Toon posts:

DVD met V7100 op TVout?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Van de nVIDIA site (stukje over TwinView):
"Enthusiasts can watch DVDs on their televisions while working on their PCs."
Is het *iemand* al gelukt om dit een beetje voor elkaar te krijgen? Als ik extended mode gebruikt krijg ik met geen enkel DVD-programma (AsusDVD(PowerDVD), WinDVD, Windows DVD speler) beeld op m'n tv. Als ik switch dan heb ik wel beeld, maar dan heb ik last van de "overscan-correctie": zwarte balken, die ik in ieder geval nog niet heb kunnen wegwerken...

Iemand?

alvast bedankt,

Mark.

Verwijderd

Ik heb wel beeld kunnen krijgen alleen hapert alles. Dus dat maakt het kijken ook onmogelijk. Weet iemand waar ik dit probleem in kan zoeken?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:13
Ik heb een VCD gekeken op tv terwijl ik zat te browsen.

Verwijderd

maar kan jij elke film (divx, asf, avi, mpeg, dvd) vloeiend kijken via twinview?

ik kan dat alleen met een paar films en niet met dvd. Ik zou graag een dvd'tje via tv willen kijken

Verwijderd

ik kan ook alle movie files checken, terwijl ik ook aan het inetten ben..

en dat is ...

Verwijderd

hoe sluit jij je tv-out aan op tv en welke instellingen gebruik je om twinview goed te laten werken op je tv?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de S-Video uit, stel vervolgens TwinView op PAL-B (Netherlands), 800 x 600 16 bit kleur en zet vervolgens m'n tv (Philips) op s-video, anders heb ik zwart-wit beeld. Op zich werkt het dus wel aardig, alleen die DVD's willen nog niet zo...

Verwijderd

heb ik ook last van
post ff wanneer je een oplossing gevonden hebt :)

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:53
Ik krijg Twinview niet eens aan, met de v7100. Ik gebruik de composit uitgang, en wat ik ook instel, ik mag niet eens overschakelen naar mijn TV :(
Hij detecteert geen TV.

Verwijderd

heb ik ook met mijn tv. Op de tv van mn ouders doet ie het wel

weet ook niet wat het is, heb wel een oude tv

Verwijderd

Twinview werkt volgen ome Tom nog niet naar behoren. Koop als je gebruik wilt maken van TV-out of dual-head een Matrox G4XX. Ben je beter af. Alleen de G400 heeft geen motion compensation zoals de GayForce MX heeft !

There is MORE then only gaming !!!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:24
Mischien moeten jullie even kijken of tvcc2000 of een dergelijke tool werkt op zo'n MX.

Verwijderd

Om een of andere vage reden lukt het me niet om DIVX te kijken via TV-out terwijl ik een SMR wel via de TV-out kan bekijken.
Ik gebruik de laatste NVidia drivers maar helaas geen succes.
Iemand suggesties?
Overigens zal ik nog maar zwijgen over settings die op een of ander manier niet blijven staan.

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:17
Kan iemand AUB nog eens stap voor stap het instellen van nvidia-properties posten, krijg tv uit niet voor elkaar(msi 8816) s-video uit enz.
800x600 60hzt, twinview ingeschakeld,
in het schermpje van de monitors ziet ie 2x een illiama, 2 als tv out ingesteld, maar geen tv te zien, zal wel weer wat verkeerd doen, alvast bedankt
Ps een url naar een TV proggie iemand?
jan

Verwijderd

Topicstarter
ik heb tvcc2000 (come.to/tvout)) geprobeerd, hij ziet weliswaar dat ik een Chrontel (7007) decoder kaart heb, maar echt goed werken... nee. Dat komt waarschijnlijk omdat dat programma is gemaakt voor switchende videokaarten (Asus V3xxx, V6xxx lijn) en niet voor TwinView. Als ik TwinView uitzet, dan kan ik weliswaar een beetje tweaken, maar dan heb ik een mousepointer-offset (plek van de pijl komt niet overeen met de daadwerkelijke positie), overscan compenseren is mij in ieder geval nog niet gelukt. Aangezien deze tool niet meer verder ontwikkelt wordt, ben ik bang dat we toch moeten wachten op betere drivers van nVidia...

Verwijderd

Na het volgen van verschillende topics over tv-out en DVD had ik het idee dat het qua kwaliteit op tv niet uitmaakt of je een kaart met tv-out gebruikt om films op je tv te kijken of een H+ mpeg decoder.
Nu heb ik sinds kort een Asus v6800 deluxe met tv-out en ook al werkt de tv-out perfect, DVD's zien er echt een stuk beter uit als ik ze bekijk met de H+. (goede philips 72 cm TV).
Is dit exemplarisch, of is de tv-out van de Asus gewoon minder goed dan bijv. een G400?
En zijn er meer mensen die ook de ervaring hebben dat de H+ scherper beeld geeft?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook een H+ (nou ja... creative dxr3, maar dat is hetzelfde...) en de tv-out van de 7100T kan daar bij lange na niet aan tippen.

• ir_baboon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09-2017
Ik heb het eindelijk voor elkaar!!!
Eindelijk kan ik dvd kijken via m'n tv out van m'n Geforce2 MX!!

Ik moet een tv EN een monitor er aan hangen.
Dan m'n tv-out uitschakelen in de eigenschappen van m'n videokaart ( dan schakelt hij weer naar m'n monitor)
Vervolgens met het proggie tv tool aangeven dat ik m'n tv-out wil gebruiken...

Hup, werken..

Helaas maar 10 minuten :( (moet wel een geregde versie van tv tool hebben..)

Misschien dat iemand er iets aan heeft..

IR better than stupid weasel !!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
www.tvtool.de

Goed proggy, en reg moet makkelijk te vinden zijn toch ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 19:11

nixan

and then?

De reg is niet makkelijk te vinden, ik heb het programma ook maar gekocht (geen geld toch 10 Euro) en kijk nu naar DVD's op mijn tv. Alleen... Dit is geen TwinView zoals MSI dat belooft, ik heb nergens iets gelezen dat je een TV met S-VHS ingang moet hebben om TwinView te gebruiken.
Dan koop je zo'n videokaart en dan moet je eerst GOT en Deja gaan raadplegen hoe je het zaakje aan de gang kunt krijgen op een TV zonder SVHS (en die zijn niet zeldzaam).
Bovendien heb ik dus voor 22piek TVTool moeten kopen (bijleveren die hap, MSI) en een SVHS naar SCART adapter (minder erg, maar had ook bijgeleverd kunnen worden)

where is my car?

• ir_baboon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09-2017
Ik heb wel een key-generator voor tv-tool, het probleem is alleen dat ik hem nergens kan invullen... :?
(optie is niet actief, dus het zal wel kopen worden...)

Maar voor € 10,- is dat eigelijk geen geld..

IR better than stupid weasel !!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:47

Wallie

Herr

Kan ff melden dat ik vorige week een Ati Radeon ViVo heb gekocht, speelt perfect Divx en DVD's af op de tv-out (compos-out). Ook is het tv-beeld qua grootte standaard aan te passen door de drivers van Ati.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Pagina: 1