W&G -> Initiatief tot Banner exchange gekilled!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34
Okay! Dit doet de deur dicht. Ik ben W&G en P&W nu helemaal zat:

De redenen zijn de volgende:

Vandaag werd mijn topic tot het bekijken of er een banner exchange programma voor tweakers opgezet kon worden gesloten. Deze werd door cutter gesloten omdat het SPAM zou zijn. Dit is absolute onzin. Het topic kan je hier bekijken:
[topic=498454]

Eeen paar dagen terug werd er een topic te snel gesloten door willem zodat ik geen mogelijkheid zag om nog verder te kunnen gaan met mijn probleem. Dat was [topic=494391] waar ik ook niet naar tevredenheid werd geholpen doordat het topic te snel op slot zat.

Mijn verzoek is dan ook of een bemiddelaar hier naar kan kijken want ik vind dit niet meer normaal. Ik kan gewoon niet in W&G en P&W postten zonder een slotje te krijgen en ik vind dat de (lite-)mods derhalve te snel en daardoor niet goed modden.

Volgens mij is een iq van 180 nodig om er zeker van te zijn dat je geen slotje krijgt. Ik kan me best voorstellen dat het niveau wat hoger moet zijn dan andere fora, maar zo hoog vind ik gewoon absurd.

Zoals ik al eerder aangaf, ieder individu is anders, de een kan minder goed zoeken, de ander minder goed z'n probleemstelling aangeven en een ander kan gewoon heel beknopt alles goed uitleggen. Ieder mens is verschillend, maar ik ben van mening dat de uitgangspunten voor het moddenin P&W en W&G niet zijn bepaald door een objectieve blik, maar eerder door de subjectieve bril van de heren mods in die fora aanwezig.

Kortom, je kan ook een TE HOOG niveau hebben. En dat zit me erg dwars.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:17

Arno

PF5A

Op zaterdag 18 mei 2002 15:51 schreef Hoicks het volgende:
Mijn verzoek is dan ook of een bemiddelaar hier naar kan kijken want ik vind dit niet meer normaal.
[topic=498469]

En verder werkt de bemiddelaar alleen via mail.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
Op zaterdag 18 mei 2002 15:54 schreef Traag het volgende:

[..]

[topic=498469]

En verder werkt de bemiddelaar alleen via mail.
Oh.. ik dacht dat lieve adjes hiervoor was... naja ik mail hem dit topic we even door dan.

bedankt Traag voor de tip.

[edit: gemaild]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:17

Arno

PF5A

Op zaterdag 18 mei 2002 15:56 schreef Hoicks het volgende:
Oh.. ik dacht dat lieve adjes hiervoor was... naja ik mail hem dit topic we even door dan.
LA is idd ondermeer voor klachten etc, maar niet om de bemiddelaar in te schakelen :)
bedankt Traag voor de tip.
*D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Op zaterdag 18 mei 2002 15:51 schreef Hoicks het volgende:
ik zal ff de P&W zaken eruit lichten

Vandaag werd mijn topic tot het bekijken of er een banner exchange programma voor tweakers opgezet kon worden gesloten. Deze werd door cutter gesloten omdat het SPAM zou zijn. Dit is absolute onzin. Het topic kan je hier bekijken:
[topic=498454] waar ik ook niet naar tevredenheid werd geholpen doordat het topic te snel op slot zat.
search topic zo te zien?
Mijn verzoek is dan ook of een bemiddelaar hier naar kan kijken want ik vind dit niet meer normaal. Ik kan gewoon niet in W&G en P&W postten zonder een slotje te krijgen en ik vind dat de (lite-)mods derhalve te snel en daardoor niet goed modden.
dit moet je toch iets meer onderbouwen hoor. Ja we zijn snel (8-)) maar dit is wat vaagjes wmb
Volgens mij is een iq van 180 nodig om er zeker van te zijn dat je geen slotje krijgt.
als je dat denkt wat doe je dan nog op GoT? initiatief en duidelijk zijn zijn de keywords
Ik kan me best voorstellen dat het niveau wat hoger moet zijn dan andere fora, maar zo hoog vind ik gewoon absurd.
onderbouwing plz
Zoals ik al eerder aangaf, ieder individu is anders, de een kan minder goed zoeken, de ander minder goed z'n probleemstelling aangeven en een ander kan gewoon heel beknopt alles goed uitleggen. Ieder mens is verschillend, maar ik ben van mening dat de uitgangspunten voor het moddenin P&W en W&G niet zijn bepaald door een objectieve blik, maar eerder door de subjectieve bril van de heren mods in die fora aanwezig.
wederom onderbouwing
onderbouwing?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Wat cutter overigens met dat overleg bedoelt is denk ik dat als je de naam 'tweakers' bij je service wil betrekken, je dan ook eerst moet overleggen met de rechthebbenden. Als dat niet je wil, dan kan ik me voorstellen dat het als spam geinterpeteerd mag worden, aangezien dit indirect een soort vacature is. Lobbyen bij gebruikers is het enige alternatief dan dmv mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38

