Toon posts:

pc zelf in elkaar zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zie iedereen hier maar effe snel een hard schijfje inbouwen en een dvd rommetje in het systeem te zetten of zelf een andere kast nemen en dan de hele zooi overzetten.

mijn vraag: moet je hier technisch voor zijn of kan elke randdebiel (zoals ik!!! :'( ) die een schroevendraaier om kan draaien het.? ik zit vooral met de gedachte om mijn processor over te zetten naar een ander moederboard en een nieuwe cooler, maar ben bang dat ik alles sloop.

Verwijderd

Je kan het beter niet zelf doen, want het is erg riskant! :P

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Iedereen die vroeger een beetje met lego gespeeld heeft kan een PC in elkaar zetten, zolang je maar goed bij elkaar passende onderdelen hebt. Over of onderdelen wel goed met elkaar werken kun je je ook bij de winkel laten informeren.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

In principe is het niet zo moeilijk....maar dat is met alles zo als je het kunt. Zou het daarom maar samen met iemand doen die er iets meer verstand van heeft dan kun je het de volgende keer misschien zelf. Maaruh...waarom zou je een nieuwe kast willen?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
in principe kan iedereen dat wel hoor... gewoon even de manual doorlezen en niet ál te lomp doen :)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:26

Sorcerer8472

Mens sana?

Je moet toch wel de beginselen op z'n minst weten om een pc ineen te zetten hoor... Dus weten waar alle kabeltjes, frutseltjes en (eventueel benodigde) jumpertjes voor zijn. :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Precies, eens moet de eerste keer zijn. Laat je goed (op)voorlichten door bijv een pczaak. En je kan natuurlijk altijd de hulp inroepen van een vriend/vage bekende of fam.

Verwijderd

Als het MOBO maar goed in de kast hangt moet de rest wel lukkken lijkt me.

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

het stelt echt niks voor. probeer gewoon eens een PC uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten.
als hij daarna nog werkt ben je er geschikt voor!

p.s.:
het is makkelijker dan bij auto's

Verwijderd

Topicstarter
ik weet in ieder geval wel genoeg over hardware zoals chipsets kt333 en al die dingen met coolemaster coolers en noem maar op. weet ook precies wat ik wil een waarom. ik zit namelijk nu met een simpele kast met een 300Watt noname voeding die niet stabiel is. ik wil dus een chieftec kast met 340 watt voeding en dan wat koelers erin voor betere airflow in mijn kast. heb een 1800+ en die wordt te warm. zal dus ook een zalman koeler erop willen zetten. lekker stil en ook nog redelijke koleing. overklokken wordt waarschijnlijk toch niet gedaan. ik zit er al een hele tijd tegenaan te hikken maar ik zou het in principe dus zelf moeten kunnen doen?

Verwijderd

in principe wel ja:+

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
als jij je er goed genoeg in verdiept, dan kun je het.

Laat NIETS aan het toeval over, zoek alles op op internet.
Lees een aantal how-to's etc etc

het beste is nog om hem te bouwen als iemand meekijkt die het al vaker gedaan heeft :)

Verwijderd

Topicstarter
heb allemaal how to's gelezen, maar bij de koeler erop zetten zeggen ze meestal. zet de koeler erop>.. ja duh, maar waar moet ik op letten en hoeveel koelpasta moet erop? hoe maak ik de processor schoon en al dat soort dinge?

ik ga het denk gewoon een keer proberen..

Verwijderd

[topic=152092/1/150]

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
je moet iig vrij hard duwen, en zorgen dat (indien je een schroevedraaier gebruikt) niet wegschiet

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die faq gelezen. misschien moet ik het maar een keer proberen. weet in ieder geval hoe een schroevendraaier werkt dus dat is al een hele stap. ben alleen een beetje huiverig voor processor en koeler. voor de andere zaken kan je denk niet zoveel fout doen. ik zie het dan wel.

alvast bedankt voor de reply's als het allemaal fout gaat dan horen jullie het ook. waarschijnlijk wordt het volgende week.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

LopeZ

Too much is never enough

Wel erg basic dit, en zie link hier boven. Mijn tip, alles past er maar op 1 manier in, niets forceren en het zal goed gaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.