• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een GSM met een flink adressenboek (wordt ook gebruikt voor mijn werk). Ik heb totaal geen behoefte aan i-mode, GPRS, SMS en weet ik wat nog meer.....ik moet gebeld kunnen worden (lijkt me geen probleem :) ) en altijd mijn adressen bij me hebben. Ook een (verjaardags) kalender zou ik graag hebben i.v.m. mijn crappy geheugen. Het adressenboek moet wel meer kunnen weergeven,zoals: naam (meer dan 10 tekens->huidige nokia 3210), email, GSM, meerdere telefoonnummers, fax en bedrijf.

Nu heb ik al wel wat GSM's op het oog, die hier aan te lijken voldoen zoals de Siemens S45, Nokia 6310(i)en de ericsson T68(i). Als ik een abbo neem zou ik ook graag tri-band willen (S45 valt dan af).

Op de websites vind ik weinig info hierover behalve dat men vaak spreekt over max. 500 namen afhankelijk van hoeveel extra data je invoert. Over hoeveel namen (incl. alle gegevens) hebben we het dan? En zijn er mensen met ervaringen die ook om deze reden een bepaalde GSM hebben gekocht? Voorlopig staat de Nokia 6310i bovenaan mijn lijstje (ook om de "looks"). Graag advies.......

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
misschien een oud toestel maar de nokia 7110 kan 1000 nummers aan als je deze capaciteit nodig zou hebben

• THEVGE
  • Niet online
dat is idd erg veel, maar ik meende dat de 7110 niet invoer van email/adres heeft, alleen naam en telefoon nummer.
of heb ik het verkeerd?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
6210 kunnen veel meer dan 500 namen in. niet alle gegevens vul je namelijk in.
echter.
je kunt niet echt snel zoeken.

er is ook een PDA van alcatel die ook een telefoon is.
misschien dat dat iets is?

www.kuiphuis.nl

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Op zaterdag 18 mei 2002 16:11 schreef THEVGE het volgende:
dat is idd erg veel, maar ik meende dat de 7110 niet invoer van email/adres heeft, alleen naam en telefoon nummer.
of heb ik het verkeerd?
dat heb je verkeerd, er kan zowel naam(meer dan 10 tekens) nummer, faxnummer,huisnummer, notitie en email-adres in worden opgeslagen

• THEVGE
  • Niet online
Dus de 6210 (en ook de 6310) kunnen 500 namen aan INDIEN je alles invult?? Dat klinkt goed, dat betekend dat de 6310i idd een goeie voor me zou zijn.....maar is wel duur.
Dat snel zoeken wat lastig is zal voor mij geen probleem zijn.

De 7110 kost volgens mij geen zak op ebay maar is natuurlijk wel wat lomp en oud. Maar ik wist het niet van die overige gegevens.

Langzaam maar zeker komen er steeds meer smart phones maar de prijzen zijn gewoon niet leuk meer. Denk niet dat ik mijn werkgever kan motiveren om mij er 1 te geven :)

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een (Sony)Ericsson T68i, ik vind het alleen jammer dat je in het telefoonboek geen Adressen kan stoppen |:(

Voor de rest een prima telefoon, met 1 uur bellen gemmiddeld 6 dagen stand by

• THEVGE
  • Niet online
De T86i doet dus wel:
-gsm
-telefoon
-naam
-email
-fax
-omschrijving? -> als alternatief voor adres wellicht?

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 16:35
En dan nu een goedkopere mogelijkheid: Een Sony J5,J6, J7 of J70.

In het telefoongeheugen kunnen 500 namen (20 tekens) , elk 3 tel/faxnummers en nog 2 regels van 40 tekens om bvb email en adres in te vullen.
De gegevens van de SIM komen hier nog bij, ook bij die kunnen extra nummer en adressen ingevuld worden.

Een kalender zit er ook in. Geen specifieke verjaardagskalender.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik heb ook een Nokia 7110, en je kan er idd gewoon email in opslaan etc. Je kunt er zelfs mee mailen, mits goede abbo uiteraard. Echt een prima telefoon, ook al is al meer dan 2 jaar oud :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

ericsson r380s

is ook meteen een pda dus daar kan je alles mee wat je wil. Voordeel is dat de telefoon al een jaar of anderhalf oud is, en dat hij dus redelijk goedkoop is. Nadeel is dat hij groot is. (al valt dat dan wel mee, niet groter dan een nokia 6xxx)

• THEVGE
  • Niet online
Die 380 serie lijkt me inderdaad ook wel wat. Ik zal eens wat zoeken op WWW. En al te klein moet ie ook niet zijn want dan raak ik ze zeker kwijt :)
Formaat is dus niet zo'n probleem afgezien van de Nokia 9210 uiteraard.....die is gewoon veels te groot

Verwijderd

Of de Nokia 9210, zit genoeg op. Maar als ik je vraag lees kun je beter een kleine gsm nemen met een pda.

