[auto audio] budget 150 Euro.subwoofer/hoedenplank

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ik heb een budfget van 150 Euro

ik heb een pioneer 1400R
ik heb 2 redelijk goed klinkende prhilips boxen (60 watt) in de deur.

ik heb in de kast nog 120 watt sony x plop's deze kunnen ook in de deur maar de philips zijn wat voller van geluid.

er liggen kabels in de auto voor een versterker en ook voor gewoon hoedenplank speakers.

ik heb een houten hoedenplank (vandaag laten zagen) nog onbewerkt

ik heb een marquant 4*150 watt versterker. maar ik twijfel sterk of ik deze niet beter kan verpatsen en een ander kan kopen (zit WEL bij het budget in dan !)

wat ik wil:
een mooie volle bas. en geen geklapper als ik de volume knop ietsje losdraai!
Muziekstijl, GEEN HOUSE/TRANCE, maar rock muziek.
om een leuk/bekend voorbeeld te geven. De bas uit "I did it my way" van herman brood (lange lage bassen) wil ik zuiver weer kunnen geven.

wat moet ik kopen
ik kan van iemand een pioneer 2*100 watt en 3 weg ronde hoedenplankspeakers (pioneer 300 watt) kopen.
voor 150 Euro.

deze versterker heeft maar 2 uitgangen dus later een subwooferbijplaatsen kan niet.

nu graag jullie advoes met een budget van 150 euro. de kabels liggen er al dus aansluiten en gaan.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 07:44
ik heb voor 7gulden50 2x pioneer 2weg [180watt, 12cm... zal wel ja :) ] overgekocht[eigenaar had een astra gekocht, daar zitten uit de fabriek goeie speakers in]. die doen het wel schweet. toen voor 100gulden nog 2x 10cm pioneer 2weg speakertjes voor in het dash gekocht. klinkt samen goed.

ik zou zelf kijken voor een iets beter koopje. je hebt een versterker. om nou een nieuwe te gaan kopen... ik zou zelf dat geld dan aan speakers uitgeven en niet onnodig aan die versterker die al snel de helft van die 150 euro is.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Op zaterdag 18 mei 2002 19:52 schreef xychix het volgende:
wat moet ik kopen
ik kan van iemand een pioneer 2*100 watt en 3 weg ronde hoedenplankspeakers (pioneer 300 watt) kopen.
voor 150 Euro.

deze versterker heeft maar 2 uitgangen dus later een subwooferbijplaatsen kan niet.
Kijk even goed wat die Pioneerversterker allemaal kan. Er bestaat een kans dat ie gewoon in trimode kan werken. Dan koop je alleen die versterker en heb je nog een passief scheidingsfilter nodig, waarover straks meer.

De sony's die je al hebt, gebruik je voor in de hoedenplank. Woofertje ertussen (mag best goedkope Marquant zijn, als 't maar 4 Ohm is) en dan het aansluiten. Links sluit je aan op links, rechts op rechts. De woofer gaat dan van links(+) naar rechts(-) (bij de meeste versterkers de manier van trimode aansluiten). Omdat alleen bassen naar je sub moeten, moet je een passief scheidingsfilter kopen. Dit filter sluit je aan tussen sub en versterker. Die haalt de hoge tonen er uit.

Dit lijkt mij veruit de simpelste en goedkoopste wijze om een beetje bas in je waqen te krijgen. Free-air klinkt vaak erg goed, alleen de belastbaarheid van deze opstelling is wat minder. Je Sony's pakken namelijk ook gewoon vol bassen en een free-air woofer heeft ook zo zijn grenzen. 't moet echter meer dan voldoende zijn om de door jou gewenste extra beuk te genereren.

Trimode zie je niet zo vaak meer (allemaal aparte kanalen is tegenwoordig troef). Ik heb echter in mijn begindagen heel wat plezier gehad van een dergelijke opzet..

