Toon posts:

groene puntjes in je beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 4.933 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
als ik in windows ben dan zie ik groene puntjes in mijn scherm ik heb al de nieuwste videokaart drivers geinstalleerd maar dat hielp niet weet iemand wat dit is. :?

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

- Het kunnen kapotte pixels zijn op een TFT scherm (als je die hebt)
- Wat ook kan is dat je Video-Geheugen niet 100% is / te heet wordt.

Murphy was an optimist

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat voor videokaart heb je, wat voor monitor heb je, welke drivers heb je geprobeerd te installeren?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> V&B

Verwijderd

Kan zijn dat je het geheugen buiten de specificaties draait (overklokken en bepaalde tools), of dat het geheugen gewoon brak is. Ook een slecht PC aarding - slechte airflow - of flipperende voedingsnivo's kunnen voor de ze problemen zorgen.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-04 15:44
Op zaterdag 18 mei 2002 13:08 schreef euss het volgende:
Kan zijn dat je het geheugen buiten de specificaties draait (overklokken en bepaalde tools), of dat het geheugen gewoon brak is. Ook een slecht PC aarding - slechte airflow - of flipperende voedingsnivo's kunnen voor de ze problemen zorgen.
Hmm ik heb hier ook last van...
Met m'n Geforce2 Pro én met m'n oude Geforce2 MX. M'n pc is niet geaard, maar andere pc's die ook niet geaard zijn hebben er geen last van (die hebben een TNT2 en een Geforce3 ti200 + tft scherm).
Hmmz ik ga er binnenkort wel voor zorgen dat we geaarde stopcontacten hierboven krijgen..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een g force 2 mx400 64mb tvout
een of andere targa 17 inch monitor
----------------------------------------
eerst had ik gewoon de windows drivers maar als snel heb ik Version: 28.32 erop gezet gedl van www.nvidia.com.
die puntjes zitten wel iedere keer in een patroon maar de ene keer gaat ie van boven naar beneden die andere keer links naar rechts als ik opnieuw opstart dan bij dat engergy logo (of weet ik veel hoe dat heet) dan zie je ze ook :?

• SoulCollector208
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-04 06:01
Kdenk zelf dat het wat te maken heb met het geheugen van da vidkaartje of da core, correct me if i'm wrong.

Want als ik me ati kaartje overclock met progie, en als ik hem te snel zet. Dan krijg ik allemaal groene puntjes hiero.

Is nie egt een oplossing dit, maar meer analyse of hoe je het noemen wil.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe ik dat kan veranderen ofzo zodat ik geen puntjes meer heb

• casio1983
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06-2025
Ja, als je ze al ziet bij het opstarten van je PC is de kans groot dat de fout in je monitor zit. Je kleuren kanon kan misschien niet helemaal goed zij of de fluorriserende laag op je scherm kan op die plek versleten zijn

AMD XP 2100+ | Epox 8K3A+ | 512MB pc2700 Samsung | 2 * 80GB Maxtor D740x raid 0 | Leadtek GF4 Ti 4400 | LiteOn DVD-Rom 16/48 | LiteOn 48124/48 | Chieftec Dragon DX 01B-D | Nec floppy | Realtek + 3Com NIC

Verwijderd

Topicstarter
nee niet egt eigenlijk omdat

bij g force krijg je altijd zo een klein eigen schermpje met je videokaart bios enzo maar daar zie je die stipjes neit maar als dat engergie tekentje komt dan zie je het wel

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:23

Meneer aard

Porsche rulez!

als he alleen maar in windows is dan kan het een software of een hardware fout zijn, als je beeldscherm in dos of je knoopt het beeldscherm aan een andere computer vast maakt, kijken of er nog steeds groene puntjes zijn, zoja defecte pixels. Nog ff een vraag: je specs. van je monitor en wat voor monitor, flatscreens mogen tot 10 defecte pixels hebben, gewone monitoren maar 2.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Dit heeft te maken met slecht of defect geheugen op je videokaart.
Omruilen, als je nog garantie hebt, is de enige mogelijkheid.

Probeer even te testen met een andere videokaart.
Als die het zonder puntjes doet dan weet je toch genoeg?

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-03 09:52
Als je geen garantie meer hebt moet je um us proberen te downklokken. Op een iets lagere snelheid laten lopen dan dat ie nou doet thus. Dit kan met programma's zoals NVmax.
Pagina: 1