Globalswitch vs Telecity - AMX/IX koppeling?

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Ik heb een bak in een colo staan.

Deze stond voorheen in Telecity 2. Stond bij Trueserver achter het netwerk.

Snelheden waren prima, haalde vanaf bv surfnet een goeie 4-5Mb/sec. (ftp)
Vanaf campusnet haalde ik 3Mb/sec

Nu is de server (+provider waar ie gecolo-ed staat) verhuisd naar GlobalSwitch.

Vanaf daar hebben ze een verbinding met trueserver.
Echter, ik haal een stuk lagere snelheden. Van dezelfde servers haal ik nu maar 1Mb/sec...

Iemand soortgelijk probleem??

Uit andere topics heb ik gehoord dat AMS-IX connectie @ GlobalSwitch behoorlijk prijzig is. Zou het kunnen zijn dat dat de bottleneck is??

Anders moet ik toch maar eens met mn colo bellen :)

Edit: colo is trouwens NXS. Hang gewoon onder trueserver.. PC stond 15m vanaf t.net servertjes... Staat nu op een fysiek andere lokatie. Snelheid is ook brakker dus.

Edit 2:
Is dit eik wel NT? Zonee, dan misschien IT?

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 19:37 schreef DJSmiley het volgende:

Nu is de server (+provider waar ie gecolo-ed staat) verhuisd naar GlobalSwitch.

Vanaf daar hebben ze een verbinding met trueserver.
Echter, ik haal een stuk lagere snelheden. Van dezelfde servers haal ik nu maar 1Mb/sec...

[ ... ]

Uit andere topics heb ik gehoord dat AMS-IX connectie @ GlobalSwitch behoorlijk prijzig is. Zou het kunnen zijn dat dat de bottleneck is??
AMS-IX aansluitingen zijn op alle vier (SARA, Nikhef, Telecity2, Globalswitch) even duur, daar kan het dus niet aan liggen. Wat *wel* zou kunnen, is dat de dozen waar je het over hebt niet via peering maar via transit bereikbaar zijn. Dan gaat het niet over het shared medium van AMS-IX, maar via een connectie die de mannen hebben met hun transit leverancier(s). Doe eens een traceroute zou ik zeggen.

Surfnet peert niet met iedereen, dus het zou goed kunnen dat 't transit is. Probeer ook eens wat vanaf ftp.bit.nl, dat zou wel peering moeten zijn. Als dat wel werkt is 't dus een transit probleem.