Toon posts:

Post hier je ervaring met jabber

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het hele jabber verhaal lijkt me een goed idee, maar is het bruikbaar? Wordt het al veel gebruikt?

http://www.jabber.org/

Verwijderd

Ik gebruik jabber bijna dagelijks, alhoewel gaim bij mij sterk in opkomst is. Dit komt doordat gabber nog geen multichats aankan met MSN.

Verder vind ik jabber zeer goed. Wel liggen de transports er vaak uit doordat er weer eens iets aan een protocol veranderd is ergens.

Wel leuk: ik kan met MSN geen bestanden uitwisselen door mn firewall, met jabber dus wel :)

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
Hmm, ik gebruik niet anders dan jabber. Niks geen problemen. Je kan trouwens wel multichatten met MSN, alleen wordt 't niet allemaal in 1 venster gedumpt zoals 't hoort.

Verwijderd

Ik gebruik Jabber ook dagelijks!! Met als client "psi"...

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 12:02
Ik heb ervaring met Gabber (versie 0.8.x, nog niet met 0.8.7), de Jabber variant voor Gnome en die is niet positief, dus sindsdien maar weer GnomeICU. Gabber was helaas nog niet erg stabiel en ook nog eens erg traag. Ook werkt het niet echt lekker achter een firewall.

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
Ik gebruik ook gabber, instabiel & traag ? Instabiel alleen als je -O3 gebruikt. Voor zover ik weet is 't de beste jabber client onder linux.

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 01:34

2P

:wq

Ik draaide een tijdje geleden nog Gabber, alleen om MSN onder Linux te gebruiken.
Werkte best goed, maar na een tijdje was de MSN server steeds down, waardoor het gewoon geen zin meer had om Gabber te gebruiken. Me eerste ervaringen ermee waren goed. Het is een fijn programma om te gebruiken, maar de MSN server werkt niet echt goed meer, dus daarom zit ik nu eigenlijk alleen nog maar op IRC :D

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:14
Op zaterdag 18 mei 2002 22:34 schreef proycon het volgende:
Ik gebruik Jabber ook dagelijks!! Met als client "psi"...
En die gebruik ik ook (zowel onder Windows als Linux), en dat bevalt prima :)

Ik draai m'n eigen server, ICQ werkt er ook prima mee. Wat ik vooral geweldig vind is dat de contact-list (inclusief de groepen etc.) voortdurend op de server opgeslagen worden, dus als ik bij m'n ouders connect update 'ie meteen de contact-list :-)
Pagina: 1