[NOS] Ik zie door de Distro's het bos niet meer :)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024
Is het misschien een idee om per Distro reviews te gaan collecteren, want ik zit nou uit te zoeken welke andere distro ik zou willen nemen, maar ik lees me scheel joh. Dus gewoon een topic over de grootste (Debian, Slackware, RedHat en ga zo maar door) en nog een topic over de rest.

Gewoon een idee. (8>

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 18 mei 2002 12:22 schreef Scharnout het volgende:
Is het misschien een idee om per Distro reviews te gaan collecteren, want ik zit nou uit te zoeken welke andere distro ik zou willen nemen, maar ik lees me scheel joh. Dus gewoon een topic over de grootste (Debian, Slackware, RedHat en ga zo maar door) en nog een topic over de rest.
Er zit niet zoveel verschil tussen vind ik eigenlijk.. De een het er wat meer grafische tooltjes inzitten (Redhat, Mandrake & SuSE ), dan een andere distro (Slackware & Debian).

Maar je hebt gelijk, dat we misschien een review kunnen schrijven over de grootste verschillen voor de gebruikers. Al zal dat wel een /erg/ lang review worden vrees ik ;)

Debian, slackware & rpm-based.. Misschien leuk voor Nelske om te doen in z'n vakantie, als 'ie niet z'n rooie kruisje loopt te showen :P

Maar tot die tijd, kun je je eisen in het 'Welke distro' draadje gooien, dan zoeken we wel een bijpassende distro voor je (En nee, die hele draad hoef je niet door te lezen, dat zou onmenselijk zijn) :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
Voorlopig wil ik even spelen en uitvinden waar ik alles kan vinden in Linu, dus Mandrake of redhat will do fine :) Daarna ga ik wel moeilijke web en databaservers bouwen en netwerkservers enzo, maar dan kom ik nog wel terug :)

Ik leer (en lees) veel hier en dat is erg makkelijk!

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 13:48

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt ook eens kijken bij de verschillende review-topics, ook te vinden in de FAQ en als sticky topic. Daarin staat erg veel over bepaalde distro's en je kunt er met wat lezen ook wel de verschillen uit halen. Daarnaast is het natuurlijk handig als installatiehandleiding :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
Nou ik heb net mandrake 8.2 met gnome hier lopen en het is alsof je mijn vriendin een pot snoepjes voorhoudt! Leuk man .. duizenden nieuwe dingen ontdekken. Alleen heb ik nou net een beetje asp onder de knie .. dat kan apache vast nog niet aan :(

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 13:48

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 18 mei 2002 23:09 schreef Scharnout het volgende:
Alleen heb ik nou net een beetje asp onder de knie .. dat kan apache vast nog niet aan :(
[laatste reply, de rest kan via Google of in NOS wel beantwoord worden]
Apache kan met een module wel ASP gebruiken, maar echt goed/volledig werkt het bij mijn weten niet. Je kunt natuurlijk ook gewoon Perl/CGI leren, dat is ook altijd leuk en Perl komt je ook voor de rest met GNU/Linux nog wel eens van pas, bijvoorbeeld omdat veel systeemscriptjes erin geschreven zijn.

* odysseus vertelt er maar bij dat hij Perl-fan is...al schijnt Python ook erg goed te zijn, daar moet ik ook maar eens naar gaan kijken :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1