Op zaterdag 18 mei 2002 20:30 schreef [Airwolf] het volgende:
Je bedoelt dat er dan echt helemaal niks meer werkt zodra je dat dos pc'tje aansluit ?
En dit past beter in NT
ok, sorry voor het verkeerd posten...
Nee, de rest doet het nog gewoon als ik hem aansluit via mijn switch
Op zaterdag 18 mei 2002 21:54 schreef icekiller het volgende:
dus je hebt maar 2 pc's op je netwerk?
of meerdere als je meerdere hebt gaan ze dan allemaal niet meer of hoe zit dat?
kun je die 'oude pc' pingen van of naar?
meer info aub
nee, er zitten 5 pc's in mijn netwerk op een 8 poorts 10/100 switch.
als dat DOS ding aangesloten zit via een cross-cable dan kan ik hem pingen, zodra het geheel weer via de switch zit doet hij niets meer, dan brand ook het lampje op de netwerkkaart niet meer. (op mijn hoofdpc trouwens dan nog wel, en de rest van de PC's + Mxstream-internet doen het dan nog gewoon...)
Op zaterdag 18 mei 2002 22:05 schreef zwelgje het volgende:
op welke poort op de switch sluit je hem aan?
heb je mischien in je client een full duplex optie aan staan, welke niet goed werkt met je switch?
je kan die netwerkaart middels de dos client namelijk ook forceren op een bepaalde snelheid te draaien, echter niet alle hubs/switches zijn hier even blij mee, ze willen perse autodetect doen
hij gaat gewoon in een normale poort op de switch (dus niet uplink, daar zit me ADSL-modem al in)
wat bedoel je precies met dat forceren? ik heb nu nog niets aan de standaard-instellingen van de MS dos-client gewijzigd.. ff kijken of er iets te wijzigen valt...
ik kan weinig meer wijzigen dan het ip, dns, etc. en de standaard instellingen van MS (welke dingen geshared zijn, etc).