Toon posts:

Pc in speakerbox??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey
Ik ben van plan om een mp3 pc in speaker van een grote speakerbox (1.70x80x80) in de box zitten meerdere grote en kleinere speakers in. Maar er is nog genoeg ruimte voor een moederbord met toebehoren.
Nu vraag ik me af of de pc geen last krijgt van het magnetisch veld van de boxen??

Verwijderd

ik zou zeggen probeer het eens. Dan zul je zien of het werkt. Wel leuk idee trouwens >:)

Verwijderd

Topicstarter
ja okey, maar beetje zonde als het niet werkt, dan heb ik een hele mooie speakerbox gesloopt.. ;(

Verwijderd

denk het wel........... als ze dicht bij de achterkanten van die speakers komen...........

Wat je kan doen.......is die pc in een aparte ( doos ).....een afgesloten iets......in die speakerbox doen.

en die bekleden met aluminuim folie.

of de pc in een metalen kastje bouwen en daarna in die speaker-box

PS : ach ik denk dat het ook wel meevalt hoor :)......gewoon doen !

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 14:03 schreef stanley het volgende:
denk het wel........... als ze dicht bij de achterkanten van die speakers komen...........

Wat je kan doen.......is die pc in een aparte ( doos ).....een afgesloten iets......in die speakerbox doen.

en die bekleden met aluminuim folie.

of de pc in een metalen kastje bouwen en daarna in die speaker-box

PS : ach ik denk dat het ook wel meevalt hoor :)......gewoon doen !
en je hoeft je hd niet eens vast te schroeven die kan je gewoon tegen de magneet van je speaker aan plakken (8>

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:44
je moet ook kijken waar je fannetjes de lucht vandaan halen, maar ook waar ze het kwijt raken :)

Verwijderd

Ik zou het never nooit doen.
Ten eerste veranderd het volume van je box >> ander geluid, je verneukt dus je speaker.

Ten tweede kan een computer _absoluut_ niet tegen teveel magnetische velden (en radio straling). Zoals hierboven al gezegd: lekker je HD tegen de magneet plakken en alles is er af. Processor zal ook allerlei fouten gaan geven. Je soundcard zal het al helemaal niet leuk vinden om nog maar te zwijgen over je videokaart.

Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. :)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:51
doomed 2 fail imho

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

idd je verneukt op die manier heel je speaker door het volume te veranderen

Verwijderd

[quote
en je hoeft je hd niet eens vast te schroeven die kan je gewoon tegen de magneet van je speaker aan plakken (8>
[/quote]
ja doe dat maar O_o dan is ie meteen kapot

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 15:08 schreef NeverSeen het volgende:
idd je verneukt op die manier heel je speaker door het volume te veranderen
Jah, ik kan het ook weten sinds kort, hebben we bij natuurkunde gehad :o
De lucht in de kast gaat meetrillen voor een mooier\beter geluid...Zou ik ook maar niet aan gaan kloten ;)

Verwijderd

mmm magnetisch dan word je hd helemaal geleegtniet doen dus! of je moet lood achter om de magneet doen

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 15:48 schreef T-Mug het volgende:
mmm magnetisch dan word je hd helemaal geleegtniet doen dus! of je moet lood achter om de magneet doen
En dan? Dan wordt het lood ook magnetisch en heb je nog een groter probleem!
Je moet hiervoor een tegenmagneet hebben die een precies omgekeerd magnetisch veld heeft en daarmee de magnetische veldlijnen van de speakermagneet oplost. In centerspeakers kun je die dingen meestal wel vinden.