Jaymz

Keep on moving !

Over je bannerexchange topic:

Gezien de topicstart acht ik de kans zeer groot dattie overal op GoT op slot was gegaan.

Een topic dat als hieronder gaat, gaat inderdaad makelijk dicht:
"Hee, ik had het idee om [idee]. Ik vraag me af of er animo voor is"

Als je nou een uitgebreid verhaal doet over wat je wilt, en hoe je dat wil gaan doen maakt dat al wat meer kans, maar vraag het asjeblieft toch ff aan een modje :) (dat geld eigenlijk voor elke topicstart :P)

Uit: http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#spam :
Denk je nu écht iets interessants te hebben kun je het beste even een moderator aanschieten of een topic in Lieve Adjes openen.
En dat aanschieten of LA graag ook in die volgorde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:53
Wat ik heb gelezen is dat ie "tweakers" of te wel personen vraagt en niet of ie de naam tweakers.net of GoT daarbij mag betrekken.

En spam ben ik in het topic niet tegen gekomen.

Daarom vindt ik persoonlijk de slotjesbericht niet geheel correct.

"Waar bemoei ik me eigenlijks mee :?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Klopt. 'T is geen spam als in de algemene spamdefinitie.

Als je echter de url volgt die ik net neerzette zul je zien dat wij dit op got onder de noemer spam schuiven, met name in verband met de presentatie (Wat ik hierboven al uitleg :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Volgens mij is een iq van 180 nodig om er zeker van te zijn dat je geen slotje krijgt. Ik kan me best voorstellen dat het niveau wat hoger moet zijn dan andere fora, maar zo hoog vind ik gewoon absurd.

kennelijk heb ik ook die bril, want ik voel me beschermd door dat mod-beleid.
Maar ik denk dat je je vergist door te zeggen dat "mensen heel erg slim moeten zijn om te posten op /13".
Het enige is dat er van mensen verwacht wordt dat ze eigen inititatief hebben, het sterke vermoeden dat een topicstarter een thread start om anderen voor hem werk te laten doen is genoeg om hem te laten sluiten.

zoeken is niet iets dat mensen wel of niet 'kunnen':
ik heb een dochtertje dat graag bij me op schouders zit of gedragen wordt, nu doe ik dat ook heel graag, maar ik verwacht wel van haar dat ze zelf ook loopt, na een tijdje zet ik haar dus weer op de grond en dan moet ze zelf lopen, nu gaat het namelijk nog wel om met haar op mn schouders rond te lopen, maar ik heb angst dat als ze op haar 18e hogere informatica op de Universiteit gaat studeren, dat ik haar niet iedere dag daarheen op mn schouders kan dragen, tegen die tijd moet ze ook zelf kunnen lopen.

je thread over het 'jump-in-frame'-scriptje is een typisch voorbeeld van iemand die het de snelste oplossing vind dat iemand hem dit even verteld, je neemt gewoonweg niet de tijd om zelf uit te zoeken hoe dat moet. (je meldt zelfs zelf dat je 'teveel' zoekresultaten krijgt ...)

