Verwijderd
voor digicam is er wel zoiets
[topic=495931/1/50]
maar voor dvcam? denk niet dat het bestaat... of je moet dvcam aansluiten op je pc en dan met windows media encoder die dvcam gaan streamen
[topic=495931/1/50]
maar voor dvcam? denk niet dat het bestaat... of je moet dvcam aansluiten op je pc en dan met windows media encoder die dvcam gaan streamen
Verwijderd
t is me wel gelukt (met ME)
Je gooit je camera aan je firewire (of usb als dat kan)
gaat naar configuratie scherm en dan iets van scanner of camera installeren ofzo en dan moet je volgens mij een voorbeeld schermpje aanzetten en dan bij netmeeting dat vierkantje eroverheen zetten.
K dacht dat het zo moest alleen kan ik het niet controleren omdat ik nu die pc niet hier heb.
Je gooit je camera aan je firewire (of usb als dat kan)
gaat naar configuratie scherm en dan iets van scanner of camera installeren ofzo en dan moet je volgens mij een voorbeeld schermpje aanzetten en dan bij netmeeting dat vierkantje eroverheen zetten.
K dacht dat het zo moest alleen kan ik het niet controleren omdat ik nu die pc niet hier heb.
Het gaat om een dcr-pc120E, .. ik kan hem niet toevoegen als camera/scanner, .. in netmeeting kan ik geen cam selecteren (begrijp niet goed wat je bedoelt met 'vierkantje eroverheen zetten'.
Gebruikt niemand z'n dv-cam dan als webcam ?!
Heb zelf geen webcamsoftware (geen behoefte aan) maar heb ff getest..
Ik kan DV Cam gewoon onder Windows Movie Maker gebruiken als cam. Zonder dat ik moet opnemen, kan gewoon "live" beelden binnenhengelen. Hoef dus niet eerst op DV tape op te nemen.
Denk dat andere proggies dus ook gewoon die input moeten pakken.
Edit: Webcam32 bv pakt de stream niet... Denk dat die dvcam te hoge resolutie geeft.. (krijg m niet lager ingesteld)
Ik kan DV Cam gewoon onder Windows Movie Maker gebruiken als cam. Zonder dat ik moet opnemen, kan gewoon "live" beelden binnenhengelen. Hoef dus niet eerst op DV tape op te nemen.
Denk dat andere proggies dus ook gewoon die input moeten pakken.
Edit: Webcam32 bv pakt de stream niet... Denk dat die dvcam te hoge resolutie geeft.. (krijg m niet lager ingesteld)
In de nieuwe series camera's van sony zitten er een aantal die USB-streaming hebben en deze kunnen ook als webcam gebruikt worden (je kunt er zelfs een mooi webcamstatief bij krijgen)
Verwijderd
niet toevoegen??? raarOp zondag 19 mei 2002 17:41 schreef Blizard het volgende:
Het gaat om een dcr-pc120E, .. ik kan hem niet toevoegen als camera/scanner, .. in netmeeting kan ik geen cam selecteren (begrijp niet goed wat je bedoelt met 'vierkantje eroverheen zetten'.
maar ik zal het beter proberen uit te leggen als je m wel kan toevoegen en als dat gevoltooid is dat dubbelklik je op die camera.
je kan dan op de een of andere manier een voorbeeld krijgen (het beeld dat de camera doorgeeft) en dan kan je bij netmeeting volgens mij kan je (dan) je bureaublad o.i.d. delen zodat de ander (waar je mee chat) kan zien wat je doet.
je kan het schermpje instellen (vierkantje) en zo dat vierkantje op het voorbeeld schermpje zetten.
Hier werkt het wel, maar m'n Sony DV-cam gaat automatisch na 5 minuten niks doen uit
. Als iemand daar nu een oplossing voor heeft, kan ik hem als webcam gebruiken
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
je pakt je digi cam van je pa met 3 ccd je doet het klepje van de lens je zet hem aan je drukt op snapshot je doet hem aan je pc en opend de software en zet het plaatje op je pc
op netvoeding en bandje eruitOp zondag 19 mei 2002 20:33 schreef Microkid het volgende:
Hier werkt het wel, maar m'n Sony DV-cam gaat automatisch na 5 minuten niks doen uit. Als iemand daar nu een oplossing voor heeft, kan ik hem als webcam gebruiken
Hoe werkt het dan bij jou ?! ..Op zondag 19 mei 2002 20:33 schreef Microkid het volgende:
Hier werkt het wel, maar m'n Sony DV-cam gaat automatisch na 5 minuten niks doen uit. Als iemand daar nu een oplossing voor heeft, kan ik hem als webcam gebruiken
Dan gaan de camera's juist uit na 5 min. Ik zit namelijk ook met dit probleem met een JVC GRDVL157. Is er niet iets in de firmware om dat te disablen?Op zondag 19 mei 2002 23:56 schreef Baklap het volgende:
[..]
op netvoeding en bandje eruit
Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
hoe en waar en wat moet ik die camera toevoegen in het configscherm?? k begrijp er efe helemaal niks van wat er allemaal gezegd is.. kan iemand t efe vertalen voor me? 
heb win98se..
heb win98se..
Ik heb nog steeds geen werkende oplossing gevonden om m'n dv-cam als webcam te gebruiken in win2k/win98
Verwijderd
Je moet je USB streaming in het menu op je camera aanzetten,
duurde ook eventjes bij mij, daarna bijgeleverde software installen.
Draai oom win2000
duurde ook eventjes bij mij, daarna bijgeleverde software installen.
Draai oom win2000
En wat doe je als er geen streaming optie is en er geen bijgeleverde software bij de cam was ?! ...
In Windows XP lukt het me overigens wel via Messenger
Pagina: 1