Toon posts:

computer start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb al gezocht, maar niets gevonden.

situatie: computer bij aanzetten: eerste scherm (geheugen controleren etc. perfect), tweede scherm: verschijnt onderaan "verifying DMI pool data", waarna de harde schijf hoort te werken, en op te starten, maar er gebeurd niets meer. Andere harde schijf erin, werkt prima, die misschien kapotte schijf in een andere computer, weer zelfde. Maar punt is dat als die misschien kapotte schijf als slave in een andere computer zit, dan werkt'ie gewoon perfect.

iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en of het nog te verhelpen valt?

beetje vaag verhaaltje, maar volgens mij moet het toch wel duidelijk zijn zo....

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:34
staat er een os op ?? :?

geeft ie verder wat aan als ie ervanaf probeert te booten??

misschien een idee om te formateren via andere computer?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 12:06 schreef djgero het volgende:
staat er windows op ?? :?
ja dus.. stond ME op, toen gebeurde het ook wel es (ik dacht aan virus) want na terugzetten ghost image werkte het weer. Nu net een paar dagen win2k erop, gebeurd het weer. Ghost image terug, doet'ie het met een nieuw image niet. Dus virus voor mij uitgesloten, en ja, er staat dus windows op.

• DjGeRo
dan zou het tog mogelijk kunnen zijn virus in masterboot???

wat voor schijf is het eigelijk???

Verwijderd

Topicstarter
maxtor 4.3 gb

• DjGeRo
uuhm

vind je die schijf de moeite waard om te proberen te lowlevelen??

een nieuwe schijf is bdw ook niet zo heel duur.....

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 12:15 schreef djgero het volgende:
te wat?? (ben niet zo'n hele grote computer deskundige :+ )

• DjGeRo
heb je msn anders losse we het via msn ff op :)

• DjGeRo
voeg mij maar ff toe playaboy_loves_you@hotmail.com

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Geef wat meer info over je pc.

Verwijderd

Topicstarter
aanmelden lukt niet vanochtend (is trowuens al middag).... maar ik heb de hoop op alles eigenlijk al opgegeven. Hij mag denk ik maandag naar de computer winkel. Mogen zij es even onderzoeken waar het aan ligt.

• DjGeRo
Op zaterdag 18 mei 2002 12:17 schreef D-Loc het volgende:
niet nodig gaat om die hdd

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 12:17 schreef D-Loc het volgende:
celeron 400, 64 mb ram, maxtor 4.3 gb

• DjGeRo
ok nog een poging dan maar

lowlevellen is:

lowlevel formateren vanuit een bios (hoop dat je weet wat het is)

dit houd met simpele woorden in je hele schijf zo maken net als dat ie uit de fabriek kwam...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 12:21 schreef djgero het volgende:
ok nog een poging dan maar

dit houd met simpele woorden in je hele schijf zo maken net als dat ie uit de fabriek kwam...

Dit geeft me een beetje het gevoel dat er risico aan zit? (weet trouwens ook niet wat formatteren uit bios is :+ )

• DjGeRo
haha het klopt dat er een risico aan zit:

een hdd werkt met 1en en 0en en lowlevel houd in alles op 0

het risoco houd gewoon in dat je een kaduuke schijf krijgt ook al zal het met deze niet het geval zijn denk ik...

jammer dat je niet op msn ken kome want praat wat makkelijker maar goed

lowlevel zit in je bios moet je ff zoeke :P

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 19:29
Op zaterdag 18 mei 2002 12:24 schreef klok het volgende:

[..]

Dit geeft me een beetje het gevoel dat er risico aan zit? (weet trouwens ook niet wat formatteren uit bios is :+ )
sommige Bios versies doen dat toch niet :?

en ja, er zit een risico aanvast :)

edit:

met ICQ kan je prima chatten hoor ;)

• DjGeRo
het voordeel van lowlevellen is dat je gewoon een schijf krijgt zonder bad sectors enz...

alleen je garantie is dan wel verlopen.....

maar een nieuwe schijf kost ook niet veel :)

owja lowlevellen duurt wel lang...

Verwijderd

Topicstarter
even over msn: ik woon in hoogeveen, en heb kabel. misschien dat je dan begrijpt wat ik voor provider ik heb.. (uitleg: kabelinternet voor 25 euro per maand met telefoonsnelheid en een downloadlimiet van 300 mb. En met zo'n brakke service dat msn het vaak niet doet...)

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 20:20
tering zeg... hij kan zn HD niet meteen goed bereiken... dan ga je toch niet meteen LowLevel formatteren??? Probeer gewoon ff eerst een gewone "format c:" en zet dan netjes weer ff een kalen versie van Windows erop, mocht dat niks opleveren kun je altijd nog andere dingen proberen...

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Op zaterdag 18 mei 2002 12:20 schreef djgero het volgende:

[..]

niet nodig gaat om die hdd
Meer info over de pc maakt het makkelijk om te bepalen of de HDD wellicht te traag is voor het MOBO/CPU gespan.

Het kan zo zijn dat de HDD detect bij gebruik als master niet goed gaat maar bij slave onder een andere hdd wel
(praktijk ervaring, WDAC (western Digital) 10 GB 5400 (circa 4 jaar oud) niet als master werken op een P4 bord op welke IDE connector dan ook, maar wel als slave achter een recentere HDD (WDAC 13 GB van circa 1 jaar oud). Misschien kun je een HDD delay time (seconden) instellen in je BIOS. In mijn geval ging dat helaas niet. Die 10 GB doet nu braaf zijn werk als slave achter de 13 GB drive.