de tweede thread is wat lastiger, echter ook hieruit stijgt de indruk op dat je zelf niet specifieke ideeen over hoe-en-wat hebt, je hebt zelf eigenlijk geen voorbereidend werk gedaan, maar post gelijk een 3-seconden ideetje, daaruit groeit het vermoeden dat je van anderen zou verwachten dit voor je te regelen.
verder is het ontplooien van activiteiten via GoT gewoonweg iets dat je eerst via een Mod te regelen hebt, zodat deze je vooraf al kan instrueren (en had je dat gedaan had dat je al veel kritiek bespaart, eas je verteld dat je eerst een goed plan moet opstellen, eventuel techniek voorbereiden, daarnaast heeft een banner-exchange in /13 niks te zoeken, gezien de doelgroep, zooiets zo waarschijnlijk meer nut hebben in de HK)
dat zou ik jammer vinden, aangezien 'niveau' an sich niet iets is waarover op /13 en /14 geoordeeld zou horen te worden.
Enkel wordt er wel geoordeeld over je instelling, helaas lijkt die niet echt positief te zijn, maar ik denk en hoop niet dat dat leidt tot vooroordelen tegen je persoon, uiteindelijk is je instelling iets dat je persoonlijk zou kunnen aanpassen, bv. door de kritiek die ook in je vorige LA-thread over dat eerste slotje eens aan te trekken.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

De W&G mods hebben afgesproken dat we geen 'ik heb een goed idee' of 'schrijf je in voor onze website' topics meer toe gaan staan.
[topic=370925/1/100] zie mijn sluitmessage daar:
Deze gaat dicht omdat we hebben afgesproken dat er alleen nog projecten die af zijn toestaan worden op W&G en dan alleen nog na toestemming van de modjes.
Er wordt met veel tamtam iets aangekondigd, meer uiteindelijk komt niets van de grond. Wil je toch mensen aantrekken zet dan een subtiele message in je sig bijvoorbeeld. Is het project af dan willen we best bekijken of we het willen promoten op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
Het gaat me er in dat banner exchange niet eens om of ik
a) de naam GoT cq tweakers mag gebruiken.

b) om te spammen

c) mensen te werven om er aan mee te helpen.

Het was gewoon een initiatief of er belangstelling voor zou zijn onder de webdesignende tweakers hier op GoT.

Ik krijg gewoon steeds meer het idee dat wat ik ook doe, plaats, aansnijdt beter in HK had kunnen doen want daar wordt i.m.h.o teveel naar verwezen.

Daarnaast was m'n vraag over die frames e.d. misschien wel een zoektopic, maar zoals gezegd, kreeg ik daar teveel resultaten waarbij mijn antwoordt niet stond, niet met de zoekresultaten die ik heb gebruikt. Ik wist uberhaupt niet o.i.d. mogelijk was. Waar ik gewoon van baal is dat ik in dat zoektopic, niet de mogelijkheid kreeg om ook maar één probleem aan te stippen waarmee ik te kampen kreeg toen ik dat javascript aan de gang kreeg. " Open maar een nieuw topic" wordt er dan gezegd. dat vind ik bull. Als ik duidelijk aangeef waarmee ik bezig ben dan kan dat rustig in dat topic door blijven gaan.

Feit blijft en daar hoor ik verder niemand over hier, dat de één makkelijker dingen vindt dan iemand anders, dat iemand dingen anders beleeft ook trouwens.

Geef topics gewoon wat vaker een kans.. soms kunnen er nog leuke dingen naar voren komen, en als er mensen willen reageren, dan doen ze dat, en als mensen zoiets hebben van pfff " n00b" ook.

Soms wil je niet een programmeertaal leren om iets toe te passen, maar wil je dat het (snel) werkt/proberen. Dan heb ik het niet over scriptrequests maar over vragen over scripts die je ergens vindt. Maar die mag je ook niet plaatsen, want dat zou te makkelijk zijn :r

..en aankomen met een sluitmessage waar iets dergelijks instaat dat dat niet meer mag is al helemaal niet relevant want er zijn genoeg mensen die niet elk sluitmessage/topic lezen. edit: dit stond dus in de faq die voor de zveelste keer is bijgewerkt dat ik dat niet had meegekregen:
Ik heb een briljant idee, wie wil er mee doen??
Deze gaan dicht omdat we hebben afgesproken dat er alleen nog projecten die af zijn toestaan worden op W&G en dan alleen nog na toestemming van de modjes. In het verleden zijn erg veel projecten die gestart werden vanuit GoT niet van de grond gekomen.
Er is nog helemaal geen project! er is nog geen initiatief genomen om het project uberhaupt op te starten! Ik vroeg of er interesse in was. Vertel me eens waarom iemand nog initiatief zou nemen als mijn topic al gesloten werd? Moet je dan eerst een heel project gaan opstarten, proggen en dan erachter komen dat mensen er geen interesse in hebben? Ook eerst toestemming vragen is i.m.h.o. ook belachelijk. Zo mag je tweakers geen vraag meer stellen. Ohja toch wel.. vragen of ze zonnebrillen willen bestellen via een actie...

