Toon posts:

Mobo vraag (MSI/EPOX)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer alle reviews etc gelezen... en het gaat niet zozeer om welk mobo het snelste is (omdat dit mobo niet voor mij bestemd is).
Maar meer welk MOBO het minste problemen kent (met de laatste bios updates)

Mijn oog was gevallen op onderstaande MOBO's:

-MSI KT3 ULTRA

-MSI K7T 266 RU Pro2 (4x USB 2.0 en 4x USB 1.1 Promise 20265R On-Board Raid controller)

-Epox 8K3A+ ATA133 Raid, KT333 Chipset ATA133

Het mooie van de 2 laatste MOBO's is natuurlijk wel dat ze beiden een Raid Controller hebben.
Van de 2e is het fijn dat die USB 2.0 heeft, want zover ik weet zitten bij de 2 anderen USB 1.1 toch????

En zover ik weet zijn er mensen die problemen hebben met USB 1.1 op een KT266a/Kt333 chipset...
Belangrijk zal zijn dat de USB poort wel juist functioneert.

Verder is het niet direct bedoelt om het zooitje te overclocken... het moet gewoon stabiel draaien. Ook het verschil in performance van een KT333 en 266a is nagenoeg verwaarloosbaar.

Nu zou ik graag jullie ervaringen horen mbt tot 1 van bovestaande MOBO's, om zo de juist keuze kunnen te maken, omdat Sites met reviews alleen maar naar Performance en overclockbaarheid kijken wat dus wel van het allerlaatste belang is.

--------------

Ohja er gaat op dit MOBO een GF4ti4200 en het is wel de bedoeling dat die past ;)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:52
Op zaterdag 18 mei 2002 11:55 schreef Delete het volgende:
-MSI KT3 ULTRA

-MSI K7T 266 RU Pro2 (4x USB 2.0 en 4x USB 1.1 Promise 20265R On-Board Raid controller)

-Epox 8K3A+ ATA133 Raid, KT333 Chipset ATA133
-MSI KT3 Ultra € 121,-

-MSI K7T266 PRO2 RU = € 140,-

-Epox EP-8K3A+ = € 147,-

De MSI kt3 Ultra is het goedkoopste. Kan een doorslag geven!
Alle borden zijn stabiel, sommige mensen kunnen misschien zeggen dat sommige niet stabiel genoeg zijn, maar die mensen zijn aan het overclocken of iets dergelijks.
Het mooie van de 2 laatste MOBO's is natuurlijk wel dat ze beiden een Raid Controller hebben.
Van de 2e is het fijn dat die USB 2.0 heeft, want zover ik weet zitten bij de 2 anderen USB 1.1 toch????
Ga jij Raid wel gebruiken? Zo nee, dan heb je het eigenlijk ook helemaal niet nodig (MSI KT3 Ultra voldoet dan).
En ga jij USB 2 gebruiken? Misschien nu nog niet, maar later wel. Alleen op de MSI K7T 266 RU Pro2 zit USB 2.0, maar als het de eerste tijd niet gaat gebruiken kun je altijd later nog een USB 2 kaartje erin gooien.
En zover ik weet zijn er mensen die problemen hebben met USB 1.1 op een KT266a/Kt333 chipset...
Belangrijk zal zijn dat de USB poort wel juist functioneert.
Ja dat is heel belangrijk, maar als je de goeie drivers installeert geeft het geen problemen (via 4-1)
Verder is het niet direct bedoelt om het zooitje te overclocken... het moet gewoon stabiel draaien. Ook het verschil in performance van een KT333 en 266a is nagenoeg verwaarloosbaar.
Een merkbaar verschil zal er niet zijn denk ik
Ohja er gaat op dit MOBO een GF4ti4200 en het is wel de bedoeling dat die past ;)
De ti4200 is van een ander design dan de Ti4400 en Ti4600. De Ti4200 is veel kleiner en past!

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Tja qua prijsverschil maakt het dus niet uit....

Ik blijf wel een beetje in de omgeving,
de MSI mobo's kan ik hier kopen voor 145 Euro

En de Epox bij 159 (completer) waar ik bijna alle onderdelen zal halen

Raid is mogelijk dat met de tijd dit gebruikt gaat worden. Plus voordeel je hebt een aparte controller wat toch sneller is dan een standaard controller.... en met een DVD speler en fikker erin gebruik je niet alle kanalen dus ik hoef geen bandbreedte te delen.

Verwijderd

Topicstarter
NOg mensen die het EPOX mobo hebben??? gaarne jullie ervaringen