Toon posts:

Digital CD Audio werkt niet! :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eens een paar topics hierover gepost....
Nu is er een nieuw probleem...
Ik kon met mijn brander geen digital Audio afspelen, het geluid gaat dan kraken als ik iets anders aan het doen ben. Nu heb ik een Lite-on dvd-rom gekocht, en hierbij heb ik hetzelfde probleem!!!

DVD-rom: Lite-on DVDrom LTD 163D (regio vrij) 16/48
Brander: Lite-on LTR-24102B (nieuwste firmare)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Gewoon analoog afspelen. Digitaal vraagt gewoon enorm veel resources.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op zaterdag 18 mei 2002 23:24 schreef Johnny64 het volgende:
Gewoon analoog afspelen. Digitaal vraagt gewoon enorm veel resources.
Ik denk niet dat het over DAE -> waveout afspelen gaat. Waarschijnlijk langs de digital out van de drive direct naar de soundcard.

Welke soundcard heb je?

Verwijderd

Topicstarter
een interne op mijn ASUS a7v266-e, c-media 5.1 chipje. Maar het gekke is dat ie het in het begin wel gedaan heeft...

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Even vaststellen: je gebruikt dus de digital-in header op het moederbord en dat kraakt. En als je gewoon over de waveout (dus zeg maar bij systemsounds en mp3 enzo) speelt heb je geen gekraak. En met 'het heeft wel gewerkt' bedoel je dat het werkte met dezelfde DVDdrive?

Misschien is het dan veranderd toen je iets hebt toegevoegd aan je pc? Dat dat net de druppel was waardoor de voeding op het moederbord niet meer zo stabiel is als eerst (daardoor kraakjes).

Of je hebt het kabeltje een beetje gesloopt?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 01:31 schreef John_Glenn het volgende:
Even vaststellen: je gebruikt dus de digital-in header op het moederbord en dat kraakt. En als je gewoon over de waveout (dus zeg maar bij systemsounds en mp3 enzo) speelt heb je geen gekraak. En met 'het heeft wel gewerkt' bedoel je dat het werkte met dezelfde DVDdrive?

Misschien is het dan veranderd toen je iets hebt toegevoegd aan je pc? Dat dat net de druppel was waardoor de voeding op het moederbord niet meer zo stabiel is als eerst (daardoor kraakjes).

Of je hebt het kabeltje een beetje gesloopt?
het heeft gewerkt, dan bedoel ik dat het met een andere DVD drive en dezelfde brander wel gewerkt heeft. Die DVDrom as stuk gegaan, en nu kan ik het met beide niet meer doen :(
de kabel is ook niet gesloopt, voeding is 300 watt dat lijkt me voldoende. toch?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Je speelt dus via de digi out op je speler?

Dat is niet niet aan te raden. Wanneer je digitaal wilt spelen, kan je dat beter zoals boven staat vermeld via "de ide kabel" doen. Dus dae extracten en dan via de geluidskaart afspelen (nieuwere windowsen kunnen dat standaard.) kost meer resources, maar werkt beter.

Waarom beter: De digi-outs op cd/dvd spelers sucken simpelweg.

Als het een keer heeft gewerkt, is mooi mazzel hebben, maar helaas geen garantie dat het altijd zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 21:44 schreef Lampje het volgende:
Je speelt dus via de digi out op je speler?

Dat is niet niet aan te raden. Wanneer je digitaal wilt spelen, kan je dat beter zoals boven staat vermeld via "de ide kabel" doen. Dus dae extracten en dan via de geluidskaart afspelen (nieuwere windowsen kunnen dat standaard.) kost meer resources, maar werkt beter.

Waarom beter: De digi-outs op cd/dvd spelers sucken simpelweg.

Als het een keer heeft gewerkt, is mooi mazzel hebben, maar helaas geen garantie dat het altijd zou moeten werken.
dus die Digital Audio CD Audio in mijn properties bij mijn dvd moet ik uit zetten? das best kut, toen ik mijn p166MMX had deed ie dat wel goed!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op maandag 20 mei 2002 11:52 schreef kariem112 het volgende:

[..]

dus die Digital Audio CD Audio in mijn properties bij mijn dvd moet ik uit zetten? das best kut, toen ik mijn p166MMX had deed ie dat wel goed!
grrr, doe ik nog zo mijn best om duidelijk te zijn, is het toch niet duidelijk genoeg.

Wanneer je de digi out van je dvd gebruikt, sluit je die aan op de digi in op je geluidskaart. Wanneer je dan naar je dvd wilt luisteren, selecteer je in je windowsmixer de digitale ingang.

Wat jij nu omschrijft, is wat ik aanraadde om te doen: audio digitaal extracten en dan via windows gewoon als muziek laten afspelen. Je kan dan zelfs muziek luisteren ZONDER dat er een audio kabeltje van je dvd naar je geluidskaart loopt.

Wat nu dus steeds gebeurt is dat mensen je een antwoord op een vraag geven, terwijl jij iets heel anders bedoeld!

Zorg dus dat je eerst goed begrijpt waar je mee bezig bent en geef dan pas een reactie op een antwoord, omdat het anders heel verwarrend wordt!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet heel goed waar ik mee bezig ben :)

kan alleen niet zo veel typen, het is te warm daarvoor. Dus is het moeilijk om precies te posten wat ik bedoel. Maar goed, ik heb nu de oplossing, dus ik ben jou mijn dank verschuldigd!!!

bij deze dan!!

Dank je!
Pagina: 1