Als ik de tvout aansluit op mijn tv werkt alles prima. Als ik nu echter een divx (DVD-rip) afspeel, dan zie ik in de player op de pc wel beeld en op de tv niet. Hoe los ik dit op!
Bij je display opties je output naar TV ipv Monitor zetten?
En anders: welk OS, welke kaart
En anders: welk OS, welke kaart
Watvoor videokaart gebruik je ? Toevallig een Radeon ?Op zaterdag 18 mei 2002 16:15 schreef lisson01 het volgende:
Als ik de tvout aansluit op mijn tv werkt alles prima. Als ik nu echter een divx (DVD-rip) afspeel, dan zie ik in de player op de pc wel beeld en op de tv niet. Hoe los ik dit op!
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
De grote truc is hier je tv als primary te zetten. Anders denkt je videokaart dat ie voor je monitor aan de slag moet... Dit probleem heb ik zelf ook tijden gehad voor ik erachter kwam wat het was. Zou zo moeten lukken!
Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!
Verwijderd
En hoe doe je dat?Op zondag 19 mei 2002 01:26 schreef Rotjeknor het volgende:
De grote truc is hier je tv als primary te zetten. Anders denkt je videokaart dat ie voor je monitor aan de slag moet... Dit probleem heb ik zelf ook tijden gehad voor ik erachter kwam wat het was. Zou zo moeten lukken!
*DAT* verschilt dus per driver...ik zou zeggen: kijk eens bij de instellingen van je videokaart-driver en vooral bij de sectie 'Displays', 'TV-out' of iets dergelijks.Op zondag 19 mei 2002 13:31 schreef Da_man het volgende:
[..]
En hoe doe je dat?
Overlay (divx-films gebruiken overlay) werkt alleen op de primary display en dat moet je dus kunnen zetten van Monitor --> TV (en vice versa).
Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-
geldt dat ook voor normale dvd's? ik zie alleeen de randen van de mediaspeler op de tv
het is btw een ati vivo
het is btw een ati vivo
[ Voor 0% gewijzigd door Waterlelie op 22-08-2002 00:15 . Reden: dikke lul ]
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Verwijderd
Het kan zo zijn dat als je de instellingen goed zet zoals eerder al is gezegd de tv nog steeds geen beeld geeft.
Dit kom vaak door een te hoge Hz (refreshrate) zet hem even een stuk lager.
Dit kom vaak door een te hoge Hz (refreshrate) zet hem even een stuk lager.
Alle video waarvoor hardware-acceleration wordt gebruikt, gebruikt overlay. Overlay kan alleen gedisplayed worden op de primaire display (i.i.g. als de videokaart maar 1 RAMDAC heeft, dit zijn de meeste videokaarten). Hoogstwaarschijnlijk geldt dit dus ook voor jouw DVD's i.c.m. je ATI videokaart.Waterlelie schreef op 22 augustus 2002 @ 00:14:
geldt dat ook voor normale dvd's? ik zie alleeen de randen van de mediaspeler op de tv
het is btw een ati vivo
Je ATI videokaart gebruikt overlay om die DVD's te tonen dus als je ze op je TV wilt zien, zul je je TV-out als primaire display moeten instellen. (Ik heb zelf ook een ATI kaart).
Heeft een videokaart meerdere RAMDAC's dan is het wel mogelijk om het beeld tegelijkertijd te 'klonen'/tonen op een andere video-output (vb. Matrox Dual-Head kaarten).
Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-
Is er voor dit probleem een oplossing?? anders dan alleen een nieuwe videokaart te kopen?? Ik heb zelf een Nvidia GF2 mx400 en heb denk ik dit probleem ook... Het gekke is echter dat wel sommige dvd's wel op mijn scherm ziet en andere weer niet!?!gpex schreef op 22 August 2002 @ 11:53:
[...]
Alle video waarvoor hardware-acceleration wordt gebruikt, gebruikt overlay. Overlay kan alleen gedisplayed worden op de primaire display (i.i.g. als de videokaart maar 1 RAMDAC heeft, dit zijn de meeste videokaarten). Hoogstwaarschijnlijk geldt dit dus ook voor jouw DVD's i.c.m. je ATI videokaart.
Je ATI videokaart gebruikt overlay om die DVD's te tonen dus als je ze op je TV wilt zien, zul je je TV-out als primaire display moeten instellen. (Ik heb zelf ook een ATI kaart).
Heeft een videokaart meerdere RAMDAC's dan is het wel mogelijk om het beeld tegelijkertijd te 'klonen'/tonen op een andere video-output (vb. Matrox Dual-Head kaarten).
Ik had dit ook, gebruik TV Tool ( doe ik nu dus ook
) en het was gefixed.
Pagina: 1