Netwerk valt van 100Bmit naar 10Mbit snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:09
Hi,
ik heb het volgende toch wel groot probleem.
Mijn pc die zit aangesloten op de switch.
Perfect zou je zeggen maar het vreemde doet zich voor.
Zodra ik iets van de server kopieer begint tie keurig te copieren op een goede snelheid.
Na ongeveer 30 sec word de resterende tijd steeds meer , begint mijn muis te schokken en moet ik vooral veel geduld hebben.
De andere pc's in het netwerk hebben hier totaal geen last van.
Mijn pc is een Duron 600@850 op een Asus A7v en Os is Winme UK
Ik weet niet zeker of ik het onder 98 ook had aangezien ik toen nog geen switch had en mijn netwerk toch al niet snel was.
Ik heb al 3 verschillende netwerkkaarten geprobeerd en verschillende pci sloten.
Ik heb geen irq conflict.
Het allergekste is dat als ik een ftp sessie naar mijn server start ik wel een perfecte snelheid heb en hou.

Iemand enig idee??????

Verwijderd

dat heb ik ook vaak als ik via de netwerkomgeving van windows copieer, ligt aan het protocol. Ik weet niet of hier een oplossing voor is (de beste oplossing geef jezelf al (ftp) )

• Dromer
Ik snap wat je bedoelt maar ja ... altijd ftp'en is ook niet alles... moet gewoon via netwerkomgeving kunnen... ik map drives op me server dus is het allemaal de bedoeling dat het snel is en blijft..

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:23

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

het samba protocol is gewoon een draak.

als FTP wel werkt dan ligt 't iig niet aan je netwerkkaart/os maar aan 't protocol.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Dromer
Hi,
Ik heb nooit gezegd dat ik een linux server heb met samba draaien.
Dat heb ik express niet gezegd omdat ik dan toch alleen maar lees installeer Linux of Instal NT.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Linux met samba of NT booeit niet, 't is allemaal SMB. SMB sucks. That's all there is to it.

Lees de docs van samba maar eens om te zien in hoeverre het zuigt trouwens :P

Verwijderd

Het is niet samba protocol maar NetBIOS protocol, maakt niet uit het is toch wel :r

De maker van Samba heeft ooit eens een interview gegeven bij /. waarin hij het een en ander duidelijk maakte (hoe bagger het wel niet is)...was echt komisch om te lezen ;)
[update]
hm...ik zit zo'n beetje de bovenstaande post te typen terwijl ik hem nog niet eens had gezien :)
[/update]

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Dit zou ik ook graag willen weten..... draai server met win2K en er hangt 1 pc met XP aan vast...... de eerste file gaat lekker...... 8,5 mb /sec en de volgende file (s) zakt in naar 1,5 mb/s en harder wil ie niet :( ....
Moet een dag wachten !!!! dan wil hij weer ????? WTF ???

Dan gaat het weer goed..... de eerste en daarna is het weer mis......

3com netwerkkaarten crosslink. duplex en al die shit... alles al geprobeerd :( geen verbetering!

HEEEEEEEEELP

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

ff tikkie :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op woensdag 03 april 2002 15:58 schreef AleXtc het volgende:
ff tikkie :)
1 je kickt een oude draad omhoog dat me niet nodig lijkt, omdat het antwoord erin al is gegeven
2 je kickt binnen 2 uur
3 * m-m gaat een mod schoppen >:)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:03

GaMeOvEr

Is een hork.

En de mod schopt het topic. :)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.