Ik ben bezig aan een eenvoudige irc server/client toepassing in java. Voor 1 gebruiker kan ik vrij eenvoudig een servertje opzetten en communiceren, maar aangezien mijn project op een variabel aantal gebruikers moet lopen stelt dit dus niets voor 
Nu vroeg ik mij echter af hoe ik mijn server een bepaalde output/input stream laat koppelen aan een bepaalde gebruiker (dit is volgens mij een juiste methode om verschillende clients naar elkaar eenvoudige string boodschappen te laten sturen)?
dit stukje code heb ik al voor het afhandelen van 2 gebruikers (maar ik denk volledig fout aangezien de 2e in/output stream nooit zal benut worden):
de verdere afhandeling van het probleem is niet echt het probleem aangezien elke client toch dezelfde methoden moet gebruiken om een string te ontvangen/zenden van/naar de server.
Nu vroeg ik mij echter af hoe ik mijn server een bepaalde output/input stream laat koppelen aan een bepaalde gebruiker (dit is volgens mij een juiste methode om verschillende clients naar elkaar eenvoudige string boodschappen te laten sturen)?
dit stukje code heb ik al voor het afhandelen van 2 gebruikers (maar ik denk volledig fout aangezien de 2e in/output stream nooit zal benut worden):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| try {
ds = new ServerSocket(9999,2);
s = ds.accept();
in = new InputStreamReader(s.getInputStream());
input = new BufferedReader(in);
output = new PrintStream(s.getOutputStream());
s2 = ds.accept();
in2 = new InputStreamReader(s2.getInputStream());
input2 = new BufferedReader(in2);
output2 = new PrintStream(s2.getOutputStream());
} catch (Exception f) { System.out.println("error"); } |
de verdere afhandeling van het probleem is niet echt het probleem aangezien elke client toch dezelfde methoden moet gebruiken om een string te ontvangen/zenden van/naar de server.
Clowns to the left of me, Jokers to the right