Op zondag 19 mei 2002 18:14 schreef Booth het volgende:
[..]
Ok, geef es (van Quake1 TF) download link + goeie NL server ofzo waar ik kan spelen, dan kan ik mijn mening pas geven.
* Booth download Q3F met 247 kb/s 
http://www.planetfortress.com/tf/
Vind je alles wat je nodig hebt
(Alleen quake1 niet :x)
Ik weet geen nederlandse server.
Ik speel op Zap netfrag en op execpc custom tf.
Moet je ip's maar eens opzoeken via gamespy.
Op zondag 19 mei 2002 18:16 schreef Zydell het volgende:
[..]
Hmm ik speel zelf TFC en speel o.a. in UKTFCL mee en speel dus ook wars. Misschien dat op sommige pubjes de gameplay traag is (als je met 2 spelers bent enzo) maar dat de gameply op een goeie server of tijdens een war traag is ligt dan aan jou... ik weet niet of je het begrip 'concussion grenade' al kent en anders moet je maar even bijvoorbeeld deze demo (van mij):
http://dynamic4.gamespy.com/~democenter/fiche.php?id=00182
downloaden en bekijken. Dan zie je de trage gameplay van een TFC war
edit:
en in princiepe lijkt Q3 fortress toch ook op het oude TF? TFC moet je niet spelen zoals Q1:TF omdat de gameplay heel anders is...
Ik weet niet.
Maar concussion grenade komt uit tf1
En ik bedoel met slome gameplay van dat je in tfc minder 'bewegings' vrijheid hebt.
Bijvoorbeeld in q1tf was ik soldier en ging ik in 2fort5 (moet je kennen die zit ook in tfc)
van de ene kant naar de andere kant rocketjumpen.
Dit kan niet in TFC. Dan ga je dood.
Ook kan je niet bunnyhoppen wat ook een grote strategie is in TF1 ivm het capturen van de flag.
Ook dit laatste zie ik niet echt terug in TFC. De nadruk wordt niet meer gelegd op het cappen van de vlag maar om het fraggen.
Voorbeeld:
In TF1 spelen we nog wel eens maps waarbij we hele sequences moeten volgen willen we een cap erbij krijgen, lees: een document pakken, document naar iets anders brengen, daar krijg je een ander iets. Mag je puzzeltje oplossen etc. etc. Terwijl als ik TFC ga spelen proberen de tegenstanders niet eens de vlag te pakken, evenmin als mijn teammates !!!.
Ook de wapens vind ik zwaar ruk. Ze hebben opeens recoil. Terwijl bij TF1 dat niet is. Ook heb je minder ammo, en doen de wapens veel meer damage.
In TF1 heb je bijvoorbeeld als soldier 6/7 rockets nodig om een hwguy te mollen.
HIER MAAR 1

Ook heeft de HWGuy veelste weinig armor in vergelijking met TF.
nofi, veel mensen vinden tfc leuker dan tf, maar dat is omdat het geordend is. Maar omdat het zo geordend is vind ik het geen TF