Asus of abit

Pagina: 1
Acties:

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 15:12
Ok me wordt gek.
wat is nou de beste MoederBord voor een duron600.

asus A7V
of de A-bit KT7 of was het nou de KA7.
PLZ!

need help with thiz queztion!

B.V.D. of courze

Verwijderd

Abit :)
Stabiel, snel, goed.

Verwijderd

DE >> Abit....ik kan het weten in heb de Asus:(

Verwijderd

Heb kort geleden gekozen voor de KT7, ik werk in een hardware winkel (ja, ja, ik weet het! Graficall Sux etc.) en heb dus de luxe gehad om te vergelijken.. Wat me over de streep trok was natuurlijk softmenu (makkelijk overclocken), de relatief lage uitval en dat geile koelertje op de chipset (nutteloos maar wel geil).

let overigens wel op dat wanneer je voor de KT7 gaat, je een UL bios hebt en geen TL (daar doet de duron 600 het niet op, blijft hangen in POST, sommige doen het wel maar 95% geeft er de brui aan)

Verwijderd

De KT7-RAID met 2 5400 of beter: 7200rpm schijven in RAID :P 5400RPM wordt ca. 1,5x zo snel als topspeed als 1x7200rpm schijf en heeft wel iets lagere toegangssnelheid maar wordt gecompenseerd.. 2x7200rpm/RAID werkt dus ook 1,5x zo snel en geen lagere toegangssnelheid

• Bloodclot
Dus ik kan de abit kt7 kiezen??
kan ik hem dan overklokken??
of blijft hij dan echt hangen on POST?

ik ben nog geen ster in overclocken. dus daarom vraag ik veel. ik wil zeker zijn van mijn zaak en geen weggegooit geld.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 20:42
Ik ben ook geen ster in oc'en maar ik heb de abit gekocht en op dat bord kan een kleueter nog oc'en!
mooi bordje!!!!!!!

• Bloodclot
BEDANKT! ik ben hier een stuk wijzer uit geworden. het wordt dus een Abit KT7 met een duron 600 processor.

BYE :)

Verwijderd

Ik hoop dat je dit bericht nog leest, maar ik zou een asus board nemen. Hoewel Abit een prima board maakt kunnen de ultra ata controllers van highpoint niet tippen aan de controllers van promise. Asus werkt met promise dus ik zou voor asus gaan. Ik heb al veel problemen met highpoint gehad. Een week geleden een ibm schijf 7200 tpm ulta ata verneukt door een highpoint controller.

Succes

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
ASUS! Je harde schijf heeft een veel hogere datadoorvoer op de Asus!

Verwijderd

Ik heb beide mobo's en vind de asus lekker werken , komt omdat ik de 7200 rpm schijf aan de promise heb hangen , kt7-raid van me werkt heerlijk met softmenu ...... maar ja als je tussen a7v en kt7 moet kiezen zou ik toch voor asus gaan betrouwbaarder ook kwa updates en kwaliteit , maar kt7 raid is toch wel een klasse apart moet ik eerlijk toegeven asus loopt duron 600 @ 850 unlocked
kt7 raid doet duron 600 @ 950 L1 bruggen verbonden .... denk dat verschil in cpu batch ligt .... ;)

• Bloodclot
Dank je darkman.
mijn besluit staat vast.
ik neem een Asus A7V

Ook heb ook wat rond gekeken op andere reviews en topics. er schijnen veel mensen problemen te hebben met de Abit. en ik zie weinigs negatief over de Asus A7V.

Als ik zo rond lees is er heel erg weinig verschil tussen de KT7 en de A7V.

Verwijderd

klopt bloodclot ..... asus is gewoon kopen en lopen maar ..... wel ff bios updates kiezen die het stabielst zijn voor jouw situatie , gewoon flashen en kijken en als je een geforce neemt 1 of 2 goed detonators testen en dan besluiten ... idd de abit heeft wel eens problemen met bepaalde meuk dus moet je je spullen daarop gaan kopen , zodat je zeker weet dat alles werkt , vin ik wel een minpuntje ... zoals nu heb op de a7v nergens problemen mee maar ik heb nu een seagate schijf en in de kt7 raid en wil weten of ik die wel in raid KAN draaien staat niet op lijstje van high point ... en heb geen zin om miskoop te doen =)

succes en veel plezier van de a7v!!

als er mensen zijn die nog twijfelen tussen abit en asus , kijk dan op mijn a7v-kt7 raid showdown topic ik heb beide borden oc-ed , dus kijk en vergelijk !!!!!
Pagina: 1