hoe krijg je die dingen weg? het is een adi provista e44, 15'' en er zit geen degauss functie op
heb ik al geprobeerd..hielp nietOp zaterdag 18 mei 2002 17:28 schreef BBL the 2nd het volgende:
powerstekker uit stopcontact en dan weer erin?
Degaussen wil wellus helpe, anders demagnetiseren
I see dead pixels...
Een keer magneet te dicht erbij gehouden ofzo? of staan er speakers in de buurt? --> Over het algemeen trekken die vlekken vanzelf weg, al kan dit best weken duren.
Op zaterdag 18 mei 2002 17:21 schreef SiCnEsSs het volgende:
"zit geen degauss functie op"
Op zaterdag 18 mei 2002 17:32 schreef jotheman het volgende:
Degaussen wil wellus helpe
degaussen hoe?! dat ding heeft niet eens een functie om te degaussen en demagnetiseren ook niet..Op zaterdag 18 mei 2002 17:32 schreef jotheman het volgende:
Degaussen wil wellus helpe, anders demagnetiseren

Ahem my bad, niet goed gelezenOp zaterdag 18 mei 2002 17:33 schreef SiCnEsSs het volgende:
[..]
degaussen hoe?! dat ding heeft niet eens een functie om te degaussen en demagnetiseren ook niet..
Demagnetiseren kunnen ze iig bij de computerboer wel, heb je ook materiaal voor dunno wat precies en sjit maar weet wel dat dat helpt
I see dead pixels...
Overigens, over dat degaussen:
Op school hebben wij hele brakke monitoren, als je de 1e degaused, gaan alle monitoren er omheen ook flippen.
Misschien moet je de monitor ff naast een andere monitor zetten welke wel een degauss functie heeft.
Op school hebben wij hele brakke monitoren, als je de 1e degaused, gaan alle monitoren er omheen ook flippen.
Misschien moet je de monitor ff naast een andere monitor zetten welke wel een degauss functie heeft.
je kan het met een magneet ook weer wegwerken
(ook erger maken als e het verkeerd doet
(ook erger maken als e het verkeerd doet
Anoniem: 21486
Is je monitor geaard? Zo niet, misschien dat dat enig effect heeft (?) en anders vrees ik dat je je monitor beschadigd hebt...
succes iig
succes iig
Mijn vader heeft z'on demagnetiseer (whate-ever) apparaat, maar die heb ik bij een tv geprobeerd met ook van die vlekken erin, maar dat ging dus niet weg. Ben benieuwd hoe ze dat bij de computerboer doen...
Anoniem: 54864
Wat je nodig hebt om te demagnetiseren is:
Wisselspanning, 50 Hz ofzo.
Spoel
Weekijzer.
Laat de spoel het weekijzer met die 50 Hz "magnetisch" worden. Eigenlijk gebeurt er nix omdat de polariteit van de magneet steeds omgedraaid wordt (magnetiseren doe je namelijk met gelijkstroom).
Beweeg deze magneet langzaam richting de vlek, als het goed is gaat die vlek helemaal flippen van het contstand veranderende magnetisch veld. Beweeg nu de magneet weer rustig van het scherm vandaan. Het flippen houd langzaam op als je verder van de monitor verwijderd bent en als het goed is verdwijnt ook de vlek.
p.s. Pas op met 220V op je spoel. De meeste(mensen en spoelen) kunnen daar niet goed tegen!!
Wisselspanning, 50 Hz ofzo.
Spoel
Weekijzer.
Laat de spoel het weekijzer met die 50 Hz "magnetisch" worden. Eigenlijk gebeurt er nix omdat de polariteit van de magneet steeds omgedraaid wordt (magnetiseren doe je namelijk met gelijkstroom).
Beweeg deze magneet langzaam richting de vlek, als het goed is gaat die vlek helemaal flippen van het contstand veranderende magnetisch veld. Beweeg nu de magneet weer rustig van het scherm vandaan. Het flippen houd langzaam op als je verder van de monitor verwijderd bent en als het goed is verdwijnt ook de vlek.
p.s. Pas op met 220V op je spoel. De meeste(mensen en spoelen) kunnen daar niet goed tegen!!
edit:
Net te laat
Net te laat
Anoniem: 43668
[b]Op zaterdag 18 mei 2002 17:48 schreef xargon het volgende
edit:
Net te laat
Ik heb het op school ook weleens perongeluk gedaan. Ik kwam namelijk met een magneet te dicht in de buurt van een monitor. Om het weg te halen, trek je met je magneet de vlek naar de rand van de monitor, als je dat met de nodige snelheid doet, gaat de vlek weg.
Bij TV's is het effect blijvend, dus je krijgt het niet meer weg. Een TV werkt namelijk net iets anders dan een monitor.
Bij TV's is het effect blijvend, dus je krijgt het niet meer weg. Een TV werkt namelijk net iets anders dan een monitor.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Anoniem: 54864
Precies, magneet snel wegtrekken moet hetzelfde f-ect hebben als een wisselstroom magneet.Op zaterdag 18 mei 2002 17:58 schreef universal creations het volgende:
Ik heb het op school ook weleens perongeluk gedaan. Ik kwam namelijk met een magneet te dicht in de buurt van een monitor. Om het weg te halen, trek je met je magneet de vlek naar de rand van de monitor, als je dat met de nodige snelheid doet, gaat de vlek weg.
Anoniem: 50662
Ik heb wel eens gehoord dat het kan helpen om een grote ijzeren plaat voor je monitor te houden, maar weet niet of het een fabeltje is of dat het idd ook werkt, maar misschien kan iemand het hier onderbouwen!
Succes!
Succes!
[/quote]
hoe anders dan het zijn beide beeld buizen. alleen heeft die van de pc iets kleinere puntjes.
[/quote]
hoe anders dan het zijn beide beeld buizen. alleen heeft die van de pc iets kleinere puntjes.
euhmmmm
Pagina: 1