Ik ben hier wat aan het prullen met ImageReady van Adobe om snel een paar leuke animated gifs te maken vanuit Photoshop documenten. Op zich werkt dat echt vreselijk simpel, alleen doen de optimized-saved animated gifs raar in elke niet-IE browser. Ze geven zwarte plekken hier en daar of vergeten stukken te 'clearen' enzo. Ze 'animeren' dus wel, maar het ziet er soms niet uit. Is dit een gekend probleem in ImageReady of zijn er ergens wat verstopte settings die ik beter aan/uit zet ofzo ?
het kan zijn dat je met transparante gifs werkt... staat in de kleurinstellingen. (vergelijkbaar met save as copy > compuserve GIF - en dan transparantie aan of uitzetten als 'extra' kleur.)
teveel zooi, te weinig tijd
Het probleem stelt zich met transparante gifs ja... ik dacht al dat het daarmee te maken zou hebben. Straks eens testen wat het doet als ik de transparantie afzet.Op zaterdag 18 mei 2002 16:59 schreef Yoozer het volgende:
het kan zijn dat je met transparante gifs werkt... staat in de kleurinstellingen. (vergelijkbaar met save as copy > compuserve GIF - en dan transparantie aan of uitzetten als 'extra' kleur.)
als je right-clicked op de animatie-thumbs krijg je drie opties:
- automatic
- restore to background
- do not dispose
dit geeft je de optie om elementen die onder een transparante laag in de animatie vallen in het frame niet zozeer transparant te laten zijn, echter gewoon de pixels uit een vorig frame te laten behouden,
dat kan erg handig zijn als je een animatie hebt waarin een bepaald gedeelte statisch is terwijl de animatie slechts een beperkt gedeelte van de afbeeldingsruimte betreft.
zo hoeft niet ieder frame de gehele afbeelding te bevatten, enkel de animerende gedeeltes (en dat bespaart filesize, belangrijk bij GIF89)
bij jou veroorzaakt het echter de bug, selecteer gewoon hard 'restore to background'
- automatic
- restore to background
- do not dispose
dit geeft je de optie om elementen die onder een transparante laag in de animatie vallen in het frame niet zozeer transparant te laten zijn, echter gewoon de pixels uit een vorig frame te laten behouden,
dat kan erg handig zijn als je een animatie hebt waarin een bepaald gedeelte statisch is terwijl de animatie slechts een beperkt gedeelte van de afbeeldingsruimte betreft.
zo hoeft niet ieder frame de gehele afbeelding te bevatten, enkel de animerende gedeeltes (en dat bespaart filesize, belangrijk bij GIF89)
bij jou veroorzaakt het echter de bug, selecteer gewoon hard 'restore to background'
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Wel... net getest... niet echt dus... ALs ik alle frames als 'restore to' zet, wordt de GIF sowieso pakken groter, en das niet de bedoeling. En als ik alleen het startframe als 'restore to' zet dan wordt pas het tweede frame het eerst netjes teruggezet. Heel raar effect, en totaal *niet* wat ik verwachte want dan zie je nog steeds 1 frame ertussen vol 'rotzooi'Op zaterdag 18 mei 2002 17:41 schreef RM-rf het volgende:
...
Pagina: 1