai, en daar heb je die zalman niet voor aangeschaft, of blaat ik nu onzin

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Enermax is nog wel stil met de *onboard* potmeter :) dus die kan nog een goede vervanger zijn...

Ik ga denk ik de standaard 92mm Zalman vervangen door een 120mm Enermax...

Verwijderd

[..]

[...]
Nee, niet helemaal... :+

Een echte tweaker die lost het probleem op, door bv een blowhole aan de voor of zijkant te maken.. ;)

Voor de rest zijn wij allemaal hier wel een beetje tweaker, de één iets meer dan de ander.. O-)

Dat je het zonde vindt om een gat in je case te maken begrijp ik wel hoor.. :) Als je het niet wilt of zonde vindt dan moet je het ook zeker niet doen. En al helemaal niet omdat anderen dat 'vinden'. ;)

Je moet gewoon doen wat jou het beste lijkt, het enige wat wij hier kunnen doen is jou adviseren, niet iets opleggen.. :Y)

Suc6 met je beslissing.. :)

/me tot zover de wijze woorden van Oeloe.. :P

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

je hebt de 6500AlCu. Dat is de budget versie. Die presterrd dus ook iets minder dan de volledig koperen. herrie=koeling. Stilte kost veel moeite dan..

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

[..]

Heb je een hq45 pro of een 'oude', want bij die pro ben ik er zeker van dat er een extra fan voorin kan. Hij moet dan waarschijnlijk achter/in het geleidings rekje voor je pci kaarten (waar je pcikaarten no-way bijkomen...:?)..

of heb ik het helemaal mis?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 17:31 schreef Oxigun het volgende:
je hebt de 6500AlCu. Dat is de budget versie. Die presterrd dus ook iets minder dan de volledig koperen. herrie=koeling. Stilte kost veel moeite dan..
nee hoor ik het ce 6500ACU (er is ook een B verzie...)

ik heb nog de oude hq45 :(

maar ik hoop een Lian Li te kopen voor het geld dat ik terug krijg voor een 433celeron dan is het ook opgelost :)

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 16:14 schreef T-Mug het volgende:

[..]

ik heb deze case voormijn verjaardag gekregen dus mag niet zeuren! (case van 80Eurotjes)
80 teveel

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 18:05 schreef T-Mug het volgende:

[..]

nee hoor ik het ce 6500ACU (er is ook een B verzie...)

ik heb nog de oude hq45 :(

maar ik hoop een Lian Li te kopen voor het geld dat ik terug krijg voor een 433celeron dan is het ook opgelost :)
denk je dat je 200 euro voor een celly 433 cpu krijgt ik weet wel zeker van niet

kijk anders naar een antec kast goeie dingen en minder duur als een lian li

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 18:28 schreef klikodog het volgende:

[..]

denk je dat je 200 euro voor een celly 433 cpu krijgt ik weet wel zeker van niet
als ik je der ff bij vertel dat er 128mb geheugen 32mb video 13gig maxtor (ata66) enzo hoop ik der toch wel 250 voor te krijgen zodat ik met wat geld bij leg toch een lian li kan kopen

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 18:33 schreef T-Mug het volgende:

[..]

als ik je der ff bij vertel dat er 128mb geheugen 32mb video 13gig maxtor (ata66) enzo hoop ik der toch wel 250 voor te krijgen zodat ik met wat geld bij leg toch een lian li kan kopen
nou..van mij zul je dat er echt niet voor krijgen...

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 19:24 schreef Fatboy het volgende:

[..]

nou..van mij zul je dat er echt niet voor krijgen...
ik ben niet geintereseerd maar 150,- vind ik het waard
250 zeker niet

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 21:11 schreef klikodog het volgende:

[..]

ik ben niet geintereseerd maar 150,- vind ik het waard
250 zeker niet
de friezen hier hebben het niet zo vaakd oor als ze worden afgezet >:)
Pagina: 1