Toon posts:

USB netwerk leuk maar hoe ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op mijn MSI moederbord zit een optie om een USB netwerkje te maken leuk zal je zeggen en dat is ook zo, maar hoe moet ik dan die andere pc op dat netwerk krijgen ?

help pleace

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Is bedoeld als 1 op 1 verbinding tussen 2 pc's. WinXP detecteert geloof ik zelf dat je via USB 2 pc's hebt verbonden. Is wel een speciale USB kabel voornodig (heb ooit wel eens van die kitjes gezien voor je laptop, dat werkte OK, zat zelfs progje bij voor andere win9x versies.

MSi website even afzoeken, google.com,etc

Update:

Even gekeken voor mijn plankje (K7T266 Pro2-RU)

USB PC2PC Driver Version 1.07a OS Windows98/ME/2000/XP

-- Conforms to USB 12Mbps Specification, Ver 1.1
-- Single chip solution for host-to-host communication
-- Network driver support running on Windows 98/2000/Me/XP
-- Support TCP/IP, NetBEUI, IPX/SPX protocols
-- File transfer application software running on Windows 98/2000/Me/XP
-- Up to 8.6Mbps transfer rate
-- Power management support
-- Support motherboard: 815EP Pro-R, Pro266 Plus, K7T266 Pro-R, Pro266 Master

Ziet er dus naar uit dat je enkel de software nodig hebt van de MSI site en een kabel.

En een 2e update:

urltje van een i815 mobo met USB PC2PC
http://www.msi.com.tw/support/techexpress/tech_column/pc2pc_step/pc2pc.htm

Zo te zien is er een speciale D-bracket bij (moet ik echt even de brackets gaan bekijken die bij het plankje horen, de kabel heb ik al wel gevonden (ziet er als standaard USB verlangkabel uit (male-female kabel).

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Dbracked

maar als ik in de 1ne de kabel steek dan past de andere in de andere pc dus zijn ze gekoppelt ook krijg ik de ip settings etc maar wat / hoe moet ik dat instellen op mijn win 2k machine

http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6545
m'n mobo

• Pantagruel

Pantagruel

Op zaterdag 18 mei 2002 14:38 schreef T-Mug het volgende:
ik heb een Dbracked

maar als ik in de 1ne de kabel steek dan past de andere in de andere pc dus zijn ze gekoppelt ook krijg ik de ip settings etc maar wat / hoe moet ik dat instellen op mijn win 2k machine

http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6545
m'n mobo
Heb hier niet de beschikking over de bewuste MSI machine (zal in de loop van volgende week (21 mei en verder) de bewuste machine even koppelen via USB en dan zien. Ik denk dat je in de PC2PC softwar ede boel kunt instellen of dat deze enkel een 'USB-netwerk-adapter' installeerd. Deze kun je gewoon via netwerk/eigenschappen instellen.

Als je btw een permanent netwerkje wilt hebben kun je beter 2 netwerkkaartjes en een crosscable aanschaffen. Netwerkkaart is meteen handig voor LAN-parties etc en biedt meer bandbreedte dan de USB interface (USB 1.0 doet slechts 1.2 MB/s (weet niet zeker of het nu MegaByte of Megabit is (megabit:8 = MegaByte /sec) en een cheapass Realtek PCI 100 Mbit kaartje doet in de regel wel 5 MB/sec over t kabeltje.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een Hub enzovoort en ook al een netwerk maar hier staan 2pc's boven (op mijn kamer dus) en die wil ik koppelen en om nou nog een kabel van 23 meter te gaan trekken omdat ik deze ook wil koppelen vind ik wat teveel van het goede en als ik een uplink gebruik verniel ik op een of andere manier de hub dus... ik dacht als dat ook via usb kan...

Verwijderd

Het werkt gewoon zoals een utp netwerk dus gewoon ook zo je ip's instellen. Het is alleen jammer dat je maar een lage bitrate haalt he, usb 1.1 neem ik aan. Voor de rest snap ik je verhaal niet helemaal iets over 2 computers boven? Staat de hub en de rest van de pc's dan beneden? Je kan natuurlijk niet je usb aan je utp koppelen tenzij je een pc met usb en utp hebt, maar dan zal je nog die lange kabel moeten trekken.

Je zal trouwens ook op de 2e pc de usb drivers moeten installeren vanaf de msi cdrom.
Ik had het allemaal draaien op een msi kt266pro of zo, maar ik heb het eraf gehaald omdat ik utp op 10/100 draaien ipv 10. het lijkt me trouwens wel handig wanneer je een laptop of zo hebt zonder lan.

• Pantagruel

Pantagruel

Op zaterdag 18 mei 2002 15:43 schreef T-Mug het volgende:
ik heb al een Hub enzovoort en ook al een netwerk maar hier staan 2pc's boven (op mijn kamer dus) en die wil ik koppelen en om nou nog een kabel van 23 meter te gaan trekken omdat ik deze ook wil koppelen vind ik wat teveel van het goede en als ik een uplink gebruik verniel ik op een of andere manier de hub dus... ik dacht als dat ook via usb kan...
AHA, clear.

