Ik ben alvast begonnen met het solderen van de auto reset op een proefprintplaatje en ik heb de potmeter voor contrast erop gezet.
Heb ik de auto-reset nu goed geinstalleerd, het kleine schakelaartje zorgt voor wel of geen GND via de condensator. Op de 10 K weerstand zet ik dan +5V en op de condensator GND.
Het onderste puntje van de V gaat dan naar pin10 van het lcd.

Ik heb alle draadjes van een printerkabel doorgemeten en genummerd, zo heb ik ze ingedeeld en kan ik ze solderen. Dat solderen zal me wel lukken, ik ben van plan gewoon het draadje in het gaatje van het lcd te zetten en dan een klein drupje van soldeervloeistof met soldeer.
Hoe ik de voeding moet maken zou ik echt niet weten, ik heb het schema al eens bekeken en ik vind het echt ingewikkeld. Ik heb nog nooit eerder een schema gelezen en mijn kennis op dit gebied is minimaal.
Ik weet niet hoe ik veel dingen op het schema moet lezen, en wat voor onderdelen ik er exact voor nodig heb.
Mijn LCD heeft als alles goed is ook backlight, waarop moet ik dit aansluiten. Moet ik daarbij dit
schema gebruiken.
En waar sluit ik dit op aan, mischien in de 2 gaatjes aan de andere kant
Ik heb ook nog 100k potmeters voor dit lcd besteld, zijn die soms voor backlight.
En waar staat K1 voor in dit schema, dit schema gebruik ik dus.

Voor pics van mijn lcd kun je [topic=414710/16/25] kijken.
Mijn excuses voor mijn geringe kennis, ik weet gewoon niet meer!
Heb ik de auto-reset nu goed geinstalleerd, het kleine schakelaartje zorgt voor wel of geen GND via de condensator. Op de 10 K weerstand zet ik dan +5V en op de condensator GND.
Het onderste puntje van de V gaat dan naar pin10 van het lcd.
Ik heb alle draadjes van een printerkabel doorgemeten en genummerd, zo heb ik ze ingedeeld en kan ik ze solderen. Dat solderen zal me wel lukken, ik ben van plan gewoon het draadje in het gaatje van het lcd te zetten en dan een klein drupje van soldeervloeistof met soldeer.
Hoe ik de voeding moet maken zou ik echt niet weten, ik heb het schema al eens bekeken en ik vind het echt ingewikkeld. Ik heb nog nooit eerder een schema gelezen en mijn kennis op dit gebied is minimaal.
Ik weet niet hoe ik veel dingen op het schema moet lezen, en wat voor onderdelen ik er exact voor nodig heb.
Mijn LCD heeft als alles goed is ook backlight, waarop moet ik dit aansluiten. Moet ik daarbij dit
schema gebruiken.En waar sluit ik dit op aan, mischien in de 2 gaatjes aan de andere kant
En waar staat K1 voor in dit schema, dit schema gebruik ik dus.
Voor pics van mijn lcd kun je [topic=414710/16/25] kijken.
Mijn excuses voor mijn geringe kennis, ik weet gewoon niet meer!