Hoe kan je tweakers bereiken via mail? vertel me dat eens? nee dat kan niet.. want dat valt weer onder de categorie spam. Vragen over welke software je het beste kan gebruiken voor een bepaald iets kan wel. Vragen wel script je het best kan gebruiken voor een webpagina mag weer niet. Er zit gewoon geen lijn in GoT.

40 faq's die je uit je kop moet kennen om op GoT te overleven, zonder dat er ook maar enige lijn inzit... zo lijkt het haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 18 mei 2002 18:02 schreef Hoicks het volgende:
Er is nog helemaal geen project! er is nog geen initiatief genomen om het project uberhaupt op te starten! Ik vroeg of er interesse in was. Vertel me eens waarom iemand nog initiatief zou nemen als mijn topic al gesloten werd? Moet je dan eerst een heel project gaan opstarten, proggen en dan erachter komen dat mensen er geen interesse in hebben?
Dat noemen ze ook wel vooronderzoek doen, en dat is denk ik ook wat jij wilde doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
Op zaterdag 18 mei 2002 18:15 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Dat noemen ze ook wel vooronderzoek doen, en dat is denk ik ook wat jij wilde doen.
'Onderzoeken' of mensen zonnebrillen of weet ik veel wat willen bestellen tijdens een inkoopactie mag weer wel.

wazig... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 16:42
Op zaterdag 18 mei 2002 17:45 schreef cutter het volgende:

[topic=370925/1/100]...

Er wordt met veel tamtam iets aangekondigd, meer uiteindelijk komt niets van de grond.
Even beetje offtopic maar hier wil ik op reageren want IMHO wordt hiermee Webgoeroe.net onrecht aangedaan.

Ten eerste heeft Webgoeroe.net aan het MT van Tweakers/GoT en elke desbetreffende mod van de forums vooral toestemming gevraagd en gekregen! Dan worden er later lite mods aangesteld en die gaan besluiten van het MT en Mods terugdraaien. Overigens ben ik daarvan wel op de hoogte gesteld. Echter zodra het project dan af is wordt er niet meer op mail en/of icq gereageerd zodat er aan een afgerond project aandacht besteed kan worden.

Ten tweede wordt het Webgoeroe.net topic als voorbeeld gebruikt en dan wordt er vervolgd: 'Er wordt met veel tamtam iets aangekondigd, meer uiteindelijk komt niets van de grond.'. Webgoeroe.net is IMHO wel van de grond gekomen, dus ik snap niet waar jij op doelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zaterdag 18 mei 2002 18:02 schreef Hoicks het volgende:
40 faq's die je uit je kop moet kennen om op GoT te overleven, zonder dat er ook maar enige lijn inzit... zo lijkt het haast.
+4 Inzichtvol!!!!
Sorry modjes, maar hier moet ik me echt bij aansluiten. Plus, ik vind het persoonlijk ook redelijk onzinnig dat een modje toestemming moet geven voor een banner exchange... als het verkeerd gaat gooi je de boel toch op slot? De boel preventief dichtgooien heeft compleet geen nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op zaterdag 18 mei 2002 18:22 schreef The Source het volgende:

[..]

Even beetje offtopic maar hier wil ik op reageren want IMHO wordt hiermee Webgoeroe.net onrecht aangedaan.

Ten eerste heeft Webgoeroe.net aan het MT van Tweakers/GoT en elke desbetreffende mod van de forums vooral toestemming gevraagd en gekregen! Dan worden er later lite mods aangesteld en die gaan besluiten van het MT en Mods terugdraaien. Overigens ben ik daarvan wel op de hoogte gesteld. Echter zodra het project dan af is wordt er niet meer op mail en/of icq gereageerd zodat er aan een afgerond project aandacht besteed kan worden.