Afhankelijk van hoe de boel staat zou je ook de hub kunnen verplaatsen. Heb de boel zelf zo staan dat vanaf de server de langste kabel richting de hub gaat en voor de clients de kabel relatief kort en dus makelijk te leggen is (gaatje in de muur geboord)

Je zou een 2e netwerkaart in je pc kunnen zetten (het beoogde doorgeef luik), ook voor de USB netwerkverbinding zul je NAT/routing moeten doen als de andere pc over het gehele net moet kunnen gaan. Anders is het iedere keer van de pc aan de verre kant naar het tussenstation en dan naar de andere bak.

Verwijderd

Topicstarter
wat jij zecht kan ook weer niet wand dan moet ik heeeeeeeel veeeel meter kabel gebruiken omdat beneden 6 pc's zijn gekoppelt (dus 6x23 meter)

ik wou eigenlijk gewoon koppelen met usb

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zaterdag 18 mei 2002 18:12 schreef T-Mug het volgende:
wat jij zecht kan ook weer niet wand dan moet ik heeeeeeeel veeeel meter kabel gebruiken omdat beneden 6 pc's zijn gekoppelt (dus 6x23 meter)

ik wou eigenlijk gewoon koppelen met usb
zet je beneden toch een hub/switch? hoeft je maar 1 kabel te trekken.

Enne volgens mij kon je met usb niet grote afstanden halen, misschien kan 23 meter wel, maar ik denk dat de kabel (als het mogelijk is) veel duurder is dan 23 meter UTP

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 19:59 schreef erkens het volgende:

[..]

zet je beneden toch een hub/switch? hoeft je maar 1 kabel te trekken.

Enne volgens mij kon je met usb niet grote afstanden halen, misschien kan 23 meter wel, maar ik denk dat de kabel (als het mogelijk is) veel duurder is dan 23 meter UTP
de pc's die ik wil koppelene staan maar 1.5 meter uitelkaar

ik moet wel 23 meter UPT naar beneden trekken als ik bijde pc's aan wil knopen maar als het dan kan via 1.5 meter usb kabel dat is toch veel goedkoper (aangezien STP (wat ik toch wel nodig heb) al gauw 1 euro per meter kost)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 15:37 schreef Pantagruel het volgende:

[..]

Heb hier niet de beschikking over de bewuste MSI machine (zal in de loop van volgende week (21 mei en verder) de bewuste machine even koppelen via USB en dan zien. Ik denk dat je in de PC2PC softwar ede boel kunt instellen of dat deze enkel een 'USB-netwerk-adapter' installeerd. Deze kun je gewoon via netwerk/eigenschappen instellen.

Als je btw een permanent netwerkje wilt hebben kun je beter 2 netwerkkaartjes en een crosscable aanschaffen. Netwerkkaart is meteen handig voor LAN-parties etc en biedt meer bandbreedte dan de USB interface (USB 1.0 doet slechts 1.2 MB/s (weet niet zeker of het nu MegaByte of Megabit is (megabit:8 = MegaByte /sec) en een cheapass Realtek PCI 100 Mbit kaartje doet in de regel wel 5 MB/sec over t kabeltje.
heb je het nog geprobeert ? het is mij nog niet gelukt :'(

Verwijderd

wil je nu netwerken koppelen?

PC 1 met PC 2 via USB, en dan PC2 met UTP aan de rest van je netwerk (6pc's beneden dus)?

Zul je moeten bridgen denk ik, bv met WinRoute.

Een bridge is om 2 verschillende netwerken (in jouw geval USB en Ethernet) te koppelen.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
heb je de search al gebruikt? om via usb die 2 pc's te koppelen krijg je met de search heel veel info aangeboden.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 04:43 schreef larsemenneke het volgende:
heb je de search al gebruikt? om via usb die 2 pc's te koppelen krijg je met de search heel veel info aangeboden.
heeel veel ik weet het, maar als het dan niet werkt ? :z

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 23:50 schreef BBL the 2nd het volgende:
wil je nu netwerken koppelen?

PC 1 met PC 2 via USB, en dan PC2 met UTP aan de rest van je netwerk (6pc's beneden dus)?

Zul je moeten bridgen denk ik, bv met WinRoute.

Een bridge is om 2 verschillende netwerken (in jouw geval USB en Ethernet) te koppelen.
ik heb een freesco router staan, met een kabeltje naar de hub en dan naar mijn kamer, wil dan gewoon voor wat datatrancefer (hoef niet te internetten op dat ding mp3bak) hebben voor mp3tjes.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik snap niet wat er nu zo moeilijk is :?
Je kan dus een directe verbinding tussen USB doen, zijn nu al genoeg links gegeven , en is ook te vinden met google/search.

Wil je meerdere PC's koppelen, zal je *of* een USB netwerk hub moeten nemen, of een normale hub/switch
Van boven naar beneneden met USB kun je shacken.
Max lengte kabel is 5 meter, onder optimale omstandigheden kun je door om de 5 meter een passieve USB hub (hub voor USB , niet voor LAN) maximaal 25 meter halen.
Voor het geld dat je dan kwijt bent kun je net zo goed UTP Cat5e met een goede hub/switch neerzetten.
Weet je namelijk van tevoren al dat het werkt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
lees me andere topic waarom dat ik geen utp ofzo kan nemen

[topic=512366/1/25]

Verwijderd

dat is geen vernielen, maar gewoon 'niet werken'

Zie de FAQ daarvoor, hoe je hubs op elkaar (en pc's)aansluit.
Pagina: 1