Verwijderd

loot schermt af als ik het goed heb en is de demagnetiserende weg

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 16:11 schreef T-Mug het volgende:
loot schermt af als ik het goed heb en is de demagnetiserende weg
Dat ga ik dan ff opzoeken in mijn heilige BiNaS

Verwijderd

Hmm ik kan het niet vinden maar voor zover ik weet houdt lood geen magnetische velden tegen. Enkel alpha en beta straling en als het dik genoeg is nagenoeg alle gammastraling.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:00
Op zaterdag 18 mei 2002 16:36 schreef Tweakert het volgende:
Hmm ik kan het niet vinden maar voor zover ik weet houdt lood geen magnetische velden tegen. Enkel alpha en beta straling en als het dik genoeg is nagenoeg alle gammastraling.
Jup lood laat magnetische straling vrolijk door

net zoals alu folie zoals iemand hier eerder liep te blaaten

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 16:41 schreef Sine het volgende:

[..]

Jup lood laat magnetische straling vrolijk door

net zoals alu folie zoals iemand hier eerder liep te blaaten
Alu folie om een kartonnetje om je soundcard heen schijnt wel te helpen tegen andere bronnen van storing. Onder het mom van: baat het niet dan schaadt het niet! :)

Verwijderd

goed idee maar magnetisme is minder daar moet je wat aan doen maar je hebt in iedergeval geen koeler nodig , snap je...... als je het volume maar hard genoeg aan zet :)

Verwijderd

moh kaas!

strak plan jah... kom wel ff keertje kijken als je em heb.

l8ers

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 18:40 schreef GHoZTie het volgende:
moh kaas!

strak plan jah... kom wel ff keertje kijken als je em heb.

l8ers
ja is best joh.

Gaat het toch keer proberen, helemaal onderin de box is vrij veel ruimte. Ik maak denk een soort la (plankje extra er in dus), plaatje ijzer ofzo er op moet toch de magnetische velden gaan tegen houden

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

meestal bij grote speakerboxen zit de bassspeaker boven, de mid speaker(s) in het midden en de hoge tonen spreaker (lees:tweater) bovenin, deze "tweater" heeft nagenoeg geen magnetisch veld, als je nou alle onderdelen er bovenin schoeft. werkt het maybe goed.

Een testje van waar je magnetische veld is is makkelijk.

Pak een klein bakje met water, en leg daar een punaise in die je ervoor getest heb offie op een magneet blijft zitten.

Leg de punaise in het midden, en breng het bakje in de richting van de magnetische bron, zodra de punaise door het water richting de speaker gaat ben je in het magnetische veld.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 18:49 schreef cyberbetica het volgende:
meestal bij grote speakerboxen zit de bassspeaker boven, de mid speaker(s) in het midden en de hoge tonen spreaker (lees:tweater) bovenin, deze "tweater" heeft nagenoeg geen magnetisch veld, als je nou alle onderdelen er bovenin schoeft. werkt het maybe goed.

Een testje van waar je magnetische veld is is makkelijk.

Pak een klein bakje met water, en leg daar een punaise in die je ervoor getest heb offie op een magneet blijft zitten.

Leg de punaise in het midden, en breng het bakje in de richting van de magnetische bron, zodra de punaise door het water richting de speaker gaat ben je in het magnetische veld.
boven in zitten 2 tweater, in het midden 2 midspeakers en laag zitten 2 grote bassspeakers.
Maar heb helaas bijna geen ruimte bovenin, onder heb ik wel genoeg ruimte.

Denken jullie dat een houten plank van zo'n 2cm dik genoeg is om het magnetische veld tegen te houden? Of moet ik een plaatje ijzer toevoegen ofzo?

Verwijderd

Volgens mij zal dat ijzer het magnetisch veld alleen maar versterken!!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
ik vind het wel een idee maar ivm magneten en andere klank uit je boxen zou k t niet doen. Je kan beter een box pakken die je niet gebruikt. dan wel alles laten zitten alleen ff die magneten eruit halen

Verwijderd

Een tegenmagneet gaat ook niet werken, het is geen geluid (geluid + geluid = stilte).

Het probleem is dat de veldlijnen van de magneet gewoon vrolijk door je hout heen gaan, en eventueel het aanwezige weekijzer even vrolijk meemagnetiseren!

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 19:47 schreef NextGeneration het volgende:
Een tegenmagneet gaat ook niet werken, het is geen geluid (geluid + geluid = stilte).

