Toon posts:

@home UTP verlengen

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een @home aansluiting en nu wil ik eigenlijk m'n pc naar de zolder doen. Om nu alle kabels te gaan verleggen kost te veel tijd (en is niet bepaald praktisch in ons huis), dus dat leek me niet zo strak plan, maar is het niet gewoon mogelijk om de UTP kabel te verlengen (dus met een verlengkabeltje of zo)?

En zo jah... wat heb ik daarvoor allemaal nodig en waar kan ik het krijgen? Volgens mij hoeft het niet zo heel veel verlengd te worden hoor, maximaal 4 meter (is voor UTP toch niet zo heel veel???)

Ennuh... please wees een beetje duidelijk, kheb niet zo heel veel verstand van compu's en hardware.

Verwijderd

Haal ergens een kant en klare UTP kabel en zo'n stekkertje om ze met elkaar te verbinden, en als het goed is moet het werken .

Verwijderd

Is heel simpel: gewoon een lang UTP kabel halen en die in het kabelmodem stoppen en in je verplaatste computer. Ik zit 5 meter van de kabelmodem maar heb wel 20 meter kabel liggen ;)

UTP kabel is niet zo heel erg duur.
Op zaterdag 18 mei 2002 13:08 schreef darkwidowwarior het volgende:
Haal ergens een kant en klare UTP kabel en zo'n stekkertje om ze met elkaar te verbinden, en als het goed is moet het werken .
UTP van 25 meter is met stekkers te koop :)

Verwijderd

Topicstarter
En die stekkertjes hebben ze die ook bij de normale pc-boer? Of is dat weer te veel gevraagd? En wat gaat me dat dan ongeveer kosten?
Als het me flink wat duiten gaat kosten is het misschien zelfs wel beter om toch maar de kabels te gaan verleggen...

Tja... een nieuwe kabel kan ook wel... maar dan had ik dus net zo goed de oude kabel kunnen verleggen, dan ben ik er net zo snel... dus die oplossing werkt iet

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 13:10 schreef slowdancing het volgende:
En die stekkertjes hebben ze die ook bij de normale pc-boer? Of is dat weer te veel gevraagd? En wat gaat me dat dan ongeveer kosten?
Als het me flink wat duiten gaat kosten is het misschien zelfs wel beter om toch maar de kabels te gaan verleggen...

Tja... een nieuwe kabel kan ook wel... maar dan had ik dus net zo goed de oude kabel kunnen verleggen, dan ben ik er net zo snel... dus die oplossing werkt iet
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/72

:+ 300 meter 58 euro :)

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

gewoon een extra stuk UTP (netwerk) kabel halen van 5 meter en dan een RJ45 koppelstukje gebruiken om die 2 touwtjes aan elkaar te knopen.
Een totaal nieuwe kabel (zonder pluggen) kan je natuurlijk ervoor in de plaats leggen maar om dan een aparte tang te kopen van Euro 40,- voor 1-malig gebruik is ook wel een overkill, n'est pas ? (en RJ45 plugjes kost gem. maar Euro 0.45)

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

Verwijderd

Gewoon een verloopstekkertje kopen. Die in aan de kabel klikke. En dan de aan de andere kant van het stekkertje de nieuwe kabel van 4 meter in stoppen.

edit:

net iets te laat. De uitleg boven deze reply is wat duidelijker.

Verwijderd

loquitos: tang kost ongeveer 12 euro, pluggen 1 euro (en je heb er minimaal(!) 2 nodig).

slowdancing: nogmaals: koop gewoon de meters kabel met pluggen er al vastgemaakt. Ze bestaan tot 50 meter met pluggen. Voordeel: geen tang nodig en de pluggen zitten netjes vastgemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch maar voor het verlengen ga... Ik ga er vanuit dat ze bij de pc-boer wel van die koppelstukjes hebben en dan koop ik er gewoon een kleine kabel bij... Werkt vast wel :)

In ieder geval heel erg bedankt... Ga ik verder met knutselen

O jah... Hoe zit het trouwens met de snelheid van m'n internet... Als ik m'n UTP verleng gaat dat dan ten koste van m'n verbinding of zal ik dat nauwelijks (of niet) merken?

Verwijderd

Nu wil ik niet gaan Zeiken ofzo, maar dit gehele verhaal staat duidelijk in het meegeleverde boekje en op de hulp pagina's van @home

Verwijderd

Topicstarter
Tja... dat dacht ik dus ook, maar heb alle zooi van @home (en dus ook dat mapje) helemaal door zitten lezen en het antwoord heb ik nergens gevonden :( Toch vreemd dus..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zie hier geen enkel probleem in.
Vergelijk het met een normale stroom kabel.

Deze is te kort. Dan kun je 2 dingen doen, koop een langere kabel en leg deze ervoor in de plaats, of verleng 'm.

Beide is met UTP mogelijk. En zo'n koppelblokje verkopen ze bij een goede telecom toko of PC boer heus wel.
Als't al een knaak kost, is't duur

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.