Ten tweede wordt het Webgoeroe.net topic als voorbeeld gebruikt en dan wordt er vervolgd: 'Er wordt met veel tamtam iets aangekondigd, meer uiteindelijk komt niets van de grond.'. Webgoeroe.net is IMHO wel van de grond gekomen, dus ik snap niet waar jij op doelt?
Ik doelde niet op webgoeroe, ondanks startproblemen is dat toch van de grond gekomen. Er zijn andere initiatieven geweest die niet lukten: for the record webgoeroe is dat niet. Die zinsnede sloeg niet op webgoeroe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
Op zaterdag 18 mei 2002 18:57 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

+4 Inzichtvol!!!!
Sorry modjes, maar hier moet ik me echt bij aansluiten. Plus, ik vind het persoonlijk ook redelijk onzinnig dat een modje toestemming moet geven voor een banner exchange... als het verkeerd gaat gooi je de boel toch op slot? De boel preventief dichtgooien heeft compleet geen nut
en dan heb ik het nog niet eens over ' sfeer ' ook de wat ' slechtere' lees: makkelijke topics kunnen heel erg sfeerbevorderend werken als ze langer open blijven..

Ik heb net trouwens gehoord dat GM's uit andere fora niet in P&W of in W&G mogen modden... op deze manier trek je nooit één lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zaterdag 18 mei 2002 19:07 schreef Hoicks het volgende:

[..]

en dan heb ik het nog niet eens over ' sfeer ' ook de wat ' slechtere' lees: makkelijke topics kunnen heel erg sfeerbevorderend werken als ze langer open blijven..

Ik heb net trouwens gehoord dat GM's uit andere fora niet in P&W of in W&G mogen modden... op deze manier trek je nooit één lijn.
Als ex-mod wil ik toch ff reageren. Allereerst vind ik persoonlijk dat je nogal aan het zemelen bent. Het kan aan de brakke search liggen, maar ik kan nou niet echt zeggen dat jij veel in W&G bent, laat staan dat je daar ook nog enig hulp biedt aan anderen. Behalve topics van jezelf was het enige wat ik tegen kwam iets in de trant van 'een site in kladblok is toch zo gemaakt'.

Daarmee hoor je bij W&G niet echt tot het publiek waar W&G wat mee opschiet. Van mensen die alleen vragen krijg je geen forum op poten, van mensen die zeggen dat je kladblok moet gebruiken... laat maar.

Over het niet modden van andere GM's in W&G.. ik was in het verleden nogal fanatiek tegenstander van modden van anderen binnen W&G. W&G publiek en dat geldt voor de hele Devschuur zijn mensen die een computer gebruiken als gereedschap, niet als vriendin :) (dat laatste is een grapje) wat ik bedoel is, Devschuur peeps zijn net als bv W&L posters een groep apart. Ze hebben wel een computer, maar natte dromen over 3DMarks zullen ze niet hebben. Zo heeft ieder zijn/haar interesses en iedereen zijn/haar vakgebied.

Als mod/gm van een forum ken je je groep mensen zeker na wat meetings en dan weet je gewoon wie er binnen een forum de credits wel verdiend heeft, wie er nou eenmaal een ziekelijk gevoel voor humor heeft, wie er chronisch cynisch is.. etc etc. Daar pas je je als mod op aan. Een mod uit een ander fora moet dat niet doen, die kent de mensen niet, kent de gewoonten niet.. en heeft er in de regel ook de ballen verstand van.

Een W&G kan makkelijk afglijden naar een ComputerIdee-gehalte omdat nou eenmaal iedereen denkt dat er zomaar sites te maken zijn.. maar dat is niet de bedoeling.. dus het moet wel een beetje inhoud hebben. Eigen initiatief etc.. anders kom je er niet. Dat geldt ook voor de rest van de maatschappij.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zondag 19 mei 2002 01:30 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Als ex-mod wil ik toch ff reageren. Allereerst vind ik persoonlijk dat je nogal aan het zemelen bent. Het kan aan de brakke search liggen, maar ik kan nou niet echt zeggen dat jij veel in W&G bent, laat staan dat je daar ook nog enig hulp biedt aan anderen. Behalve topics van jezelf was het enige wat ik tegen kwam iets in de trant van 'een site in kladblok is toch zo gemaakt'.

Daarmee hoor je bij W&G niet echt tot het publiek waar W&G wat mee opschiet. Van mensen die alleen vragen krijg je geen forum op poten, van mensen die zeggen dat je kladblok moet gebruiken... laat maar.

