IR 210l word niet gedetecteerd door W2K.

Pagina: 1
Acties:

• Whackit
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24
Ik heb de search al gebruikt maar daarbij kreeg ik nog geen antwoord op mijn vraag.
Ik heb gisteren de IR 210L gekocht, maar nou detecteerd windows 2000 hem niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.actisys.com/210lsir.jpg

Mijn moederbord is de msi k7t pro, en daar zit wel een interne IR aansluiting op. Ik heb hem wel goed om aangesloten dat heb ik al gecontroleerd, maar hij werkt dus nog niet.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:54
Heb je die aansluiting aangezet in het BIOS van je moederbord?

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het echte werkzame deel van dit apparaat zit eigenlijk al op je moederbord. Dit ding is alleen een 'oogje'.

Om Windows hem te laten herkennen zul je iets in je BIOS moeten aanpassen. Zoek maar eens bij je serieele poorten.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Whackit
Ik kan mijn bios niet zo instellen als dat het wordt aangegeven:
De serial port moet ik instellen op 2F8 / IRQ 3 , maar ik kan hem alleen maar instellen op 2F8 / COM 2, en nog wat andere waardes maar niet de juiste. En de serial port mode moet ik instellen op HPSIR, maar die kan ik alleen instellen op normal, 1,6 uS, 3/16 Baud en ASKIR ik heb hem ook maar op de laatste ingesteld. En de Duplex mode moest ik instellen op Half.
Verder kon ik niets instellen.

Verwijderd

ik denk dat je moederbord niet de juiste seriele poort instelingen heeft. Kijk maar eens in de handleiding van het oogje. Je moet je BIOS precies goed instellen om te blijven werken. Suc6

• Whackit
ik denk dat je moederbord niet de juiste seriele poort instelingen heeft.
Ik heb hierboven gezegt waarop ik hem kon instellen, maar geeneen van de instellingen werkte. Ik heb hem laatst meegenomen naar iemand die een asus mobo had en daar in de bios kon ik hem wel op de juiste waardes instellen en toen werkte hij ook perfect. Waarschijnlijk word mijn msi mobo dus niet ondersteund :/
Pagina: 1