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
deze marquant versterken kan niet doorlussen (dus van 4*150 2*150 en 1*300 maken).

de sony's vind ik $%^&* speakers. het zijn dualcone breedband speakertjes. erg helder maar een beetje bas en ze kraken heel erg!.

ook heb ik nog zo'n boom bom kast (2 20 cm woofers en 2 cheap tweeters) deze staat nu in mijn kofferbak maar die klink echt K#T. deze zou ik idd kunnen vervangen door een woofer die WEL de 20 hertz kan genereren.

een marquant van 50 euro dan maar van de kijkshop ?en gelijk een set marquant hoedenplank speakers erbij ? dan heb ik een volledige marquant achter bak... klinkt dat of kan ik dan beter voor die

pioneer 2*100 gaan met die 2*300 watt hoedenplank speakers ?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je hebt het volgende nodig:

-versterker die trimode kan;
-beetje redelijke full range speakers die wat klappen kunnen hebben;
-woofer;
-scheidingsfilter.

Stap een is het onderzoeken van die Pioneer. Vraag het nummer en ga eens rechercheren bij Pioneer. Zodra je weet of ie trimode kan, kan je verder met deze benadering.

Die speakers bij die Pioneer klinken wel aardig voor ons doel.

De woofer mag cheap zijn, als ie maar goed free-air werkt en 4 Ohm is. Volgens mij zijn die groene Marquants trouwens 8 Ohm. Hij komt in de hoedenplank, want trimode met een sub in kist, dat werkt niet (goed).

Dat scheidingsfilter moet je of zelf maken of kopen bij de car hifi winkel.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 15:56 schreef Wekkel het volgende:
Je hebt het volgende nodig:

-versterker die trimode kan;
-beetje redelijke full range speakers die wat klappen kunnen hebben;
-woofer;
-scheidingsfilter.

Stap een is het onderzoeken van die Pioneer. Vraag het nummer en ga eens rechercheren bij Pioneer. Zodra je weet of ie trimode kan, kan je verder met deze benadering.

Die speakers bij die Pioneer klinken wel aardig voor ons doel.

De woofer mag cheap zijn, als ie maar goed free-air werkt en 4 Ohm is. Volgens mij zijn die groene Marquants trouwens 8 Ohm. Hij komt in de hoedenplank, want trimode met een sub in kist, dat werkt niet (goed).

Dat scheidingsfilter moet je of zelf maken of kopen bij de car hifi winkel.
trimode kan dus op een versterker met 2 uitgangen ! ik zal er eens achteraan.

het gevolg is dan wel dat je het volume van de sub niet apart kan regelen tov. de hoedenplank speakers ?! toch ?

bedankt voor deze geweldige hulp! eens iemand die niet schreeuwt gooi er maar 6000 watt in en klappen met die hap !!

ik begrijp dus dat je het met mij eens bent dat die marquant 4*150. watt die ik hier nog heb liggen waardeloos is.

slap/slecht en niet overbrugbaar.

ik hoor net dat de 300 watt hoedenplank speakers GEEN pioneers zijn maar longman ? lonman ? loman ? zoiets in iedergevall.

ook blijkt dat de gene die zijn pioneer versterker en deze spreakers wil verkopen alles nog in de hoedenplank heeft zitten dus ik ge er gewoon ff langs en dat leg ik die hoedenplank los in mijn 106 (hij heeft een golf) ff spaning erop en linein (die kabels liggen er allemaal al !) en dan kan ik het gewoon horen. dan weet ik gelijk of het wel / neit klinkt.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
kan iemand mij een url geven naar een pagina met veel versterkers/speakers ? zodat ik f kan rondneuzen, halfords en conrad is ook niks.

oh en ook fabrikanten is ^&(**& daar staan een prijzen bij!

Verwijderd

20 Hz halen in de auto met een budget van 150 euro????? Suc6

tip: boor een gat in je uitlaat :)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ok laat ik dan met 30 Hz maar tevreden zijn. ;)

en een goede radio is in iedergeval al aanwezig evenals de benodigde kabels.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op maandag 20 mei 2002 09:21 schreef xychix het volgende:
ik hoor net dat de 300 watt hoedenplank speakers GEEN pioneers zijn maar longman ? lonman ? loman ? zoiets in iedergevall.
Longmill?
Pagina: 1