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 15:15

Rob_de_Rechter

Dixeram

Een ideaal toestelletje in deze is ook de Ericsson T39m. Passen ook iets van 500 namen in, met bijbehorende nummers (mobiel, thuis, werk, fax en je kan de namen zelf aanpassen). Daarnaast kan je de email-adressen erin zetten...

Als je per sé een huisadres erin wil zetten (heb nl. niet begrepen dat je dat wilde of niet) dan kun je dat kwijt onder het kopje: Titel :P (FF naampie veranderen dan)

Overigens kan je t GSM'tje koppelen aan Outlook. Hoef je ook niet op die kleine knoppies in te drukken ;)

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• THEVGE
  • Niet online
De 9210 is gewoon te groot en een PDA wil ik juist niet hebben. Ik zal ook eens naar die T39 kijken die is een stuk betaalbaarder. Bedankt allemaal!

Verwijderd

Ik heb zelf de 6210 en ook ik heb m voornamelijk vanwege het grote adresboek. Ook bestaat er een pakket genaamd Oxygen Phone manager, daarmee kun je m via een datakabel of infrarood uitlezen, bijna de hele telefoon is dan te bewerken vanaf de pc. Ook is het mogelijk om excel bestanden te importeren/exporteren. de telefoon wordt wel ietsjes trager naarmate er meer adressen in staan, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.

• superjoost
  • Laatst online: 08-03 18:42
Op maandag 20 mei 2002 16:52 schreef marvman het volgende:
Ik heb zelf de 6210 en ook ik heb m voornamelijk vanwege het grote adresboek. Ook bestaat er een pakket genaamd Oxygen Phone manager, daarmee kun je m via een datakabel of infrarood uitlezen, bijna de hele telefoon is dan te bewerken vanaf de pc. Ook is het mogelijk om excel bestanden te importeren/exporteren. de telefoon wordt wel ietsjes trager naarmate er meer adressen in staan, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.
Ik heb zelf ook een 6210. Dat de phone langzamer wordt heb ik nog niets van gemerkt.
Prima telefoontje trouwens ! Ook de software die er bij zit & de software van oxygen is prima.

• THEVGE
  • Niet online
Fijn om te horen, zoals je kan zien ging mijn voorkeur oorspronkelijk uit naar de 6310i. Ik heb wat gekeken en ik denk dat ik toch bij deze keus blijf. Nu alleen nog maar het juiste abbo vinden, want 2e hands zal deze niet te vinden zijn :)

• superjoost
  • Laatst online: 08-03 18:42
Op maandag 20 mei 2002 20:57 schreef THEVGE het volgende:
Fijn om te horen, zoals je kan zien ging mijn voorkeur oorspronkelijk uit naar de 6310i. Ik heb wat gekeken en ik denk dat ik toch bij deze keus blijf. Nu alleen nog maar het juiste abbo vinden, want 2e hands zal deze niet te vinden zijn :)
vooral niet 2e hands kopen, krijg je veel narigheid van. Er zijn al veel topics geweest hier van mensen die in mekaar gebeukt werden tijdens de transactie.

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02-2021
Als je bij een 6210 een ruim assortiment aan tel. nrs hebt moet je kijken welk geheugen de telefoon gebruikt. Vaak gebruikt de telefoon het SIM geheugen en daar wordt ie traag van, je moet dus zorgen dat je al je nummers in het telefoongeheugen zet.(en wel back-up maken op sim ivm storing of zo, en ik spreek uit ervaring :( :( )

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

Verwijderd

Ik heb alles in mijn telefoon staan, maar ik maak ook zwaar gebruik van het opslaan van grote hoeveelheden smsjes, kan ook zijn dat tie daardoor traag wordt.
Mijn sim kaart is helemaal leeg. Ik heb alles gebackupd op mijn laptop met behulp van (jawel) weer diezelfde oxygen phone manager.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb een t68.. perfect

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:44
Ik gebruik een 6310 (icm met een Compaq Ipaq H3630), in de 6310 kun ju 500 adressen invullen bij volldig gebruik van alle velden anders, meer.
Je kan per naam invullen:
e-mail adres
website
postadres
notitie
algemeen tel.
mobiel nr.
thuis nr.
kantoor nr.
fax nummer.
Je kan in de kalender verjaardagen invullen en/of afspraken
En taken invullen in de takenlijst en die op een ep. tijd/datum alten afgaan door er een datum aan te koppelen.
Ik gebruik een nokia 6310 maar ik vind de 6310i beter, waarom? Het blauwe licht maakt eht display + de toetsen better leesbaar.
Pagina: 1