Toon posts:

Sound Blaster Live probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wie weet waar ik een bios-update of iets kan krijgen of doen waardoor mijn
linker kanaal van mijn SBlive (met FPS1000) stopt met kraken?

BTW, hij kraakt ook alleen bij inschakeling van mic, line in, of
cd-rom...maar die moeten uiteraard wel aan KUNNEN staan...
En verder weg van de videokaart helpt niet.

TNX in advance...

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 18:18
Pfff, wat vaag zeg. Ik heb wel eens dat ik gewoon op zich gekraak hoor in mn boxen, maar dan heb ik lijn-in aanstaan en heb ik mn versterker uitstaan, dus krijg ik een half-signaal binnen, das logisch. Maar wat jij hebt (dus alleen in 1 box), vind ik erg knap!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is eigenlijk aan het gehele linker kanaal...dus de links-voor-box plu de links-achter-box...

De 2 boxen verwisselen met de 2 rechter helpt natuurlijk ook niet...dan blijft het LINKS kraken!

Een ding weet ik zeker: het ligt NIET aan de versterker of boxen....

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik de klachten herken, ik heb zelf ook dat probleem gehad dat de linkerboxen voor en achter begonnen te kraken. Het bleek een probleem te zijn met een van de kabeltjes die naar de boxen ging, deze maakte sluiting. Een simpel sluitinkje in een van de kabels kan je versterker behoorlijk rare dingen laten doen.
Ik denk dat je het toch moet zoeken in die richting, de ene aansluiting van je geluidskaart stuurt namelijk beide boxen voor aan en de ander de boxen achter. Dus als beide boxen van het linkerkanaal kraken, lijkt het met heel stug dat het in de geluidskaart zit.

GrTnX Corleone.

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval erg bedankt voor je reactie...

Ik ben er nog niet helemaal uit...en ik snap ook nog steeds niet helemaal wat mijn CD-rom ermee te maken heeft...als ik deze "demp" is het weg...maar als ik de gehele cd-kabel in mijn computer eruit haal blijft het probleem nog wel!

Verwijderd

Heb je wel eens aller nieuwste update van drivers erover heen gegooid?

Toen ik mijn Live voor het eerst ging installeren, deed alleen de DIGI-aansluiting van mijn CDROM het.

Heb toen alles niew gedownload, endarna deed alles het in een keer goed, welhelaas engels!
Pagina: 1