Andere manier om voeding stiller te maken...

Pagina: 1
Acties:

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een voeding met een fan erin die op 12 volt draait. Natuurlijk maakt dat een $%@%#@$-herrie.

Ik kloot liever niet met de draadjes, omdat ik liever niks kapot maak maar ook omdat de voeding zo wel lekker koel blijft :p

Zijn er andere manieren om het geluid wat te dempen ofzo?
Ik zelf dacht aan een soort blowhole ofzo aan de achterkant van die brede PVC afvoerpijpen, en dan met een soort ring zodat je ze er ook af kan draaien als je bijvoorbeeld naar een LAN-party gaat.

Het ding maakt echt een kutherrie, een stofzuiger is er niks bij :+

Verwijderd

misschien tijd om hem eens schoon te maken dan?

• JER00N
  • Niet online
Op zaterdag 18 mei 2002 12:42 schreef SuiCid4L_MaNiaC het volgende:
misschien tijd om hem eens schoon te maken dan?
Nee... dat ding is net een maand oud ofzo. :)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:44
andere fan :?

noppenschuim in je voeding lijkt mij namelijk niet zo slim :+

Verwijderd

Dat kan inderdaad ook al een heel stuk schelen gewoon met stofzuiger ervoor en met wattenstaafje ff prutsen...(wel als hij uitstaat of course :)

• JER00N
  • Niet online
Op zaterdag 18 mei 2002 12:43 schreef Faceoff het volgende:
Dat kan inderdaad ook al een heel stuk schelen gewoon met stofzuiger ervoor en met wattenstaafje ff prutsen...(wel als hij uitstaat of course :)
NEe daar ligt het niet aan, dat ding is niet vies of stoffig ofzo, die fan draait gewoon hard! :)

Verwijderd

Tips:
- een Enermax fan met regelbaar toerental
- een PWM-toerenregelaar
- luchtweerstand verminderen door alle in/uitlaten te vergroten.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Van karton(of ander materiaal naar keuze) en wat noppenschuim een demper maken die je achter de voeding hangt.
Is niet mooi, maar helpt wel.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

zet een weerstandje tussen de pluspool van de fan zodat hij op 8 volt draait. moet je ff berekenen hoeveel de weerstand moet zijn en natuurlijk wel een zwaardere weerstand nemen dan normaal een 1 watt versie ofzo.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Op zaterdag 18 mei 2002 13:00 schreef euss het volgende:
Tips:
- een Enermax fan met regelbaar toerental
- een PWM-toerenregelaar
- luchtweerstand verminderen door alle in/uitlaten te vergroten.
dat laatste lijkt het beste, dremel die fanguard er uit en ook die roostertjes die de warme lucht bij je cpu doorlaten, dan heb je 2gaten, minder luchtweerstand=minder geluid En beter gekeold ook (waarschijnlijk 1graad ofzo)

• JER00N
  • Niet online
Op zaterdag 18 mei 2002 13:21 schreef Jiver het volgende:
zet een weerstandje tussen de pluspool van de fan zodat hij op 8 volt draait. moet je ff berekenen hoeveel de weerstand moet zijn en natuurlijk wel een zwaardere weerstand nemen dan normaal een 1 watt versie ofzo.
Ja , dat heb ik ook wel eens gelezen maar ik weet niet of dat weerstandje dat houdt (dat ie onploft ofzo :?)

• Looki
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

wat maakt het uit dat je voeding heet word? mijn dig is ook heet. fan wel op 7 volt.. stil maar warm jammer dan.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 16:42 schreef Pastasaus het volgende:

[..]

Ja , dat heb ik ook wel eens gelezen maar ik weet niet of dat weerstandje dat houdt (dat ie onploft ofzo :?)
daarom zeg ik ook. neem een zwaarder type weerstand van 1 watt of 2 watt die zijn dikker en houden het wel hoor
Pagina: 1