• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Yo Tweakers en Tweakerinnen,

Ik heb wat probleempjes met de IR connectie tussen mijn 6310 en mijn computertje. Hij vindt 'm wel, het lijkt ook te werken, maar hij geeft steeds een 'signaal onderbroken' melding, het is dus een nogal instabiele verbinding lijkt wel.. Mijn Nokia 8850 werkt wél perfect, IR aan, voor de IR poort leggen en hopla.. Goede verbinding. Maar met de 6310 lijkt het in het begin hetzelfde (herkent de telefoon prima), maar hij geeft steeds een (korte) melding dat de verbinding verbroken is (buiten bereik)..

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1484930004

Het is dus steeds aan/ uit met de verbinding..
Met het proberen van synchroniseren of het versturen van operator logo's gaat het dus steeds fout..

Ik heb ook nog een 6210 liggen en daarmee is het hetzelfde verhaal.. Ook niet goed dus.. Met andere 6210 en 6310 ook geprobeerd; zelfde verhaal..

Gegevens: PC, WINXP PRO NL, IR dingetje via USB (werkt wel, met de 8850 gaat het prima).

Heeft iemand een idee hoe dit kan, en hoe het op te lossen is..?

Bij voorbaat dank en de vriendelijke groeten. Obi.

PS. De melding dat de telefoon 'buiten bereik ligt' is niet terecht, de telefoon ligt perfect met z'n IR poort richting IR device, afstand is ook niet te groot..

Oh ja, ik heb het ook al met een andere computer geprobeerd (m'n PC'tje op werk) en daar is het dus exact hetzelfde verhaal... 8850 werkt perfect, 6xxx wil niet stabiel connecten...

Edit: Plaatje toegevoegd..

• Obi
Met Uw aller permissie geef ik deze topic één ^^BUMP^^

Verwijderd

Hmz, kunnen beide telefoons wel met elkaar communiceren?

Ga anders ff langs een Nokia Service Point... lijkt me dat ze t daar wel even voor je kunnen testen.

• Obi
Hee, een reactie... Jippie :)

De telefoons kunnen via IR prima met elkaar communiceren, niets aan het spreekwoordelijke handje dus wat dat betreft..
En het zou mij verbazen als het aan de telefoons ligt, ik heb meerdere 6310's en 6210's geprobeert, allemaal nieuw uit doos.