Het probleem is dat de veldlijnen van de magneet gewoon vrolijk door je hout heen gaan, en eventueel het aanwezige weekijzer even vrolijk meemagnetiseren!
Een tegenmagneet werkt dus wel! Das het hele principe van magnetisch afschermen. Ik heb het laatst nog ergens gelezen op een site van een speakerfabrikant. Ik zal ff kijken of ik het terug kan vinden.

Verwijderd

Hoppa van Bowser and Wilkins Speakers. http://www.bwspeakers.com)
Magnetic shielding

The permanent magnets used in the motor systems of moving coil drivers cause stray magnetic fields that can extend at significant strength beyond the walls of the cabinet. If the speaker is placed close to a normal TV set or computer monitor (not a plasma or LCD screen), these stray fields can distort the picture on the screen.

To prevent this happening, the individual magnets of each driver must be shielded. In the most common type of structure, using a ring magnet, this involves glueing an extra magnet on the backplate of the main magnet, magnetised in the opposite polarity. A steel cup is placed over the whole magnet structure, the inside of the base being glued to the rear of the second magnet and the sides extending close to the top plate.

Unfortunately there are currently no effective standards that govern how well shielded a speaker should be, or how immune a screen should be. Certainly the Lucasfilm THX requirement that the stray flux at the boundaries of the speaker cabinet should be no more than 3 gauss is woefully inadequate. The B&W standard for a shielded speaker is 1.5 gauss, about twice the strength of the earth's natural magnetic field.
Precies wat ik zei dus.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks hier heb ik wat aan

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-08 12:59

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

wou je die speaker met pc standalone gaan gebruiken?? end an die speaker op je zoundcard aansluiten??

als die speaker zo groot is dat er een pc in past trekt je soundcard dat denk ik nie echt of wel????????????????

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Kooi vana faraday? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 22:54 schreef Orion84 het volgende:
wou je die speaker met pc standalone gaan gebruiken?? end an die speaker op je zoundcard aansluiten??

als die speaker zo groot is dat er een pc in past trekt je soundcard dat denk ik nie echt of wel????????????????
Heb totaal 2 grote boxen, 1 voorzie ik van een versterkter en ik gebruik als voorversterker me pc die ik in de andere box monteer. (alleen pc zou niet werken.. lijkt me logisch, 2x 500 watt levert een geluidskaartje van pc-tje niet echt) *D

Ik zal zodra ik hem klaar heb een paar mooie foto's van het resultaat maken.

Verwijderd

Maak een supergrote coaxkabel (kooi van faraday) en steek daar alles in dan heb je alvast geen last meer van magnetisme.

Verwijderd

De kooi van Faraday jah, alleen moet die wel zo precies zijn om al het magnetisme tegen te houden dat dat niet echt zal lukken, maar er is 1 ding wat ik weet:

DON'T FUCK WITH THE SPEAKERBOX!

deze is zo gemaakt om de tonen zo perfect mogelijk te maken, 1 gaatje ergens op de verkeerde plaats of een object zoals een pc en heel je geluid wordt verneukt!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 01:00 schreef Thorry het volgende:
De kooi van Faraday jah, alleen moet die wel zo precies zijn om al het magnetisme tegen te houden dat dat niet echt zal lukken, maar er is 1 ding wat ik weet:

deze is zo gemaakt om de tonen zo perfect mogelijk te maken, 1 gaatje ergens op de verkeerde plaats of een object zoals een pc en heel je geluid wordt verneukt!
dat is ook wel sterk overdreven.. zeker nooit zelf een speakerbox gemaakt..

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 14:10

BaRF

bijna kerst

Op maandag 20 mei 2002 01:00 schreef Thorry het volgende:
[...]

[...]
LOL :+ hehe het is zo dat je ongeveer het juiste volume etc moet nemen ja, maar zooo nauw luisterd het ook weer niet hoor :) Ik denk idd dat een hele pc in je speaker het geluid wel kan vervormen.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 15:51
en een kooi van farraday dan? of is dat alleen voor tegen elctromagnetische stralingen?
Pagina: 1