Over het niet modden van andere GM's in W&G.. ik was in het verleden nogal fanatiek tegenstander van modden van anderen binnen W&G. W&G publiek en dat geldt voor de hele Devschuur zijn mensen die een computer gebruiken als gereedschap, niet als vriendin :) (dat laatste is een grapje) wat ik bedoel is, Devschuur peeps zijn net als bv W&L posters een groep apart. Ze hebben wel een computer, maar natte dromen over 3DMarks zullen ze niet hebben. Zo heeft ieder zijn/haar interesses en iedereen zijn/haar vakgebied.

Als mod/gm van een forum ken je je groep mensen zeker na wat meetings en dan weet je gewoon wie er binnen een forum de credits wel verdiend heeft, wie er nou eenmaal een ziekelijk gevoel voor humor heeft, wie er chronisch cynisch is.. etc etc. Daar pas je je als mod op aan. Een mod uit een ander fora moet dat niet doen, die kent de mensen niet, kent de gewoonten niet.. en heeft er in de regel ook de ballen verstand van.

Een W&G kan makkelijk afglijden naar een ComputerIdee-gehalte omdat nou eenmaal iedereen denkt dat er zomaar sites te maken zijn.. maar dat is niet de bedoeling.. dus het moet wel een beetje inhoud hebben. Eigen initiatief etc.. anders kom je er niet. Dat geldt ook voor de rest van de maatschappij.
... amen... biertje? :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
Op zondag 19 mei 2002 01:30 kwam OzBoz met het volgende:

[..]
De reden dat ik niet veel heb bijgedragen aan W&G heeft misschien te maken met het feit dat de topics die behandeld worden te hoog voor mij gegrepen zijn of al beantwoord zijn.

Ik lees veel in W&G, maar post er zelden om de reden zoals ik hierboven al aangeef.

Misschien is dat ook wel het effect van het niveau van dat forum. Noem me een newbee, of iemand bouwt anders sites dan mij. Dat is gewoon een feit van 'Ik wil wel maar ik kan niet.'

Daarnaast. Is het gedrag en de behulpzaamheid die je in de rest van de fora's uitoefend niet genoeg? Is het verplicht om naar ratio in dezelfde fora's te posten zodat je er in diezelfde ratio er dingen mag vragen?

Ik heb veel verschillende interesses, waardoor ik bijna overal op GoT kom en post, maar om nou met de opmerking aan te komen dat ik in elk fora naar ratio moet gaan posten gaat me boven m'n pet.

Ik keek zojuist even de titels van alle topics na in W&G en er staat niet één topic bij waar ik de skillz/ervaring voor heb om in te posten. Maar zou ik daarom niet één vraag mogen stellen alszijnde het topic waarmee dit hele draadje begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Als crewlid en Global modgeval wil ik hier ook wat over zeggen:

Ik respecteer het feit dat de devschuur-crew het liever niet heeft dat GM's er niet modereren, ik heb namelijk dezelfde insteek op TMF :P

In/op TMF zijn/waren er een aantal vaste bezoekers die hun mening niet onder stoelen of banken steken/staken, en best nog wel eens confronterend willen reageren.

Bovenstaande mensen (die ik weiger bij name te noemen) hebben in mijn ogen zéér goed bewezen donders goed te weten hoe het er op TMF aan toegaat en weten hoe het er op de FP aan toegaat wat modereren betreft.

TMF is in deze gelukkig redelijk zelfregulered (wat mij als Mod TMF de mogenlijkheid geeft mijn aandacht niet alleen op TMF te richten) en er wordt op een zeer volwassen manier omgegaan met reacties die afwijken van de aldaar geldende algemene mening. (= bijvoorbeeld mensen die vallen over de directe manier van communiceren van bovenstaanden)

Een interventie van een mod, die TMF niet kent, in en draad die 'normaal' is voor TMF zal dodelijk zijn voor de sfeer in TMF.

Hetzelfde geld eigenlijk ook voor de devschuur (dan wel op een andere manier)

Het is (zoals TMF) een community binnen een community waarbij je de ongeschreven regels moet leren enzo.

Wat dat betreft vindt ik Hoicks' kritiek een beetje vreemd:

Hoicks zal (zeker aangezien de kritiek die hij heeft geplaatst op LA) donders goed weten dat er in de devschuur erg strak wordt gemodereerd.

Om bovenstaande reden vind ik Hoicks' "bannerexchange initiatief" op zijn zachts gezegd vreemd:

Hoicks: Je weet dat men in W&G nogal een hoge standaard wil aanhouden, en toch presteer je het om een dergelijk topic, met een dergelijke topicstart te beginnen.

