De arrogantie van de macht..

Pagina: 1
Acties:

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Nokia weigert Windows XP drivers te leveren

Pc-producten werken niet met besturingssysteem
De Finse producent van mobiele telefoons Nokia heeft zich de woede van zijn klanten op de hals gehaald door te weigeren om drivers voor zijn pc-producten te leveren voor de nieuwe versie van Microsoft's besturingssysteem, Windows XP.

Zonder de besturingsprogramma's zijn de producten van Nokia die bedoeld zijn voor pc's niet te gebruiken in combinatie met Windows XP. Nokia levert onder meer gsm-modems en PIM-synchronisatiesoftware voor pc's. Nokia zegt dat het zich concentreert op toekomstige producten en minder op de huidige klanten. "Windows XP was er nog niet wanneer deze producten werden ontwikkeld, dus de drivers zijn niet beschikbaar voor de huidige producten", zegt een woordvoerder van Nokia.

Zodra de softwareontwikkelaars van het Finse bedrijf de toekomstige platforms compatibel hebben gekregen met Windows XP gaan ze kijken naar het ontwikkelen van drivers voor huidige producten. Nokia geeft geen garantie dat het voor alle huidige producten drivers zal ontwikkelen voor het besturingssyteem. Volgens het bedrijf moeten klanten die pc-producten hebben gekocht van het bedrijf zich niet in de steek gelaten voelen, maar geduld uitoefenen. "Deze processen kosten tijd", aldus de woordvoerder.
©ZDNET.NL

Ik ben benieuwd hoe dit zal worden wanneer ze ook een monopolie in de terminal markt hebben. Heb je een brakke 8210 wordt er geen nieuwe software gemaakt omdat de 8310 op de markt is. Ik voorspel: Dit is pas het begin...

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

ja dit is wel heel erg lullig... Het lijkt me dat je eerst je oude produkten werkend maakt voordat je met nieuwe begint.. maar ja wie ben ik he (8>

Verwijderd

Nieuw hier ?

Ik had een 8210. Er is geen werkende versie van PC-suite te vinden, behalve voor Win9x. Met Winnt/2k/XP heb je het nakijken...

Software policies van zowel Nokia als Ericsson zijn onbegrijpelijk...

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 22:45
En als je de Windows 9x compatebility aan zet?

Of heeft dit te maken met de manier van compoorten aanspreken? :?

Of je maakt een multiboot, tis een omweg, maar ja.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit zou voor mij een hele goede reden zijn om geen Nokia te kopen. Belachelijk gewoon... :r

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

Dat is echt een beetje heel erg stom van die gasten en zeer klant onvriendelijk!!!

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 23:27
misschien kunnen ze je een gratis versie van vmware geven ! :-)
Pagina: 1