Spec's van het probleem kindje:

Asus P4B266 i845
P4 1.7 GHz
512 DDR noname
GeForce 2 GTS Pro 64 (Powercolor)
13 en 10 GB WDAC
Realtek 10/100 Mbit NIC
On-board C-media sound
Iiyama A701HT

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 12:32 schreef ezwizard het volgende:
tering zeg... hij kan zn HD niet meteen goed bereiken... dan ga je toch niet meteen LowLevel formatteren??? Probeer gewoon ff eerst een gewone "format c:" en zet dan netjes weer ff een kalen versie van Windows erop, mocht dat niks opleveren kun je altijd nog andere dingen proberen...
dat format c heb ik dus al vaker geprobeert (zie boven, iets met ghost) maar het keert gewoon terug...

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 19:29
Op zaterdag 18 mei 2002 12:32 schreef ezwizard het volgende:
tering pfff zeg... hij kan zn HD niet meteen goed bereiken... dan ga je toch niet meteen LowLevel formatteren??? Probeer gewoon ff eerst een gewone "format c:" en zet dan netjes weer ff een kalen versie van Windows erop, mocht dat niks opleveren kun je altijd nog andere dingen proberen...
staat iets netter :)

btw. dat heeft ie al vaak genoeg geprobeert

• DjGeRo
ow ow geen ruzie maken he......

lowlevel leek mij beste omdat hij d8 aan virussen....

en ik dacht meteen aan virus in masterboot ook niet slim maar goed :?

formateer hem nog een keer op de gewone manier als je dan die problemen houd lowlevel je hem...

of je koopt een nieuwe schijf......

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Op zaterdag 18 mei 2002 12:28 schreef djgero het volgende:
het voordeel van lowlevellen is dat je gewoon een schijf krijgt zonder bad sectors enz...

alleen je garantie is dan wel verlopen.....

maar een nieuwe schijf kost ook niet veel :)

owja lowlevellen duurt wel lang...
Errh low-levelen is niet echt nodig. Surf naar de website van de HDD maker en zie de diskmanager tool te krijgen. Die diskettes hebben altijd test tools om de status vd hdd vast te stellen. 9 van de 10 bieden ook low-level opties maar dat is een laatste redmiddel.

Als de hdd op een andere doos het OK doet zie ik niet in dat het een low-level probleem is, eerder iets in de sfeer van toegang tot de HDD (flatkabel verrot, kabel fout om (jaja kan gebeuren), power fluctuaties waardoor de HDD niet of te traag opspint, initialisatie, etc)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• ezwizard
Op zaterdag 18 mei 2002 12:34 schreef klok het volgende:

[..]

dat format c heb ik dus al vaker geprobeert (zie boven, iets met ghost) maar het keert gewoon terug...
ja, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat er op die ghost image foute drivers staan of dat er al gewoon iets niet lekker zit... dan blijft hetzelfde probleem zich natuurlijk herhalen, en geloof me een LowLevel format is het LAATSTE wat je wilt...

Dus gewoon ff een nieuwe "kale" install doen...

• ezwizard
of misschien ff "fdisk /mbr" in DOS? Daarmee "reset" je je master boot record...

(dus ff opstarten vanaf floppy instellen in bios, en dan zo in DOS komen, en dan fdisk /mbr)

• DjGeRo
omdat je altijd deze problemen houd zou ik tog DENKEN over lowlevel omdat ik vermoed dat er een virus in je masterboot zit heb ik ook wel eens gehad op een oude 2 gb schijf kreeg ook vaak rare dingen zonder verklaring

maar ff een ding begrijp dit risico wel dat je eventueel geen schijf na afloop meer zou hebben, het zou niet gebeuren maar ik waarschuw je tog maar ff

als je dan nog steeds problemen blijft houden dan zal ik nog es een keertje nadenken

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Doe eerst inderdaad fdisk /mbr en daarna een schone installatie (als je schijf is geformateerd) GEEN GHOST DUS!!

• DjGeRo
ik ga zo ook een nieuwe hdd bestellen

(seagate barracuda IV 80 gb 7200 rpm)

me tweede :)

• ezwizard
Op zaterdag 18 mei 2002 12:42 schreef D-Loc het volgende:
Doe eerst inderdaad fdisk /mbr en daarna een schone installatie (als je schijf is geformateerd) GEEN GHOST DUS!!
;) thank you...

Verwijderd

Topicstarter
ja, schone install had ik een paar dagen terug dus al....

maar advies hier is dus: eerst fdisk /mbr en dan schone install?

• ezwizard
Op zaterdag 18 mei 2002 12:45 schreef klok het volgende:

yep... en bij het installeren minimaal beginnen en niet meteen avn alles erop mikken... het kan gewoon zijn dat je slechte drivers hebt of dat bepaalde programma's het gewoon verpesten...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:55
Op zaterdag 18 mei 2002 12:45 schreef klok het volgende:

De MBR wordt opnieuw geschreven als je een schone installatie doet...

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
het probleem wordt groter en groter: computer aan, power lampje blijft uit, harde schijflampje brand eerst even, gaat later uit nadat de schijf gerateld heeft, cd pruttelt even, en dan alles dood. zelfs geen beeld.

HELP

• ezwizard
alle kaarten uit het systeem behalve videokaart, extra cdroms/HD's er ook uit, minimaal geheugen erin, batterijtje moederbord er ff uit en ATX stekker ook ff uit het moederbord... na een minuutje alles er weer in (behalve de pci kaarten) opstarten vanaf floppy...

• ezwizard
had je trouwens niet toevallig je computer overklokt of net iets van hardware vervangen/opnieuw erin gezet/gekocht?

Verwijderd

Topicstarter
nee... :'(

Verwijderd

Topicstarter
alles eruit helpt dus trouwens ook niet... hij blijft dood.... ik breng hem volgende week maar es weg..
Pagina: 1