Toon posts:

Netwerk onder DOS probss

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was aan het klooien met een oude computer die ik hier nog had staan. Er draait nu DOS 6.22 op met de Microsoft Networks Client voor DOS. Als ik nu deze computer via een crossed kabel verbind met mijn hoofdpc dan kan ik vanaf de DOS bak (via net.exe) de shares doorbladeren van de hoofdpc.

Maar zodra ik de DOS bak via een gewone netwerkkabel op de switch aansluit doet het netwerk het niet :?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je bedoelt dat er dan echt helemaal niks meer werkt zodra je dat dos pc'tje aansluit ?

En dit past beter in NT

Verwijderd

[forum=4] --> [forum=19]

Verwijderd

dus je hebt maar 2 pc's op je netwerk?
of meerdere als je meerdere hebt gaan ze dan allemaal niet meer of hoe zit dat?
kun je die 'oude pc' pingen van of naar?
meer info aub

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
op welke poort op de switch sluit je hem aan?

heb je mischien in je client een full duplex optie aan staan, welke niet goed werkt met je switch?

je kan die netwerkaart middels de dos client namelijk ook forceren op een bepaalde snelheid te draaien, echter niet alle hubs/switches zijn hier even blij mee, ze willen perse autodetect doen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 20:30 schreef [Airwolf] het volgende:
Je bedoelt dat er dan echt helemaal niks meer werkt zodra je dat dos pc'tje aansluit ?

En dit past beter in NT
ok, sorry voor het verkeerd posten...

Nee, de rest doet het nog gewoon als ik hem aansluit via mijn switch
Op zaterdag 18 mei 2002 21:54 schreef icekiller het volgende:
dus je hebt maar 2 pc's op je netwerk?
of meerdere als je meerdere hebt gaan ze dan allemaal niet meer of hoe zit dat?
kun je die 'oude pc' pingen van of naar?
meer info aub
nee, er zitten 5 pc's in mijn netwerk op een 8 poorts 10/100 switch.

als dat DOS ding aangesloten zit via een cross-cable dan kan ik hem pingen, zodra het geheel weer via de switch zit doet hij niets meer, dan brand ook het lampje op de netwerkkaart niet meer. (op mijn hoofdpc trouwens dan nog wel, en de rest van de PC's + Mxstream-internet doen het dan nog gewoon...)
Op zaterdag 18 mei 2002 22:05 schreef zwelgje het volgende:
op welke poort op de switch sluit je hem aan?

heb je mischien in je client een full duplex optie aan staan, welke niet goed werkt met je switch?

je kan die netwerkaart middels de dos client namelijk ook forceren op een bepaalde snelheid te draaien, echter niet alle hubs/switches zijn hier even blij mee, ze willen perse autodetect doen
hij gaat gewoon in een normale poort op de switch (dus niet uplink, daar zit me ADSL-modem al in)

wat bedoel je precies met dat forceren? ik heb nu nog niets aan de standaard-instellingen van de MS dos-client gewijzigd.. ff kijken of er iets te wijzigen valt...

ik kan weinig meer wijzigen dan het ip, dns, etc. en de standaard instellingen van MS (welke dingen geshared zijn, etc).

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zaterdag 18 mei 2002 22:27 schreef peymora het volgende:

[..]

ok, sorry voor het verkeerd posten...

Nee, de rest doet het nog gewoon als ik hem aansluit via mijn switch
[..]

nee, er zitten 5 pc's in mijn netwerk op een 8 poorts 10/100 switch.

als dat DOS ding aangesloten zit via een cross-cable dan kan ik hem pingen, zodra het geheel weer via de switch zit doet hij niets meer, dan brand ook het lampje op de netwerkkaart niet meer. (op mijn hoofdpc trouwens dan nog wel, en de rest van de PC's + Mxstream-internet doen het dan nog gewoon...)
[..]

hij gaat gewoon in een normale poort op de switch (dus niet uplink, daar zit me ADSL-modem al in)

wat bedoel je precies met dat forceren? ik heb nu nog niets aan de standaard-instellingen van de MS dos-client gewijzigd.. ff kijken of er iets te wijzigen valt...

ik kan weinig meer wijzigen dan het ip, dns, etc. en de standaard instellingen van MS (welke dingen geshared zijn, etc).
in je protocol.ini kun je settings van je netwerkaart aanpassen, post anders ff de config van deze file

A wise man's life is based around fuck you

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 08:33

sjaak

un giorno credi

Op zaterdag 18 mei 2002 22:27 schreef peymora het volgende:

Bij veel netwerkkaarten worden diskettes meegeleverd waarop drivers en utils worden mee geleverd. Meestal zit er ook iets bij waarmee je de duplexsoort en snelheid kan instellen want als je netwerk op 10 Mbit draait en je nic wil perse op 100 Mbit draaien (of hetzlefde met half en full duplex) kan het gebeuren dat je niet op het netwerk komt, of hele rare fouten ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 10:55 schreef micha het volgende:

[..]

Bij veel netwerkkaarten worden diskettes meegeleverd waarop drivers en utils worden mee geleverd. Meestal zit er ook iets bij waarmee je de duplexsoort en snelheid kan instellen want als je netwerk op 10 Mbit draait en je nic wil perse op 100 Mbit draaien (of hetzlefde met half en full duplex) kan het gebeuren dat je niet op het netwerk komt, of hele rare fouten ziet.
ahh, ok, nou de netwerkkaart in het DOS bakkie is exact dezelfde als in mijn XP pc (ter info).

//edit

ik zit nu ff het meegeleverde configuratieprogrammatje te bekijken (setpcind.exe) en ik kan de volgende dingen instellen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Medium Type: Auto Detect / 100 Full, half / 10 Full, half
Boot ROM Size: Boot Rom disabled / Boot Rom enabled
Flow Control: {

Tx Disable, Rx Disable / 
Tx Enable,  Rx Disable /
Tx Disable, Rx Enable /
Tx Enable,  Rx Enable /
}

De instellingen die ik heb gemaakt:
code:
1
2
3
Medium Type: Auto Detect
Boot ROM: disabled
Flow Control: Disable, Disable (standaard instelling)

hier de protocol.ini:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[network.setup]
version=0x3110
netcard=PCIND,1,PCIND,1
transport=tcpip,TCPIP
lana0=PCIND,1,tcpip

[TCPIP]
NBSessions=6
SubNetMask0=255 255 255 0
IPAddress0=10 0 0 178
DisableDHCP=1
DriverName=TCPIP$
BINDINGS=PCIND
LANABASE=0
[protman]
DriverName=PROTMAN$
PRIORITY=MS$NDISHLP

[PCIND]
DriverName=pcind$

• ChecKege
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:52
Is die kabel niet gewoon brak? Dat link lampje gaat toch alleen branden als de fysieke link ok is? (en heeft verder nog niets te maken met full of half duplex en andere instellingen?)

"The generation of random numbers is too important to be left to chance." - Robert Coveyou

Verwijderd

Topicstarter
ben nu idd aan het kijken naar de kabel...

Verwijderd

Topicstarter
heb het nu met een andere netwerkkaart + kabel werkende, ff kijken of de eerste netwerkkaart het met deze kabel wil doen....

Verwijderd

Topicstarter
hmz, even de oplossing dan nog maar posten...

na het omwisselen van netwerkkaart en kabel bleek het te werken, en het terugwisselen van kabel gaf geen problemen. Toen ik echter de netwerkkaart omwisselde gaf hij weer problemen...

dus de netwerkkaart ligt nu in 3 stukken in de prullenbak. Anyway: thx for your reply's
Pagina: 1