Toon posts:

Philips PCRW1610A slechte brander?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mijn vraag is ofdat de Philips PCRW1610A goeie brander is.
Heeft iemand misschien ervaring met deze brander?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

niet specifiek deze brander, maar wel met philips branders overhet algemeen. en degene waar ik mee gewerkt hebt waren allemaal dik bagger.

Verwijderd

ga maar gewoon voor een lite-on of als je teveel geld hebt neem je plextor :)

je hoort soms de meest vage verhalen over philips enzo

Verwijderd

Topicstarter
is dat echt zo'n rot merk dan voor een brander?
ik heb hem er nu in zitten en hij doet het goed.

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb deze brander, en het vorige model had ik ook.

Mijn ervaring is dat ie wel brandt, maar het komt vaak voor dat gebrande data achteraf gedeeltelijk corrupted is.
Iso'tjes die niet helemaal goed overkomen en zo.
En ik had laatst voor ons bandje 20 ceedeetjes gebrand, bleek achteraf dat ze bij het afspelen allemaal terug skipten naar track 2 en daar bleven hangen.

Maar ja, hij is niet helemaal onbruikbaar.
Je hebt in ieder geval nooit meer een tekort aan onderzetters. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar ff serieus, is het zo erg dan? :?
Hij zit er nu in hier en hij werkt echt perfect.

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
HIj doet het wel gewoon, maar kritische data zou ik wel effe dubbel backuppen.
Ik heb net weer 2 onderzetters gemaakt met die van mij.
Maar voor gewone file backup is ie wel oke hoor.
Alleen bij Iso's en Audio ceedees doet ie raar.Ook niet altijd, maar toch..
Kleine bestandjes pakt ie wel, en daar kun je wel een cd mee vol branden zonder problemen.

Als je Nero gebruikt zet dan in ieder geval die optie aan waar de bestanden na het branden nog een keer gecontoleerd worden.Dat voorkomt onaangename verassingen.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Ik heb em ook .. maar ff vraage : heeft ie van jou een laatje dat mee naar buiten gaat (inclusief voorfrontje) of dat er zo'n klepje naar beneden daat en er vervolgens een laatje naat buiten gaat?
(oftewel : PCRW1610A of PCRW1610K)

T is sowieso trouwens een van de betere philips branders.
De problemen die hier worden genoemd zijn waarschijnijk mbt software of firmware.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Violator, ik heb de brander met klepje dat mee naar buiten gaat.

Verwijderd

pcactive van vorige maand:

philips maakte de meeste onderzetters, plextor de minste.
Aopen, lite on waren resp 2 en 3 in de top 3

Verwijderd

Topicstarter
zelf beviel hij me wel :)
heb er net weer een paar cd's mee gebrand.

Verwijderd

Wat een onzin over Philips CD-branders. Ik heb de laatste twee jaar honderden CD's gebrand met mijn Philips 8x, en op een aantal buffer-underruns na waren alle CD's perfekt gebrand.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:34
Heb ook al 2x philips brander gehad en ze doen het allebij nog prima.

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Inderdaad ik heb deze writer ook, en hij werkt perfect bij mij, had hiervoor de 3610. Dan is dit nu wel lekker snel ;)

Maar de software is inderdaad wel lastig op het moment, ik ben namelijk niet zo'n fan van Nero, en CD creator platinum heeft geen MP3Pro ondersteuning. (maar dat is dus weer een ander verhaal)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had gister iets raars,
ik deed een platinum cd erin, en toen was het hoogste wat ik erop kon branden 8 speed |:(
En bij Imation gewoon 16 speed.
Hoe kan dat?

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-04 21:54

Phydomir

Dennis

Op maandag 20 mei 2002 13:14 schreef rvdlugt het volgende:
Ja ik had gister iets raars,
ik deed een platinum cd erin, en toen was het hoogste wat ik erop kon branden 8 speed |:(
En bij Imation gewoon 16 speed.
Hoe kan dat?
24x cdtje zeker.. ff firmware updaten dan pakt ie uhm wel op 16x

Anyway. ik heb ook die 1610A en ik ben er heel erg tevreden mee. Ik heb al redelijk wat cdtjes weg gebrand en bijna allemaal zijn ze helemaal goed gegaan (dingen zelf verneukt, nog geen enkele buffer underun gehad.). Het enige wat niet echt wil lukken zijn vcdtjes. Maar dat kan ook aan Nero liggen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Topicstarter
aha en hoe update ik die firmware>?
Op maandag 20 mei 2002 13:58 schreef Phydomir het volgende:

[..]

24x cdtje zeker.. ff firmware updaten dan pakt ie uhm wel op 16x

Anyway. ik heb ook die 1610A en ik ben er heel erg tevreden mee. Ik heb al redelijk wat cdtjes weg gebrand en bijna allemaal zijn ze helemaal goed gegaan (dingen zelf verneukt, nog geen enkele buffer underun gehad.). Het enige wat niet echt wil lukken zijn vcdtjes. Maar dat kan ook aan Nero liggen.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Platinum plaatjes zijn van lage kwaliteit en zijn steeds van andere (low quality) producenten.

De 16x van Philips heeft nooit een klepje (tegen het stof)
en is met de laatste firmware (P1.5) helemaal zo slecht niet. De oudere 8x en 12x drives waren wel beter.

VideoCDs: dat is een probleem geweest bij Nero. Haal de laatste (vanaf 5580) maar van www.nero.com af.

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04 21:05
Ik heb tot voor kort een 2x Philips gehad en daar heb ik dus nog NOOIT een mislukking mee gemaakt, tenminste niet dat het door de brander kwam.
En ik heb hem iets van 4 jaar gehad en in totaal denk zo'n 1000 cd'tjes gebrand.
Over die 16x weet ik niets.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:32
Ik had een CDD3600 SCSI die geen mode2 wou fikken. Niet met Nero, niet met CDRWIN, bleef gewoon hangen in de lead-in.
Ook Philips CDD2000 veel problemen mee gehad (floppyveertje was voldoende om het op te lossen).

Laatst nog een heel gedonder gehad met een Philips CDRW800 op een ECS K7S5A bordje, ding wou gewoon helemaal niets. Uiteindelijk was de oplossing simpel: haal em uit je BIOS en het werkt. Ik was eerst aan't zoeken naar firmware, maar als een Philips produkt een half jaar oud is, wordt alles van de support pagina's afgehaald en vind je niets meer over die dingen :r

Mijn mening over Philips: ze moeten kappen met consumentenelektronica :r
Pagina: 1