Toon posts:

[flash] Hoe transparant plakken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
ben sinds kort een beetje met flash aan het klooien. Nu heb ik al het een en ander door, alleen hoe ik een gekopieerde selectie in fotosoep (niet vierkant) goed in een flash bestand krijg weet ik niet.
Zodra ik plak, of een gif importeer, maakt flash er een vierkant van, zodat de zijkanten wit zijn. Hoe kan ik dit verhelpen, zodat ik gewoon figuren die niet vierkant zijn met een transparante zijkant in flash kan plakken?

Bedankt!

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

De bitmap importeren in Flash, 'Break Apart' en lekker gummen, daarnaast kun je ook PNG's importeren in Flash met behoud van transparantie.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Je kunt met effect de Alpha op 50% zetten. Dan word hij 50% doorzichtig.

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op zaterdag 18 mei 2002 20:10 schreef questa.unigame het volgende:
Je kunt met effect de Alpha op 50% zetten. Dan word hij 50% doorzichtig.
Ja en als je Alpha op 0% zet dan zie je hem niet meer :P
Maar dat was de vraag niet, geloof ik.

Ik zou die PNG-mogelijkheid even uitzoeken, daar heb ik al mooie voorbeelden van gezien.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Ik gebruik altijd Fireworks voor transparent zooi maarja :P Moet ook werken met fotosoep...

Maak een PNG met transparante dingen (vierkant) en import um... Tres simple :7 dus eh... :)

Verwijderd

Gewoon alles wat je transparant wilt hebben transparant maken in Photoshop, opslaan in een gifje, en dan importeren in flash. Simpel toch. Bij mij werkt het altijd zo.

Verwijderd

PNG werkt zeer goed in Flash 5 (MX) als je transparantie wilt hebben, ik heb dit meerdele malen gebruikt in mijn projecten. Ik save ze altijd met Photoshop, nadat ik het heb gemaskerd haal ik de BG weg en saven als PNG. Nadeel van PNG in Flash is dat de filesize soms heel groot kan zijn. Groter dan Jpeg 60 ofzo.

Probleem met Transparant gif is dat het enkel 256 kleuren ondersteund, dus als je 'vibrant colors' wilt zul je toch PNG moeten gebruiken. Of Jpeg en dan gaan 'gummen' in Flash.
Pagina: 1