En over die topicstart ben ik in een eerdere reactie in deze thread redelijk duidelijk geweest dacht ik zo, en jij hebt daar niks over te melden gehad (anders had je dat wel gedaan, aangezien je in deze draad hebt gereageerd nadat ik die reactie heb geplaatst)

Kortom: ben je niet gewoon opzoek naar kritiek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online

wie er chronisch cynisch is..
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
Op zondag 19 mei 2002 03:16 schreef Jaymz het volgende:

Kortom: ben je niet gewoon opzoek naar kritiek :?
Daar kan ik kortin zijn. Nee!

Ik baal er gewoon van dat het forum alles heeft wat ik zoek op het niveau van de devschuur na.. da's gewoon te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zondag 19 mei 2002 04:06 schreef Hoicks het volgende:

[..]

Daar kan ik kortin zijn. Nee!

Ik baal er gewoon van dat het forum alles heeft wat ik zoek op het niveau van de devschuur na.. da's gewoon te hoog.
regeer nou eens op mijn reply van Geplaatst door D2k - zaterdag 18 mei 2002 16:16 waarin je op de litemods "inhakt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

We hebben helemaal geen bash de n00b policy binnen W&G. Als je een 'n00b-vraag (wat dat ook moge zijn)' hebt en je post je probleem op een duidelijke manier: je laat al een stukje code zien van wat je hebt gedaan krijg je van mij iig een fatsoenlijk antwoord.

Vragen die er op neerkomen 'Ik wil 3 frames tegelijkertijd laten scrollen?' worden gesloten met een linkje. Als je daarna nog vragen hebt nadat je alles hebt geprobeerd om er zelf iets van te maken open je een nieuw topic waarin je op een heldere en duidelijke manier laat zien waar de knelpunten zijn.
Ik had het idee om een banner exchange te starten voor tweakers en hun websites.
Nu is de vraag eigenlijk of hier wel animo voor is.
Is dus soieso gewoon te kort. Ik mis een onderbouwing en zie niet in wat dit met W&G te maken heeft, bovendien bleek uit de rest wel dat er vanuit de groep eigenlijk geen animo voor is. Ook niet vreemd want we zijn designers geen marketing jongens. Met deze vraag kan je veel beter in de HK terecht.

Prototype geeft ook al aan dat je maar eerst moet komen met een goed ontwerp en een uitgewerkt concept, dan nemen we je veel serieuzer, maar nu ben je numero 101 met een goed idee dat niet is uitgewerkt. Zoals mijn illustere voorganger al zei: 'we zijn geen afhaalchinees voor concepten' Ook de ingredienten om het receptje lekker te laten smaken zul je eerst bij je zelf moeten zoeken. Wij zijn naderhand altijd bereid om de smaak van je gerecht te verbeteren als het idd de moeite waard is en na toestemming van de (lite-)mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
Reactie op D2K's reactie.[quote]
ik zal ff de P&W zaken eruit lichten
search topic zo te zien?

Ik wist niet op welke zoekwoorden ik moest zoeken, en ik wist niet of het uberhaupt mogelijk was.
dit moet je toch iets meer onderbouwen hoor. Ja we zijn snel (8-)) maar dit is wat vaagjes wmb

Hiermee doelde ik op het feit dat wellicht de mods misschien wel teveel kennis hebben van W&G zodat te veel dingen worden afgedaan met een slotje voor ' zoektopic ' omdat het naar hun idee te makkelijk is.
Volgens mij is een iq van 180 nodig om er zeker van te zijn dat je geen slotje krijgt.
als je dat denkt wat doe je dan nog op GoT? initiatief en duidelijk zijn zijn de keywords

Niet relevant, ik heb het over W&G en niet over heel GoT.
Ik kan me best voorstellen dat het niveau wat hoger moet zijn dan andere fora, maar zo hoog vind ik gewoon absurd.
onderbouwing plz

Geef ik hierboven aan
wederom onderbouwing

Zie mijn denkbeeld hierboven waardoor mensen zo snel slotjes krijgen.
onderbouwing?

Kijk wederom hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zondag 19 mei 2002 13:26 schreef Hoicks een reply
kan ik nix mee
ik verlaat de discussie maar, je kan me niet overtuigen dat de litemods iets verkeerds doen.

Pagina: 1