Hoe kan ik mijn case-temp meten? Vervolg

Pagina: 1
Acties:

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Nou, ik heb gekeken in mijn Bios, en in het boekje van mijn mainboard, maar ik kan helaas niets vinden over een sensor die mijn Case-temp kan meten.

Ik heb MBM5 al een tijdje, en ik heb die ook ingesteld. Is het zo dat de VIA chip set ook een sensor heeft om te meten?

ik heb hier een plaatje :

Afbeeldingslocatie: http://www.henny.vuurwerk.nl/Images/mbm.jpg

Die 16 graden, zouden die van mijn VIA chipset kunnen zijn OF van mijn ComputerKast?

(Admin, ik heb 'm nu toch wel in de goeie forums afdeling he?)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Kijk hier eens. 16&#186 C lijkt me absoluut geen chip of case temperatuur (of je moet met jouw bak in een koelcel zitten). Die 28&#186 C lijkt mij de case temp. Had jezelf ook niet zoiets kunnen bevroeden? Maar waar die 16&#186 wél voor staat, dat zou ik ook niet weten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 18 mei 2002 13:16 schreef HENNEP het volgende:
Nou, ik heb gekeken in mijn Bios, en in het boekje van mijn mainboard, maar ik kan helaas niets vinden over een sensor die mijn Case-temp kan meten.

Ik heb MBM5 al een tijdje, en ik heb die ook ingesteld. Is het zo dat de VIA chip set ook een sensor heeft om te meten?

ik heb hier een plaatje :

[afbeelding]

Die 16 graden, zouden die van mijn VIA chipset kunnen zijn OF van mijn ComputerKast?

(Admin, ik heb 'm nu toch wel in de goeie forums afdeling he?)
Als ik zo naar het plaatje kijk zie ik dat je cpu 57 graden is, dan 512mb 28 graden. Dit heb je waarschijnlijk zelf ingetyped omdat er mb stond. Dit is dus je Via chip (op moederbord). Die 16 graden kan wel de casetemperatuur zijn (goede koeling in kast + kamer temperatuur die onder de 16 graden ligt, brrrr :7).

Overigens kun je in MBM gewoon kijken waar hij zijn info vandaan haalt voor temperatuur sensor 3. Bij sensor 1 staat bijv asus, en bij sensor 3 misschien iets van je merk voeding, case sensor of IBM 40gb (ja, daar zit ook een temperatuursensor in :)).

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Die 28 graden, is echt van mijn MB's, ik heb hetzelfde in mijn bios staan, maar die 16 Graden, wat die zijn precies weet ik niet, wat ik wel weet is dat mijn kast aardig koud is van binnen.

Ik heb nog effe bij de MBM5 settings gekeken, en ik heb daar voor de 3e sensor deze gekozen : VIA686A-2

Deze geeft namelijk een temp aan, dus ik dacht zo van nou dit zal dan wel mijn VIA temp zijn of mijn Case temp.

• dr snuggles
  • Niet online
Op zaterdag 18 mei 2002 14:15 schreef HENNEP het volgende:
Die 28 graden, is echt van mijn MB's, ik heb hetzelfde in mijn bios staan, maar die 16 Graden, wat die zijn precies weet ik niet, wat ik wel weet is dat mijn kast aardig koud is van binnen.

Ik heb nog effe bij de MBM5 settings gekeken, en ik heb daar voor de 3e sensor deze gekozen : VIA686A-2

Deze geeft namelijk een temp aan, dus ik dacht zo van nou dit zal dan wel mijn VIA temp zijn of mijn Case temp.
MB is een afkorting voor MotherBoard :+.
Je bent niet de enige die die fout maakt hoor, daarom zei ik dat al in het eerste berichtje :).

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Er stond helemaal geen MB, er stond in de MBM5 settings : Sensor 3, en dit heb ik hernoemd naar VIA chip :+

• dr snuggles
  • Niet online
Op zaterdag 18 mei 2002 14:45 schreef HENNEP het volgende:
Er stond helemaal geen MB, er stond in de MBM5 settings : Sensor 3, en dit heb ik hernoemd naar VIA chip :+
Theoretisch gezien is het onmogelijk
a) dat je geheugen een temperatuur sensor heeft.
b) dat je via chip maar 16 graden wordt.

In een asus bios staan meestal maar 2 temperaturen, 1'tje voor cpu, andere voor chipset temp. Verder niet ijlen, wat het is zo :z.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Ik gok dat je hier te maken hebt met een verkeerd uitgevoerde correctie. Dat had ik ook op mijn bordje. Ik had twee opties voor sensor 2, en eentje gaf 50 graden aan, en de andere 15.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Dus het is onmogelijk om je Geheugen-temp te meten? lol, volgens mij heb je het een beetje verkeerd.

Wat ik mij afvraag, is of die 16 graden nou de temp is van mij Kast, of de temp van de VIA chipset.

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

16ºC zal wel van de koelkast zijn dan.

Ik denk dat het een loze sensor is, of een die flink in de war is.
Pagina: 1