Toon posts:

tv-out zwart wit (faq gelezen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even zeggen dat ik de faq en de topics betreffende dit probleem gelezen heb. Maar ik kom er maar niet uit.
Ik heb nu sinds kort een gainward gf3 vivo met philips tv-out chip. Als ik deze aansluit op onze tv (philips 82cm 16/9) dmv s-vid krijg ik een zwart/wit beeld. De televisie heeft vier kanalen voor externe bronnen nl.

-front cvbs
-ext3 cvbs
-ext2 cvbs
-ext1 cvbs

Als ik de s-vid kabel insteek verandert front cvbs naar front y/c waardoor ik toch mag aannemen dat de tv y/c ondersteunt maar nog altijd zwart/wit beeld. Dus besloot ik maar om de composite te gebruiken maar deze gaf ook zwart/wit samen met een verschuivend beeld.
De s-vid kabel is nieuw dus zou in orde moeten zijn. Misschien dat de dongle brak is?
Het beeld is zwart/wit vanaf het opstarten dus het zal geen software probleem zijn
Mijn vorige kaart met conexant chip deed het wel naar behoren met composite (nooit s-vid mee geprobeerd)
Kan er iemand helpen?.

Verwijderd

ik heb het probleem ook gehad.
wat je moet doen:

de kabel helemaal recht strijken (tussen je vingers).
en ook alle 'knakken' eruit zijn.
als dat niet werkt moet je alles weer aansluiten en wat met de aansluiting rommelen (lees heen een weer bewegen).
Blijft het zwart-wit: laat je kabel nakijken in de winkel (laat ze hem daar aansluiten) of koop een nieuwe kabel.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

DE tv zegt het al op alle aansluitingen CVBS, dat is composiet, geen SVHS (Y/C) Signaal. Ik denk dat je op de TV de aansluiting van instelling moet wisselen (als die recent is).

staat d8 ik wel in de FAQ hoor ....

Murphy was an optimist

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:20

Bl0cKeR

titel

Ik heb dit probleem ook gehad met m'n ATI Radeon ViVo, en dit bleek gewoon een driverkwestie te zijn. suc6

sigh

Verwijderd

Topicstarter
DE tv zegt het al op alle aansluitingen CVBS, dat is composiet, geen SVHS (Y/C)
Sorry, mijn fout. Hij zegt gewoon front y/c ipv front y/c cvbs
Ik heb dit probleem ook gehad met m'n ATI Radeon ViVo, en dit bleek gewoon een driverkwestie te zijn
Heb al 3 verschillende driverversies geprobeerd. En waarom is het dan zwart/wit vanaf het opstarten? Drivers spelen daar niet echt een rol
de kabel helemaal recht strijken
Als de s-vid kabel kapot is waarom geeft de composite dan ook zwart/wit?

Wat ook raar is is dat nadat ik drivers installeer de geforce3 tabbladen in de geavanceerde beeldscherminstellingen aanwezig zijn maar nadat ik de comp éénmaal op de tv heb aangesloten deze verdwijnen en ook niet meer terugkomen nadat ik terug op de monitor aansluit. :?

Verwijderd

Ik heb een paar replies gewist met antwoorden die al in de FAQ stonden om verdere 'foute' replies te voorkomen :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet ik eens een scart convertor gaan kopen, zou dat een oplossing kunnen zijn?

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 18:28 schreef Deun het volgende:
Misschien moet ik eens een scart convertor gaan kopen, zou dat een oplossing kunnen zijn?
Kan zeker geen kwaad om te proberen, aangezien je dan een andere aansluiting gebruikt, het kan natuurlijk aan de S-Video ingang liggen. Drivers zijn zo goed als uitgesloten lees ik, dus moet je het toch aan de hardwarekant zoeken. Ik zou het uitproberen, zo'n ding kost geen drol. :)

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:54
ik had zelfde probleem, bleek er 1 pinnetje van de s-video kabel zijn afgebroken, kwam ik pas na 3 dagen prutsen achter |:(

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:08

Sorcerer8472

Mens sana?

Probeer het eens op een andere tv. Ik had het ook, en bij mij bleek een van de scart-ingangen op de tv kaduuk :'(

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Topicstarter
Probeer het eens op een andere tv. Ik had het ook, en bij mij bleek een van de scart-ingangen op de tv kaduuk
Niet waarschijnlijk want met andere vidkaart heeft het gewerkt. Morgen heb ek een ander vidkaartje en ga ek s-vid kabel eens testen. Als dat niet werkt ga ek een scart-convertor kopen.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-07 13:35

Apache

amateur software devver

Ok, die gainward geforce 3 is dus mijn oude kaart, ik had net hetzelfde probleem en heb er op got ooit een topic over geopent, de enige oplossing die ik er voor had was linux gebruiken.

Aangezien linux toestaat om het tv-out protocol te selecteren (zoals je ook met de nvidia drivers kan onder windows als er een conexant tv-out chip opzit)

Onder windows kan dit dus niet, tvtool zou het moeten kunnen maar dat werkt dus niet.

De enige manier zodat ik kleur had onder windows was de video, een panasonic, geen erg recente, ertussen hangen en dan had ik wel kleur, ik ging er vanuit dat de video wel s-video ondersteunde en mijn oude tv niet, maar aangezien het op m'n neef z'n tv ook niet doet denk ik dat nvidia toch maar ff een optie om tv-out protocol in z'n drivers mag inbouwen om voor de philips chips ook een keuze aan te bieden.

Pal stond dus bij mij altijd op pal-b (zoals het hoort) en ik gok dat dat bij m'n neef ook zo is.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1