Toon posts:

Windows XP geeft problemen bij verwisselen MX400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een PC met een moederbord van MSI met een KT333 chipset. Er zit een Leadtek Winfast Gforce 2 MX400 DH Pro kaart in met 64MB. Deze is samen met het systeem geleverd vanuit de winkel en werkt OK. Ik wil deze kaart echter in een ander systeem gaan zetten en er een gewone MSI GForce 2 kaart inzetten met 32MB. Nu gaat windows XP zeuren dat hij niet geinstalleerd kan worden en hangt er een standaard VGA driver aan (erg traag dus). Ik heb alle Leadtek software al gedeinstalleerd, en als ik de Leaktek kaart nu terugsteek werkt alles weer OK. Vreemd. Zelfde chip, ander merk videokaart met wat meer features. Weet iemand hoe dit kan?

Verwijderd

heb je gewoon 1 van de laatste detonator drivers draaien??

want daarmee moet het werken! en anders moet je proberen om via apparaatbeheer een driver aan die gf2 te hangen... heb dat probleem ook eens gehad en toen ik 'driver bijwerken' deed, werkte alles prima

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik allemaal geprobeerd. Ik begin een steeds grotere hekel te krijgen aan XP. Alleen maar problemen mee. Helaas is die PC niet van mijzelf, maar ik ga dus wel die DH Gforce kaart eruit schroeven voor mijzelf in ruil voor een gewone. Dus is het dan jammer als ik mijn kaart in dat systeem niet aan de praat kan krijgen. Iemand anders nog een idee?

Verwijderd

als ik het goed begrepen heb

ga jij je ouwe geforce2 omruilen met een geforce2mx 64mb??

ik hoop wel dat je weet dat de msi geforce2 32mb een hele stuk sneller is dan die geforce2mx 400??
of ruil je het voor die deulhead opte die op de gefrorce 2mx zit ??

zelfs dan ben je nog beter af om een 8mb pci sis 6326 te kopen voor deul die maar 20euro kost

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36

justifire

Shut up and squat !!

Typisch XP!!! elende elende en nog eens elende :)
Ik vermoed dat de drivers die jij wilt instaleren niet voor xp bestemd zijn. Wat ook kan is dat je een schermpje krijgt waarop staat dat het niet aanbevolen is om deze driver te instaleren om dat deze niet ondertekend is :) Gewoon doorgaan met de instalatie dan, maakt niks uit.
Het beste instaleer je drivers via je configuratiescherm, kies op je configuratiescherm "beeldscherm" en dan "geavanceerd" en dan "adaptor" en dan "stuurprogramma" en dan "eigenschappen" en dan tot slot "stuurprogramma bijwerken" Als het goed is weet je waar die drivers staan (lijkt mij op je cd) dus doe je in het menuutje van stuurprogramma bijwerken: zelf kiezen en weer zelf kiezen en dan bladeren, en nog eens bladeren en zoek je de driver op die je wilt instaleren. Dan doe je vervolgens ok en gaat windows hem instaleren, krijg je dus weer dat schermpje van niet ondertekend stuurprogramma..... en dan kies je toch doorgaan opnieuw opstyarten en klaar is klara :) PPffff lamme klauwen van het tikken maar we gaan door :) Ik raad aan om de nieuwste detonators te downen en die dan op bovenstaande wijze te instaleren, gegarandeerd succes.Hoop dat ik duidelijk ben geweest, en doe je best :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd. Ik wil inderdaad mijn MSI Gforce 2 opruilen voor die met Dual Head. Diegene die die Dual Head heeft gebruikt het toch niet. Er zit toch gewoon dezelfde chip op beide videokaarten? Een MX400 is toch de chip die ook op de eerste Gforce 2 MX zat? Waarom zou een MX400 trager zijn? Ik weet wel dat de MX200 trager is omdat deze maar een 64 bits bus heeft ipv een 128 bits bus. Or am I wrong?

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
o, dat heb ik ook een keertje gehad.
ik had een splik-splinter nieuwe pc met daarop XP
er zat een msi-t400 in, die ging kapot en is vervangen voor een abit. en het enige wat ik kon doen om het beeld weer ok te krijgen was xp opnieuw installen.
heel erg irri :(

Verwijderd

Topicstarter
Leuk vooruitzicht. Misschien eerst een andere videoplank erin hangen om windows XP te laten wennen aan een wijziging. Van een MX400 naar een MX400 is natuurlijk heel verwarrend. Plug&Pray

Verwijderd

Installeer eerst die dets over de eerste vid. kaart. De dets kijken namelijk niet naar het merk. PC uit nieuwe kaart erin en hij moet als een zonnetje draaien. Anders reintall. :(

Verwijderd

Topicstarter
OK dat zal ik nog proberen. Zal wel weer een paar weken duren voordat ik dat kan doen, dus ik moet nog even geduld hebben... Ik heb zelf trouwens een Gforce2MX 32MB, dus ik ga er wel degelijk op vooruit. Niet sneller, maar wel meer features zoals TVout en DH. Ik ben alleen benieuwd of ik een window (van mediaplayer) van de ene monitor kan vergroten op de andere? Dit ivm DivX films.
Pagina: 1